vytisknout velikost písma Renault Kwid: veselý crossover predstavený, do výroby nepôjde

Značka Renault sa na Auto Expo v Dillí blysla sviežo pôsobiacou štúdiou Kwid. Jej súčasťou je aj malý vrtuľník...
Renault Kwid: veselý crossover predstavený, do výroby nepôjde

Na príprave štúdie ľahkého SUV Kwid sa podieľalo štylistické stredisko Renault Design India a naznačuje podobu budúceho ľahkého crossoveru segmentu C. Renault Kwid vyniká veľmi krátkymi prevismi karosérie, zvýšenou svetlou výškou, veľkými kolesami a dvojfarebným lakovaním karosérie so žltými akcentmi na šedom podklade. O pohon predných kolies sa stará zážihový, preplňovaný motor 1,2 TCe doplnený dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Renault Kwid 05.jpgRenault Kwid 06.jpgRenault Kwid 07.jpg
Renault Kwid 13.jpgRenault Kwid 14.jpgRenault Kwid 15.jpg
Súčasťou štúdie Renault Kwid je tiež vrtuľník s kamerou a modulom GPS

Konštrukcia konceptu Renault Kwid má byť ale schopná adoptovať aj elektromotor. Predné sedadlá s oddelenými sedákmi a operadlá usadia trojčlennú posádku (vodič sedí uprostred) a cestujúci vzadu môžu regulovať teplotu svojho priestoru ovládačom na zadnej stene vodičovho operadla.

Renault Kwid 16.jpgRenault Kwid 17.jpgRenault Kwid 18.jpgRenault Kwid 19.jpgRenault Kwid 20.jpgRenault Kwid 21.jpg
Na predné sedadlá zasadnete aj v trojici

Zrejme najzaujímavejším prvkom tejto štúdie je ale jej "lietajúci kamarát". Ide o malý, samostatne ovládaný vrtuľník parkujúci v kľudovom stave v schránke v zadnej časti strechy. Nesie kameru, ktorá má byť schopná nielen snímať krásy okolitej krajiny, ale tiež sledovať prípadné prekážky v prevádzke. Dráhu vrtuľníka možno aj naprogramovať vďaka vstavanej jednotke GPS.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY