vytisknout velikost písma Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov.
Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Ako sa dalo čakať, v nadväznosti na Dieselgate pokračujú rôzne vládne aj mimovládne, ziskové aj neziskové organizácie v hľadaní špiny (v tomto prípade doslova) na všetkých autách - nielen na Volkswagene, pri ktorom to všetko začalo. Do emisnej pasce sa teraz chytil nový Renault Espace s naftovým motorom 1.6 dCi.

Ten podľa nemeckej environmentálnej lobby DUH vypúšťa v skutočnosti 25x viac emisií oxidov dusíka (NOx), ako dovoľuje norma Euro 6. Kým podľa normy Euro 6 smie auto vypúšťať maximálne 80 mg NOx na prejdený kilometer, Renaultu Espace namerali 2036 mg NOx na km.

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov, práve preto sa potom normy zavádzali. Rovnaká organizácia nachytala aj Opel Zafira s naftovým motorom 1.6 CDTI, ktorý vraj emituje 17x viac oxidov dusíka. než je dovolené.

Kým certifikačný test prebieha pri jasne definovaných podmienkach, rôzne "nezávislé" organizácie vykonávajú test podľa svojho. Niektoré sa snažia nachytať auto pri rozpoznávaní emisnej skúšky napríklad tak, že počas testu otáčajú volantom alebo nechávajú otáčať aj kolesá nepoháňanej nápravy. Iné sa zase snažia simulovať akceleráciu a jazdný režim viac zodpovedajúce skutočnej prevádzke.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY