vytisknout velikost písma Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov.
Renault Espace 1.6 dCi vraj vypúšťa 25x viac emisií, než dovoľuje norma

Ako sa dalo čakať, v nadväznosti na Dieselgate pokračujú rôzne vládne aj mimovládne, ziskové aj neziskové organizácie v hľadaní špiny (v tomto prípade doslova) na všetkých autách - nielen na Volkswagene, pri ktorom to všetko začalo. Do emisnej pasce sa teraz chytil nový Renault Espace s naftovým motorom 1.6 dCi.

Ten podľa nemeckej environmentálnej lobby DUH vypúšťa v skutočnosti 25x viac emisií oxidov dusíka (NOx), ako dovoľuje norma Euro 6. Kým podľa normy Euro 6 smie auto vypúšťať maximálne 80 mg NOx na prejdený kilometer, Renaultu Espace namerali 2036 mg NOx na km.

Organizácia DUH tvrdí, že takých výsledkov dosahovali autá pred zavedením emisných noriem Euro na konci 80. rokov, práve preto sa potom normy zavádzali. Rovnaká organizácia nachytala aj Opel Zafira s naftovým motorom 1.6 CDTI, ktorý vraj emituje 17x viac oxidov dusíka. než je dovolené.

Kým certifikačný test prebieha pri jasne definovaných podmienkach, rôzne "nezávislé" organizácie vykonávajú test podľa svojho. Niektoré sa snažia nachytať auto pri rozpoznávaní emisnej skúšky napríklad tak, že počas testu otáčajú volantom alebo nechávajú otáčať aj kolesá nepoháňanej nápravy. Iné sa zase snažia simulovať akceleráciu a jazdný režim viac zodpovedajúce skutočnej prevádzke.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY