vytisknout velikost písma Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budúcnosti so spotrebou 1 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Renault Eolab jazdí so spotrebou liter na sto kilometrov
  2. Fotogaléria: Renault Eolab

Renault privezie na parížsky autosalón konkurenciu pre Volkswagen XL1, ale zatiaľ len vo forme konceptu. Na rozdiel od úsporného Volkswagenu ale vsádza Renault na tradičné štvormiestne proporcie, aj keď aerodynamika spolu s efektivitou spaľovania boli hlavnými meradlami vývoja.

Renault_61744_global_en.jpgRenault_61747_global_en.jpgRenault_61748_global_en.jpg
Renault technologické novinky použité na koncepte Eolab postupne zavedie do sériovej výroby, najmä využitie kompozitov, hliníka, plastov a horčíka na karosárskych dieloch

Renault pri stavbe konceptu Eolab použil nové výrobné postupy a aj keď automobilka netvrdí, že sa koncept dostane v tejto podobe do sériovej výroby, chce tieto technológie zaviesť do sériovej produkcie priebežne na budúcich modeloch značky. Blíži sa nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Eolab je vlastne také Clio budúcnosti. Aj keď je to hybrid, jeho hmotnosť je vraj o celých 400 kg nižšia ako u porovnateľného súčasného Clia. Toho bolo dosiahnutého použitím plastov, hliníka a dokonca horčíka, z ktorého je strecha vozidla. Efektivite pomáha aj aktívna aerodynamika.

Renault Eolab má nielen predné a zadné aktívne klapky znižujúce odpor vzduchu, ale dokonca aj aktívne klapky na diskoch kolies, ktoré sa pri rýchlejšej jazde uzavrú a tým významne znížia odpor. Spolu s hladkou podlahou vozidla sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,235.

K pohonu slúži na trojstupňovú prevodovku napojený elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 200 Nm, ktorému pomáha benzínový litrový trojvalec s výkonom 57 kW (78 k) a krútiacim momentom 95 Nm. Kombinovaná spotreba paliva podľa súčasných európskych noriem má činiť len 1 liter na 100 km. Čisto na elektrinu potom auto prejde až 60 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY