vytisknout velikost písma Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Renault Eolab jazdí so spotrebou liter na sto kilometrov
  2. Fotogaléria: Renault Eolab

Renault privezie na parížsky autosalón konkurenciu pre Volkswagen XL1, ale zatiaľ len vo forme konceptu. Na rozdiel od úsporného Volkswagenu ale vsádza Renault na tradičné štvormiestne proporcie, aj keď aerodynamika spolu s efektivitou spaľovania boli hlavnými meradlami vývoja.

Renault_61744_global_en.jpgRenault_61747_global_en.jpgRenault_61748_global_en.jpg
Renault technologické novinky použité na koncepte Eolab postupne zavedie do sériovej výroby, najmä využitie kompozitov, hliníka, plastov a horčíka na karosárskych dieloch

Renault pri stavbe konceptu Eolab použil nové výrobné postupy a aj keď automobilka netvrdí, že sa koncept dostane v tejto podobe do sériovej výroby, chce tieto technológie zaviesť do sériovej produkcie priebežne na budúcich modeloch značky. Blíži sa nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Eolab je vlastne také Clio budúcnosti. Aj keď je to hybrid, jeho hmotnosť je vraj o celých 400 kg nižšia ako u porovnateľného súčasného Clia. Toho bolo dosiahnutého použitím plastov, hliníka a dokonca horčíka, z ktorého je strecha vozidla. Efektivite pomáha aj aktívna aerodynamika.

Renault Eolab má nielen predné a zadné aktívne klapky znižujúce odpor vzduchu, ale dokonca aj aktívne klapky na diskoch kolies, ktoré sa pri rýchlejšej jazde uzavrú a tým významne znížia odpor. Spolu s hladkou podlahou vozidla sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,235.

K pohonu slúži na trojstupňovú prevodovku napojený elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorému pomáha benzínový litrový trojvalec s výkonom 57 kW (78 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Kombinovaná spotreba paliva podľa súčasných európskych noriem má činiť len 1 liter na 100 km. Čisto na elektrinu potom auto prejde až 60 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY