vytisknout velikost písma Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov.
Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Ako sa dalo čakať, v nadväznosti na Dieselgate pokračujú rôzne vládne aj mimovládne, ziskové aj neziskové organizácie v hľadaní špiny (v tomto prípade doslova) na všetkých autách - nielen na Volkswagene, pri ktorom to všetko začalo. Do emisnej pasce sa teraz chytil nový Renault Espace s naftovým motorom 1.6 dCi.

Ten podľa nemeckej environmentálnej lobby DUH vypúšťa v skutočnosti 25x viac emisií oxidov dusíka (NOx), ako dovoľuje norma Euro 6. Kým podľa normy Euro 6 smie auto vypúšťať maximálne 80 mg NOx na prejdený kilometer, Renaultu Espace namerali 2036 mg NOx na km.

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov, práve preto sa potom normy zavádzali. Rovnaká organizácia nachytala aj Opel Zafira s naftovým motorom 1.6 CDTI, ktorý vraj emituje 17x viac oxidov dusíka. než je dovolené.

Kým certifikačný test prebieha pri jasne definovaných podmienkach, rôzne "nezávislé" organizácie vykonávajú test podľa svojho. Niektoré sa snažia nachytať auto pri rozpoznávaní emisnej skúšky napríklad tak, že počas testu otáčajú volantom alebo nechávajú otáčať aj kolesá nepoháňanej nápravy. Iné sa zase snažia simulovať akceleráciu a jazdný režim viac zodpovedajúce skutočnej prevádzke.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY