vytisknout velikost písma Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov.
Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Ako sa dalo čakať, v nadväznosti na Dieselgate pokračujú rôzne vládne aj mimovládne, ziskové aj neziskové organizácie v hľadaní špiny (v tomto prípade doslova) na všetkých autách - nielen na Volkswagene, pri ktorom to všetko začalo. Do emisnej pasce sa teraz chytil nový Renault Espace s naftovým motorom 1.6 dCi.

Ten podľa nemeckej environmentálnej lobby DUH vypúšťa v skutočnosti 25x viac emisií oxidov dusíka (NOx), ako dovoľuje norma Euro 6. Kým podľa normy Euro 6 smie auto vypúšťať maximálne 80 mg NOx na prejdený kilometer, Renaultu Espace namerali 2036 mg NOx na km.

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov, práve preto sa potom normy zavádzali. Rovnaká organizácia nachytala aj Opel Zafira s naftovým motorom 1.6 CDTI, ktorý vraj emituje 17x viac oxidov dusíka. než je dovolené.

Kým certifikačný test prebieha pri jasne definovaných podmienkach, rôzne "nezávislé" organizácie vykonávajú test podľa svojho. Niektoré sa snažia nachytať auto pri rozpoznávaní emisnej skúšky napríklad tak, že počas testu otáčajú volantom alebo nechávajú otáčať aj kolesá nepoháňanej nápravy. Iné sa zase snažia simulovať akceleráciu a jazdný režim viac zodpovedajúce skutočnej prevádzke.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY