vytisknout velikost písma Renault Kadjar vstúpil na slovenský trh [prvé jazdné dojmy]

Na slovenský trh dorazila novinka z dielne automobilky Renault. Volá sa Kadjar a mieri do bohato obsadeného segmentu C-SUV. Mala by sa konkurencia obávať?
Renault Kadjar vstúpil na slovenský trh [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér priestranný
  2. Známe motory pod kapotou, Tri výbavy + limitovaná edícia
  3. Fotogaléria

Renault Kadjar sa predstavil tento rok vo februári. Pôvod tohto auta nie je ťažké dohľadať, francúzska automobilka jednoducho vzala Nissan Qashqai a na jeho základoch postavila väčšieho súrodenca modelu Captur. Pýta sa to takto od pohľadu povedať, že ide len o preznačený Nissan Qashqai, ale ono to tak celkom nie je pravda.

Dôvodom je hlavne dizajn. Kadjar vyzerá výrazne inak. Na pohľad je robustnejší, má vyšší podvozok a typickú masku Renaultov z poslednej doby. Áno, Kadjar si pomýlite, ale s novou generáciou Espace, nie s Qashqaiom. Ďalšie dôvody potom ukazujú základné rozmery. Rázvor je zhodný, ale tým všetky spoločné miery končia.

kadjar-6.jpgkadjar.jpg
Renault Kadjar sa zaradí nad Captur. Základ tomuto modelu daroval Nissan Qashqai. Zhodný je ale iba rázvor náprav, inak sa rozmerovo obidve auta líšia

Renault Kadjar je dlhý 4449 mm, široký 1836 mm, vysoký 1607 mm a svetlá výška činí poctivých 200 mm. Nissan Qashqai naproti tomu je o 69 mm kratšia, o 30 mm užšia a o 17 mm nižšia, pričom nemalá časť z tohto rozdielu padne práve na výšku podvozku, pretože štandardom pre japonského súrodenca je pri svetlej výške 180 mm. Kadjar potom ponúkne aj väčší objem batožinového priestoru, keď v základnom usporiadaní zvládne 472 litrov.

Interiér priestranný

Vnútri Kadjar pripomína do istej miery Renault Espace. Na prvú jazdu sme dostali maximálnu výbavu Bose s pohodlnými koženými sedačkami a kompletným zoznamom prvkov, ktoré si do auta môžete dopriať. Všetko vyzerá na pohľad pomerne hodnotne, zaujali ale napríklad zadné dvere vyplnené iba tvrdým plastom. Trochu škoda pri vrcholnej variante.

Kadjar ale zaujme hlavne ponúkaným priestorom. Presné meranie si necháme na klasický test, ale na základe osobných skúseností môžem povedať, že by som sa v pohode usadil aj do druhého radu sedadiel za vodiča dlhého 190 cm. Obmedzenie nenájdete ani v priestore okolo nôh, ani okolo hlavy a to bolo v interiéri tiež obrovské strešné okno.

kadjar-15.jpgkadjar-16.jpgkadjar-14.jpgS priestorom tu nebudú mať problémy ani vyšší cestujúci. Škoda lacne vyzerajúcich zadných dverí, kde už nájdete opäť len plast. Trochu kontrastujú s luxusne vyzerajúcimi prednými sedadlami

O základnom objeme kufra už bola reč, za zmienku stojí ale jeho variabilita. Rovnako ako Nissan Qashqai dostal aj Kadjar namiesto jedného falošného dna dve dosky, s ktorými možno robiť rôzne kúzla. V hornej polohe potom vďaka nim zmizne schod vzniknutý po sklopení zadných sedadiel, čo môžete urobiť páčkami z kufra. Maximum tohto auta je 1478 litrov. Renault pridáva ešte možnosť sklopiť sedadlo spolujazdca a vďaka tomu uložiť bezpečne do auta vec dlhú 2,5 metra.

Myslelo sa aj na ostatných cestujúcich a ich odkladacie priehradky. Tých je po aute celý rad a ich objem je dokopy tridsať litrov. Pred spolujazdcom nájdeme schránku s objemom 7,5 litra.

S Kadjarom som prešiel iba nejakých päťdesiat kilometrov, takže sa nebudem púšťať do podrobnejších popisov, ale z pozície spolujazdca ma nakoniec jedna vec zaujala - aerodynamický hluk. Občas to vyzeralo, ako keby auto nemalo zatvorené okienko, čo však nebola pravda. Že by nejaké zle usadené tesnenie?

kadjar-11.jpgkadjar-12.jpgkadjar-19.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY