vytisknout velikost písma Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Z pohľadu európskych trhov je jednou z tých zaujímavejších noviniek určite Renault Kadjar. Nové francúzske SUV ponúkne tri motory, dve varianty pohonu a mnoho ďalšieho.
Renault Kadjar dostal tri motory, pohon všetkých kolies a 472 litrov v kufri

Svetovú výstavnú premiéru má za sebou aj Renault Kadjar. Súrodenec Nissanu Qashqai je dlhý 4,45 m, široký 1,84 ma vysoký 1,6 m. Vďaka týmto vonkajším rozmerom má vozidlo podľa Renaultu ponúknuť dostatočne priestranný interiér, ktorý bude navyše praktický a variabilný.

Kufor zvládne v základnom usporiadaní 472 litrov a ponúkne tiež variabilnú podlahu. Zadné operadlá sú delené v pomere 60/40 a sklopiť môžete tiež operadlo na sedadle vodiča. Problémy by nemali byť ani s miestami na odloženie drobností v interiéri. Cestujúci majú k dispozícii rôzne priehradky, ktoré dohromady poskladajú objem 30 litrov.

kadjar_06.JPGkadjar_07.JPGkadjar_08.JPG
Kadjar je ďalšie auto, ktoré mieri do dnes už viac než veľmi našlapaného segmentu kompaktných SUV. 

Renault Kadjar sa bude ponúkať s dvojicou naftových motorov a jedným benzínom. Slabšie prevedenie Energy dCi 110 osadené naftovou tisícpäťstovkou vyprodukuje maximálne 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorú môžete alternatívne vymeniť za dvojspojkový automat EDC. Silnejšie Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), pričom tento motor sa dá kúpiť aj s pohonom všetkých kolies.

Kto túži po benzíne, ten si nemôže vyberať a musí rovno siahnuť po tisícdvestovke TCe s výkonom 96 kW (130 k) a vrcholom krútiaceho momentu 205 Nm. Aj tento motor je štandardne spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies je ako mnoho ostatného zhodný s tým, čo ponúka Nissan. Otočným ovládačom budete môcť voliť medzi režimami 2WD, Auto a Lock. V prípade, že si zaobstaráte Kadjar s pohonom prednej nápravy, dostanete systém Extended Grip, ktorý sa aspoň iným nastavením elektronických pomocníkov snaží zvýšiť schopnosti auta na klzkom povrchu.

Svetlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, napriek tomu bude logicky hlavným revírom tohto modelu klasická cesta, pre ktorú je automobil vybavený veľmi dobre. Vo výbave môže byť stráženie jazdných pruhov, sledovanie mŕtveho uhla, parkovací asistent, cúvacia kamera, čítanie značiek a tak ďalej.
Po ženevskej premiére postupne zamieri nový Kadjar do predaja. Na slovenský trh by sa mal dostať v júni, potom bude rozširovať svoje pole pôsobnosti aj napríklad do Číny alebo Afriky.

kadjar_01.JPGkadjar_02.JPGkadjar_03.JPGkadjar_09.JPGkadjar_04.JPGkadjar_05.JPGkadjar_10.JPGkadjar_11.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY