vytisknout velikost písma Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Z pohľadu európskych trhov je jednou z tých zaujímavejších noviniek určite Renault Kadjar. Nové francúzske SUV ponúkne tri motory, dve varianty pohonu a mnoho ďalšieho.
Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Svetovú výstavnú premiéru má za sebou aj Renault Kadjar. Súrodenec Nissanu Qashqai je dlhý 4,45 m, široký 1,84 ma vysoký 1,6 m. Vďaka týmto vonkajším rozmerom má vozidlo podľa Renaultu ponúknuť dostatočne priestranný interiér, ktorý bude navyše praktický a variabilný.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 472 litrov a ponúkne tiež variabilnú podlahu. Zadné operadlá sú delené v pomere 60/40 a sklopiť môžete tiež operadlo na sedadle vodiča. Problémy by nemali byť ani s miestami na odloženie drobností v interiéri. Cestujúci majú k dispozícii rôzne priehradky, ktoré dohromady poskladajú objem 30 litrov.

kadjar_06.JPGkadjar_07.JPGkadjar_08.JPG
Kadjar je ďalšie auto, ktoré mieri do dnes už viac než veľmi našlapaného segmentu kompaktných SUV. 

Renault Kadjar sa bude ponúkať s dvojicou naftových motorov a jedným benzínom. Slabšie prevedenie Energy dCi 110 osadené naftovou tisícpäťstovkou vyprodukuje maximálne 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú môžete alternatívne vymeniť za dvojspojkový automat EDC. Silnejšie Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), pričom tento motor sa dá kúpiť aj s pohonom všetkých kolies.

Kto túži po benzíne, ten si nemôže vyberať a musí rovno siahnuť po tisícdvestovke TCe s výkonom 96 kW (130 k) a vrcholom krútiaceho momentu 205 Nm. Aj tento motor je štandardne spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies je ako mnoho ostatného zhodný s tým, čo ponúka Nissan. Otočným ovládačom budete môcť voliť medzi režimami 2WD, Auto a Lock. V prípade, že si zaobstaráte Kadjar s pohonom prednej nápravy, dostanete systém Extended Grip, ktorý sa aspoň iným nastavením elektronických pomocníkov snaží zvýšiť schopnosti auta na klzkom povrchu.

Svetlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, napriek tomu bude logicky hlavným revírom tohto modelu klasická cesta, pre ktorú je automobil vybavený veľmi dobre. Vo výbave môže byť stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent, cúvacia kamera, čítanie značiek a tak ďalej.
Po ženevskej premiére postupne zamieri nový Kadjar do predaja. Na slovenský trh by sa mal dostať v júni, potom bude rozširovať svoje pole pôsobnosti aj napríklad do Číny alebo Afriky.

kadjar_01.JPGkadjar_02.JPGkadjar_03.JPGkadjar_09.JPGkadjar_04.JPGkadjar_05.JPGkadjar_10.JPGkadjar_11.JPG

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY