vytisknout velikost písma Renault Kadjar vstúpil na slovenský trh [prvé jazdné dojmy]

Na slovenský trh dorazila novinka z dielne automobilky Renault. Volá sa Kadjar a mieri do bohato obsadeného segmentu C-SUV. Mala by sa konkurencia obávať?
Renault Kadjar vstúpil na slovenský trh [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér priestranný
  2. Známe motory pod kapotou, Tri výbavy + limitovaná edícia
  3. Fotogaléria

Renault Kadjar sa predstavil tento rok vo februári. Pôvod tohto auta nie je ťažké dohľadať, francúzska automobilka jednoducho vzala Nissan Qashqai a na jeho základoch postavila väčšieho súrodenca modelu Captur. Pýta sa to takto od pohľadu povedať, že ide len o preznačený Nissan Qashqai, ale ono to tak celkom nie je pravda.

Dôvodom je hlavne dizajn. Kadjar vyzerá výrazne inak. Na pohľad je robustnejší, má vyšší podvozok a typickú masku Renaultov z poslednej doby. Áno, Kadjar si pomýlite, ale s novou generáciou Espace, nie s Qashqaiom. Ďalšie dôvody potom ukazujú základné rozmery. Rázvor je zhodný, ale tým všetky spoločné miery končia.

kadjar-6.jpgkadjar.jpg
Renault Kadjar sa zaradí nad Captur. Základ tomuto modelu daroval Nissan Qashqai. Zhodný je ale iba rázvor náprav, inak sa rozmerovo obidve auta líšia

Renault Kadjar je dlhý 4449 mm, široký 1836 mm, vysoký 1607 mm a svetlá výška činí poctivých 200 mm. Nissan Qashqai naproti tomu je o 69 mm kratšia, o 30 mm užšia a o 17 mm nižšia, pričom nemalá časť z tohto rozdielu padne práve na výšku podvozku, pretože štandardom pre japonského súrodenca je pri svetlej výške 180 mm. Kadjar potom ponúkne aj väčší objem batožinového priestoru, keď v základnom usporiadaní zvládne 472 litrov.

Interiér priestranný

Vnútri Kadjar pripomína do istej miery Renault Espace. Na prvú jazdu sme dostali maximálnu výbavu Bose s pohodlnými koženými sedačkami a kompletným zoznamom prvkov, ktoré si do auta môžete dopriať. Všetko vyzerá na pohľad pomerne hodnotne, zaujali ale napríklad zadné dvere vyplnené iba tvrdým plastom. Trochu škoda pri vrcholnej variante.

Kadjar ale zaujme hlavne ponúkaným priestorom. Presné meranie si necháme na klasický test, ale na základe osobných skúseností môžem povedať, že by som sa v pohode usadil aj do druhého radu sedadiel za vodiča dlhého 190 cm. Obmedzenie nenájdete ani v priestore okolo nôh, ani okolo hlavy a to bolo v interiéri tiež obrovské strešné okno.

kadjar-15.jpgkadjar-16.jpgkadjar-14.jpgS priestorom tu nebudú mať problémy ani vyšší cestujúci. Škoda lacne vyzerajúcich zadných dverí, kde už nájdete opäť len plast. Trochu kontrastujú s luxusne vyzerajúcimi prednými sedadlami

O základnom objeme kufra už bola reč, za zmienku stojí ale jeho variabilita. Rovnako ako Nissan Qashqai dostal aj Kadjar namiesto jedného falošného dna dve dosky, s ktorými možno robiť rôzne kúzla. V hornej polohe potom vďaka nim zmizne schod vzniknutý po sklopení zadných sedadiel, čo môžete urobiť páčkami z kufra. Maximum tohto auta je 1478 litrov. Renault pridáva ešte možnosť sklopiť sedadlo spolujazdca a vďaka tomu uložiť bezpečne do auta vec dlhú 2,5 metra.

Myslelo sa aj na ostatných cestujúcich a ich odkladacie priehradky. Tých je po aute celý rad a ich objem je dokopy tridsať litrov. Pred spolujazdcom nájdeme schránku s objemom 7,5 litra.

S Kadjarom som prešiel iba nejakých päťdesiat kilometrov, takže sa nebudem púšťať do podrobnejších popisov, ale z pozície spolujazdca ma nakoniec jedna vec zaujala - aerodynamický hluk. Občas to vyzeralo, ako keby auto nemalo zatvorené okienko, čo však nebola pravda. Že by nejaké zle usadené tesnenie?

kadjar-11.jpgkadjar-12.jpgkadjar-19.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY