vytisknout velikost písma Renault Koleos oficiálne: Dvojča Nissanu X-Trail dorazí do Európy o rok

Renault Koleos oficiálne: Dvojča Nissanu X-Trail dorazí do Európy o rok

Renault kompletne predstavil nový Koleos, ktorý je ďalšou novinkou pekinskom autosalóne. Svojím spôsobom sa ale nič prekvapivého nekoná, pretože použitú techniku ​​už dobre poznáme z iných Renaultov a Nissanov.

Veľkej francúzske SUV sa začne predávať najprv v Austrálii, namierené má ale aj do Európy. Nový Koleos je ďalším produktom postaveným na platforme CMF, ktorú už používa Espace, Talisman alebo Kadjar, respektíve modely značky Nissan (X-Trail, Qashqai). Koleos je dlhý 4670 mm, široký 1840 mm a rázvor dosahuje na 2710 mm. S týmito rozmermi prerastá aj Nissan X-Trail, ktorý je o tri centimetre kratší, o dva užšie a ktorý má o päť milimetrov menšie rázvor náprav. Renault sľubuje pri novom Koleose rekordný vnútorný priestor, veľmi pohodlné sedadlá a elegantný interiér. Technickú stránku veci však tlačová správa spomína len veľmi stručne.

Záujemcovia budú môcť vyberať z troch zážihových a dvoch vznetových motorov s výkonom od 96 do 127 kW (130 až 175 k). Počíta sa aj s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou X-Tronic.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY