vytisknout velikost písma Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov.
Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Ako sa dalo čakať, v nadväznosti na Dieselgate pokračujú rôzne vládne aj mimovládne, ziskové aj neziskové organizácie v hľadaní špiny (v tomto prípade doslova) na všetkých autách - nielen na Volkswagene, pri ktorom to všetko začalo. Do emisnej pasce sa teraz chytil nový Renault Espace s naftovým motorom 1.6 dCi.

Ten podľa nemeckej environmentálnej lobby DUH vypúšťa v skutočnosti 25x viac emisií oxidov dusíka (NOx), ako dovoľuje norma Euro 6. Kým podľa normy Euro 6 smie auto vypúšťať maximálne 80 mg NOx na prejdený kilometer, Renaultu Espace namerali 2036 mg NOx na km.

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov, práve preto sa potom normy zavádzali. Rovnaká organizácia nachytala aj Opel Zafira s naftovým motorom 1.6 CDTI, ktorý vraj emituje 17x viac oxidov dusíka. než je dovolené.

Kým certifikačný test prebieha pri jasne definovaných podmienkach, rôzne "nezávislé" organizácie vykonávajú test podľa svojho. Niektoré sa snažia nachytať auto pri rozpoznávaní emisnej skúšky napríklad tak, že počas testu otáčajú volantom alebo nechávajú otáčať aj kolesá nepoháňanej nápravy. Iné sa zase snažia simulovať akceleráciu a jazdný režim viac zodpovedajúce skutočnej prevádzke.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY