vytisknout velikost písma Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Renault Eolab jazdí so spotrebou liter na sto kilometrov
  2. Fotogaléria: Renault Eolab

Renault privezie na parížsky autosalón konkurenciu pre Volkswagen XL1, ale zatiaľ len vo forme konceptu. Na rozdiel od úsporného Volkswagenu ale vsádza Renault na tradičné štvormiestne proporcie, aj keď aerodynamika spolu s efektivitou spaľovania boli hlavnými meradlami vývoja.

Renault_61744_global_en.jpgRenault_61747_global_en.jpgRenault_61748_global_en.jpg
Renault technologické novinky použité na koncepte Eolab postupne zavedie do sériovej výroby, najmä využitie kompozitov, hliníka, plastov a horčíka na karosárskych dieloch

Renault pri stavbe konceptu Eolab použil nové výrobné postupy a aj keď automobilka netvrdí, že sa koncept dostane v tejto podobe do sériovej výroby, chce tieto technológie zaviesť do sériovej produkcie priebežne na budúcich modeloch značky. Blíži sa nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Eolab je vlastne také Clio budúcnosti. Aj keď je to hybrid, jeho hmotnosť je vraj o celých 400 kg nižšia ako u porovnateľného súčasného Clia. Toho bolo dosiahnutého použitím plastov, hliníka a dokonca horčíka, z ktorého je strecha vozidla. Efektivite pomáha aj aktívna aerodynamika.

Renault Eolab má nielen predné a zadné aktívne klapky znižujúce odpor vzduchu, ale dokonca aj aktívne klapky na diskoch kolies, ktoré sa pri rýchlejšej jazde uzavrú a tým významne znížia odpor. Spolu s hladkou podlahou vozidla sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,235.

K pohonu slúži na trojstupňovú prevodovku napojený elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorému pomáha benzínový litrový trojvalec s výkonom 57 kW (78 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Kombinovaná spotreba paliva podľa súčasných európskych noriem má činiť len 1 liter na 100 km. Čisto na elektrinu potom auto prejde až 60 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY