vytisknout velikost písma Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Renault Eolab jazdí so spotrebou liter na sto kilometrov
  2. Fotogaléria: Renault Eolab

Renault privezie na parížsky autosalón konkurenciu pre Volkswagen XL1, ale zatiaľ len vo forme konceptu. Na rozdiel od úsporného Volkswagenu ale vsádza Renault na tradičné štvormiestne proporcie, aj keď aerodynamika spolu s efektivitou spaľovania boli hlavnými meradlami vývoja.

Renault_61744_global_en.jpgRenault_61747_global_en.jpgRenault_61748_global_en.jpg
Renault technologické novinky použité na koncepte Eolab postupne zavedie do sériovej výroby, najmä využitie kompozitov, hliníka, plastov a horčíka na karosárskych dieloch

Renault pri stavbe konceptu Eolab použil nové výrobné postupy a aj keď automobilka netvrdí, že sa koncept dostane v tejto podobe do sériovej výroby, chce tieto technológie zaviesť do sériovej produkcie priebežne na budúcich modeloch značky. Blíži sa nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Eolab je vlastne také Clio budúcnosti. Aj keď je to hybrid, jeho hmotnosť je vraj o celých 400 kg nižšia ako u porovnateľného súčasného Clia. Toho bolo dosiahnutého použitím plastov, hliníka a dokonca horčíka, z ktorého je strecha vozidla. Efektivite pomáha aj aktívna aerodynamika.

Renault Eolab má nielen predné a zadné aktívne klapky znižujúce odpor vzduchu, ale dokonca aj aktívne klapky na diskoch kolies, ktoré sa pri rýchlejšej jazde uzavrú a tým významne znížia odpor. Spolu s hladkou podlahou vozidla sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,235.

K pohonu slúži na trojstupňovú prevodovku napojený elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorému pomáha benzínový litrový trojvalec s výkonom 57 kW (78 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Kombinovaná spotreba paliva podľa súčasných európskych noriem má činiť len 1 liter na 100 km. Čisto na elektrinu potom auto prejde až 60 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY