vytisknout velikost písma Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Z pohľadu európskych trhov je jednou z tých zaujímavejších noviniek určite Renault Kadjar. Nové francúzske SUV ponúkne tri motory, dve varianty pohonu a mnoho ďalšieho.
Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Svetovú výstavnú premiéru má za sebou aj Renault Kadjar. Súrodenec Nissanu Qashqai je dlhý 4,45 m, široký 1,84 ma vysoký 1,6 m. Vďaka týmto vonkajším rozmerom má vozidlo podľa Renaultu ponúknuť dostatočne priestranný interiér, ktorý bude navyše praktický a variabilný.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 472 litrov a ponúkne tiež variabilnú podlahu. Zadné operadlá sú delené v pomere 60/40 a sklopiť môžete tiež operadlo na sedadle vodiča. Problémy by nemali byť ani s miestami na odloženie drobností v interiéri. Cestujúci majú k dispozícii rôzne priehradky, ktoré dohromady poskladajú objem 30 litrov.

kadjar_06.JPGkadjar_07.JPGkadjar_08.JPG
Kadjar je ďalšie auto, ktoré mieri do dnes už viac než veľmi našlapaného segmentu kompaktných SUV. 

Renault Kadjar sa bude ponúkať s dvojicou naftových motorov a jedným benzínom. Slabšie prevedenie Energy dCi 110 osadené naftovou tisícpäťstovkou vyprodukuje maximálne 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú môžete alternatívne vymeniť za dvojspojkový automat EDC. Silnejšie Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), pričom tento motor sa dá kúpiť aj s pohonom všetkých kolies.

Kto túži po benzíne, ten si nemôže vyberať a musí rovno siahnuť po tisícdvestovke TCe s výkonom 96 kW (130 k) a vrcholom krútiaceho momentu 205 Nm. Aj tento motor je štandardne spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies je ako mnoho ostatného zhodný s tým, čo ponúka Nissan. Otočným ovládačom budete môcť voliť medzi režimami 2WD, Auto a Lock. V prípade, že si zaobstaráte Kadjar s pohonom prednej nápravy, dostanete systém Extended Grip, ktorý sa aspoň iným nastavením elektronických pomocníkov snaží zvýšiť schopnosti auta na klzkom povrchu.

Svetlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, napriek tomu bude logicky hlavným revírom tohto modelu klasická cesta, pre ktorú je automobil vybavený veľmi dobre. Vo výbave môže byť stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent, cúvacia kamera, čítanie značiek a tak ďalej.
Po ženevskej premiére postupne zamieri nový Kadjar do predaja. Na slovenský trh by sa mal dostať v júni, potom bude rozširovať svoje pole pôsobnosti aj napríklad do Číny alebo Afriky.

kadjar_01.JPGkadjar_02.JPGkadjar_03.JPGkadjar_09.JPGkadjar_04.JPGkadjar_05.JPGkadjar_10.JPGkadjar_11.JPG

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY