vytisknout velikost písma Renault Initiale Paris ako tichý návrat Espacu a nový Mégane

Ak patríte k tým, ktorým francúzsky dizajn vyhovuje, Renault vás tento rok vo Frankfurte určite nesklamal.
Renault Initiale Paris ako tichý návrat Espacu a nový Mégane
Zoznam kapitol
  1. Renault Initiale Paris a Mégane 2014
  2. Fotogalerie

Zaujímavých kúskov Renault na svoj ​​stánok priviezol celú škálu, či už úplne nových, alebo známych z predchádzajúcich mesiacov, ale svoju hviezdu predsa len má. A vlastne hneď dve: v sériových vozidlách ide o modernizovanú radu Renault Mégane a medzi štúdiami Renault Initiale Paris. Tento prototyp totiž predstavuje ducha plánovanej luxusnej značky Initiale Paris, ale zároveň naznačuje, ako bude vyzerať nová generácia dnes už legendárneho modelu Renault Espace.

Renault Initiale Paris (17).jpgRenault Initiale Paris (19).jpgRenault Initiale Paris (20).jpg
Renault Initiale Paris ako šiesty diel mozaiky

Initiale Paris zároveň ako šiesty typ v poradí korunuje sérii koncepčných štúdií Renaultu z posledných rokov postavených v podobnom duchu. Renault Initiale Paris svojim spracovaním potvrdzuje predchádzajúce špekulácie o tom, že nový Espace bude viac SUV ako MPV ako doteraz. Voz je dlhý 4 850 mm a podľa výrobcu má "vitalitu sedanu, charakter SUV a presvetlenie a priestor MPV". Stručne povedané: je to veľký crossover, ktorý má Renaultu pomôcť naštartovať jeho novú značku Initiale Paris.

_DSC0001.JPG_DSC2012.JPG_DSC2031.JPG_DSC2029.JPG_DSC2026.JPG_DSC2023.JPG
Initiale Paris: takto nejako bude vyzerať nový Espace

Interiér štúdie vyniká celou škálou zaujímavo a hodnotne pôsobiacich matných detailov. Bolo by skvelé, keby sa výrobca týchto prvkov držal aj v príprave sériového prevedenia Espace a nepodľahol mámeniu nahrádzať ich lacnými plastovými komponentmi. Initiale Paris má totiž vo vnútri naozaj švih a pri troche abstraktného myslenia skutočne odráža myšlienkové postupy naozaj vzdialene prízemnému automobilovému priemyslu.

_DSC2020.JPG_DSC2021.JPG_DSC2022.JPG
Spracovaniu interiéru nemožno uprieť originalitu ani starostlivosť o detaily

O pohon tohto veľkého vozidla sa stará dvojicou turbodúchadiel preplňovaný vznetový štvorvalec dCi s objemom 1,6 l a nepríliš pôsobivým výkonom 130 koní (96 kW). Je to málo? Asi áno. Krútiaci moment ale má vrcholiť hodnotou 400 Nm, ktorá bola donedávna vyhradená ohromným šesťvalcovým agregátom. Jazdný dojem a spoľahlivosť, to sú už iné otázky, dôležitá je dnes ale papierová spotreba. Na motor nadväzuje dvojspojková prevodovka EDC s "radením po drôte" údajne odvodeným zo sveta Formuly 1.

_DSC0007.JPG_DSC0008.JPG_DSC0013.JPG
_DSC0030.JPG_DSC0031.JPG_DSC0033.JPG
Facelift modelu Mégane mal trochu zjednotiť predné časti jednotlivých modelov a dotkol sa všetkých verzií

Pôvodne sa špekulovalo o tom, že sa tento rok vo Frankfurte dočkáme novej generácie kľúčového modelu Mégane, ktoré by sa v segmente C pustil do rovného súboja s nedávno prezentovanou konkurenciou v podobe modelov Golf, 308 alebo C4. Namiesto toho je tu ale len druhý facelift (prvým faceliftom Renault Mégane prešiel na jar minulého roka). A čo že sa teda zmenilo?

_DSC0003.JPG_DSC0010.JPG_DSC0006.JPG

Pri všetkých karosárskych verziách sa tentoraz modifikácie sústredili na osvieženie prednou časťou karosérie, a to sa samozrejme týka aj športovo strihaných verzií GT a RS. Predné svetlomety teraz trochu pripomínajú zatiaľ posledný facelift sedanu Renault Fluence a predné čelá majú byť teraz spoločná všetkým karosárskym variantom. V európskych dealerstvách Renaultu by sa mali omladené vozne radu Mégane objaviť v prvom štvrťroku budúceho roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY