vytisknout velikost písma Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Z pohľadu európskych trhov je jednou z tých zaujímavejších noviniek určite Renault Kadjar. Nové francúzske SUV ponúkne tri motory, dve varianty pohonu a mnoho ďalšieho.
Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Svetovú výstavnú premiéru má za sebou aj Renault Kadjar. Súrodenec Nissanu Qashqai je dlhý 4,45 m, široký 1,84 ma vysoký 1,6 m. Vďaka týmto vonkajším rozmerom má vozidlo podľa Renaultu ponúknuť dostatočne priestranný interiér, ktorý bude navyše praktický a variabilný.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 472 litrov a ponúkne tiež variabilnú podlahu. Zadné operadlá sú delené v pomere 60/40 a sklopiť môžete tiež operadlo na sedadle vodiča. Problémy by nemali byť ani s miestami na odloženie drobností v interiéri. Cestujúci majú k dispozícii rôzne priehradky, ktoré dohromady poskladajú objem 30 litrov.

kadjar_06.JPGkadjar_07.JPGkadjar_08.JPG
Kadjar je ďalšie auto, ktoré mieri do dnes už viac než veľmi našlapaného segmentu kompaktných SUV. 

Renault Kadjar sa bude ponúkať s dvojicou naftových motorov a jedným benzínom. Slabšie prevedenie Energy dCi 110 osadené naftovou tisícpäťstovkou vyprodukuje maximálne 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú môžete alternatívne vymeniť za dvojspojkový automat EDC. Silnejšie Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), pričom tento motor sa dá kúpiť aj s pohonom všetkých kolies.

Kto túži po benzíne, ten si nemôže vyberať a musí rovno siahnuť po tisícdvestovke TCe s výkonom 96 kW (130 k) a vrcholom krútiaceho momentu 205 Nm. Aj tento motor je štandardne spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies je ako mnoho ostatného zhodný s tým, čo ponúka Nissan. Otočným ovládačom budete môcť voliť medzi režimami 2WD, Auto a Lock. V prípade, že si zaobstaráte Kadjar s pohonom prednej nápravy, dostanete systém Extended Grip, ktorý sa aspoň iným nastavením elektronických pomocníkov snaží zvýšiť schopnosti auta na klzkom povrchu.

Svetlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, napriek tomu bude logicky hlavným revírom tohto modelu klasická cesta, pre ktorú je automobil vybavený veľmi dobre. Vo výbave môže byť stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent, cúvacia kamera, čítanie značiek a tak ďalej.
Po ženevskej premiére postupne zamieri nový Kadjar do predaja. Na slovenský trh by sa mal dostať v júni, potom bude rozširovať svoje pole pôsobnosti aj napríklad do Číny alebo Afriky.

kadjar_01.JPGkadjar_02.JPGkadjar_03.JPGkadjar_09.JPGkadjar_04.JPGkadjar_05.JPGkadjar_10.JPGkadjar_11.JPG

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY