vytisknout velikost písma Renault Coupé Corbusier spomína na slávneho architekta

Štúdia nemieri do výroby ani nemá za cieľ ovplyvniť dizajn budúcich automobilov značky.
Renault Coupé Corbusier spomína na slávneho architekta

Zaujímavé kupé predstavila automobilka Renault, ktorá nechala svojim dizajnérom úplne voľnú ruku. Štúdia nemieri do výroby ani nemá za cieľ ovplyvniť dizajn budúcich automobilov značky. Vznikla iba ako oslava architekta, ktorý sa podpisoval ako Le Corbusier.

01.jpg05.jpg03.jpg
Renault Coupé Corbusier je len neobmedzené cvičenie dizajnérov a nerobí si nároky na sériovú výrobu. Dokonca ani nemá klasické logo automobilky Renault

Vlastným menom to bol ale Charles-Edouard Jeanneret-Gris. Narodil sa v októbri 1887 vo Švajčiarsku. Patrí medzi najvplyvnejších architektov prvej polovice 20. storočia, ale rozoberať tú jeho diela asi príliš zmysel nemá. Pozrite sa na internet, nájdete toho veľa.

Zaujímavé je, že Le Corbusier v tridsiatych rokoch dvadsiateho storočia vypracoval niekoľko návrhov pre Baťu, napríklad pavilón Baťu pre Svetovú výstavu v Paríži či možnú podobu urbanizácie mesta Zlín.

Pokiaľ ide o koncept automobilky Renault, pravdepodobne ani nemá motor, pretože pohon je v tomto prípade nedôležitý. Dizajn má odrážať odvážne, ale zároveň funkčné tvary a prácu s rôznymi plochami, čím sa slávny architekt preslávil.

04.jpg02.jpg
Dizajn má odrážať odvážné, ale zároveň funkčné tvary a prácu s plochami

Vozidlo bude teraz vidieť na výstave Des voitures à HABITER: automobile et Modernism XXe-XXIe siècles, až do marca 2016 vo vile Savoye v Poissy, ktorú tiež postavil Le Corbusier.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY