vytisknout velikost písma Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Renault Eolab jazdí so spotrebou liter na sto kilometrov
  2. Fotogaléria: Renault Eolab

Renault privezie na parížsky autosalón konkurenciu pre Volkswagen XL1, ale zatiaľ len vo forme konceptu. Na rozdiel od úsporného Volkswagenu ale vsádza Renault na tradičné štvormiestne proporcie, aj keď aerodynamika spolu s efektivitou spaľovania boli hlavnými meradlami vývoja.

Renault_61744_global_en.jpgRenault_61747_global_en.jpgRenault_61748_global_en.jpg
Renault technologické novinky použité na koncepte Eolab postupne zavedie do sériovej výroby, najmä využitie kompozitov, hliníka, plastov a horčíka na karosárskych dieloch

Renault pri stavbe konceptu Eolab použil nové výrobné postupy a aj keď automobilka netvrdí, že sa koncept dostane v tejto podobe do sériovej výroby, chce tieto technológie zaviesť do sériovej produkcie priebežne na budúcich modeloch značky. Blíži sa nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Eolab je vlastne také Clio budúcnosti. Aj keď je to hybrid, jeho hmotnosť je vraj o celých 400 kg nižšia ako u porovnateľného súčasného Clia. Toho bolo dosiahnutého použitím plastov, hliníka a dokonca horčíka, z ktorého je strecha vozidla. Efektivite pomáha aj aktívna aerodynamika.

Renault Eolab má nielen predné a zadné aktívne klapky znižujúce odpor vzduchu, ale dokonca aj aktívne klapky na diskoch kolies, ktoré sa pri rýchlejšej jazde uzavrú a tým významne znížia odpor. Spolu s hladkou podlahou vozidla sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,235.

K pohonu slúži na trojstupňovú prevodovku napojený elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorému pomáha benzínový litrový trojvalec s výkonom 57 kW (78 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Kombinovaná spotreba paliva podľa súčasných európskych noriem má činiť len 1 liter na 100 km. Čisto na elektrinu potom auto prejde až 60 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY