vytisknout velikost písma Renault Initiale Paris ako tichý návrat Espacu a nový Mégane

Ak patríte k tým, ktorým francúzsky dizajn vyhovuje, Renault vás tento rok vo Frankfurte určite nesklamal.
Renault Initiale Paris ako tichý návrat Espacu a nový Mégane
Zoznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie

Zaujímavých kúskov Renault na svoj ​​stánok priviezol celú škálu, či už úplne nových, alebo známych z predchádzajúcich mesiacov, ale svoju hviezdu predsa len má. A vlastne hneď dve: v sériových vozidlách ide o modernizovanú radu Renault Mégane a medzi štúdiami Renault Initiale Paris. Tento prototyp totiž predstavuje ducha plánovanej luxusnej značky Initiale Paris, ale zároveň naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia dnes už legendárneho modelu Renault Espace.

Renault Initiale Paris (17).jpgRenault Initiale Paris (19).jpgRenault Initiale Paris (20).jpg
Renault Initiale Paris ako šiesty diel mozaiky

Initiale Paris zároveň ako šiesty typ v poradí korunuje sérii koncepčných štúdií Renaultu z posledných rokov postavených v podobnom duchu. Renault Initiale Paris svojim spracovaním potvrdzuje predchádzajúce špekulácie o tom, že nový Espace bude viac SUV ako MPV ako doteraz. Voz je dlhý 4 850 mm a podľa výrobcu má "vitalitu sedanu, charakter SUV a presvetlenie a priestor MPV". Stručne povedané: je to veľký crossover, ktorý má Renaultu pomôcť naštartovať jeho novú značku Initiale Paris.

_DSC0001.JPG_DSC2012.JPG_DSC2031.JPG_DSC2029.JPG_DSC2026.JPG_DSC2023.JPG
Initiale Paris: takto nejako bude vyzerať nový Espace

Interiér štúdie vyniká celou škálou zaujímavo a hodnotne pôsobiacich matných detailov. Bolo by skvelé, keby sa výrobca týchto prvkov držal aj v príprave sériového prevedenia Espace a nepodľahol mámeniu nahrádzať ich lacnými plastovými komponentmi. Initiale Paris má totiž vo vnútri naozaj švih a pri troche abstraktného myslenia skutočne odráža myšlienkové postupy naozaj vzdialene prízemnému automobilovému priemyslu.

_DSC2020.JPG_DSC2021.JPG_DSC2022.JPG
Spracovaniu interiéru nemožno uprieť originalitu ani starostlivosť o detaily

O pohon tohto veľkého vozidla sa stará dvojicou turbodúchadiel preplňovaný vznetový štvorvalec dCi s objemom 1,6 l a nepríliš pôsobivým výkonom 130 koní (96 kW). Je to málo? Asi áno. Krútiaci moment ale má vrcholiť hodnotou 400 Nm, ktorá bola donedávna vyhradená ohromným šesťvalcovým agregátom. Jazdný dojem a spoľahlivosť, to sú už iné otázky, dôležitá je dnes ale papierová spotreba. Na motor nadväzuje dvojspojková prevodovka EDC s "radením po drôte" údajne odvodeným zo sveta Formuly 1.

_DSC0007.JPG_DSC0008.JPG_DSC0013.JPG
_DSC0030.JPG_DSC0031.JPG_DSC0033.JPG
Facelift modelu Mégane mal trochu zjednotiť predné časti jednotlivých modelov a dotkol sa všetkých verzií

Pôvodne sa špekulovalo o tom, že sa tento rok vo Frankfurte dočkáme novej generácie kľúčového modelu Mégane, ktoré by sa v segmente C pustil do rovného súboja s nedávno prezentovanou konkurenciou v podobe modelov Golf, 308 alebo C4. Namiesto toho je tu ale len druhý facelift (prvým faceliftom Renault Mégane prešiel na jar minulého roka). A čo že sa teda zmenilo?

_DSC0003.JPG_DSC0010.JPG_DSC0006.JPG

Pri všetkých karosárskych verziách sa tentoraz modifikácie sústredili na osvieženie prednou časťou karosérie, a to sa samozrejme týka aj športovo strihaných verzií GT a RS. Predné svetlomety teraz trochu pripomínajú zatiaľ posledný facelift sedanu Renault Fluence a predné čelá majú byť teraz spoločná všetkým karosárskym variantom. V európskych dealerstvách Renaultu by sa mali omladené vozne radu Mégane objaviť v prvom štvrťroku budúceho roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY