vytisknout velikost písma Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Z pohľadu európskych trhov je jednou z tých zaujímavejších noviniek určite Renault Kadjar. Nové francúzske SUV ponúkne tri motory, dve varianty pohonu a mnoho ďalšieho.
Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Svetovú výstavnú premiéru má za sebou aj Renault Kadjar. Súrodenec Nissanu Qashqai je dlhý 4,45 m, široký 1,84 ma vysoký 1,6 m. Vďaka týmto vonkajším rozmerom má vozidlo podľa Renaultu ponúknuť dostatočne priestranný interiér, ktorý bude navyše praktický a variabilný.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 472 litrov a ponúkne tiež variabilnú podlahu. Zadné operadlá sú delené v pomere 60/40 a sklopiť môžete tiež operadlo na sedadle vodiča. Problémy by nemali byť ani s miestami na odloženie drobností v interiéri. Cestujúci majú k dispozícii rôzne priehradky, ktoré dohromady poskladajú objem 30 litrov.

kadjar_06.JPGkadjar_07.JPGkadjar_08.JPG
Kadjar je ďalšie auto, ktoré mieri do dnes už viac než veľmi našlapaného segmentu kompaktných SUV. 

Renault Kadjar sa bude ponúkať s dvojicou naftových motorov a jedným benzínom. Slabšie prevedenie Energy dCi 110 osadené naftovou tisícpäťstovkou vyprodukuje maximálne 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú môžete alternatívne vymeniť za dvojspojkový automat EDC. Silnejšie Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), pričom tento motor sa dá kúpiť aj s pohonom všetkých kolies.

Kto túži po benzíne, ten si nemôže vyberať a musí rovno siahnuť po tisícdvestovke TCe s výkonom 96 kW (130 k) a vrcholom krútiaceho momentu 205 Nm. Aj tento motor je štandardne spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies je ako mnoho ostatného zhodný s tým, čo ponúka Nissan. Otočným ovládačom budete môcť voliť medzi režimami 2WD, Auto a Lock. V prípade, že si zaobstaráte Kadjar s pohonom prednej nápravy, dostanete systém Extended Grip, ktorý sa aspoň iným nastavením elektronických pomocníkov snaží zvýšiť schopnosti auta na klzkom povrchu.

Svetlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, napriek tomu bude logicky hlavným revírom tohto modelu klasická cesta, pre ktorú je automobil vybavený veľmi dobre. Vo výbave môže byť stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent, cúvacia kamera, čítanie značiek a tak ďalej.
Po ženevskej premiére postupne zamieri nový Kadjar do predaja. Na slovenský trh by sa mal dostať v júni, potom bude rozširovať svoje pole pôsobnosti aj napríklad do Číny alebo Afriky.

kadjar_01.JPGkadjar_02.JPGkadjar_03.JPGkadjar_09.JPGkadjar_04.JPGkadjar_05.JPGkadjar_10.JPGkadjar_11.JPG

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY