vytisknout velikost písma Renault Coupé Corbusier spomína na slávneho architekta

Štúdia nemieri do výroby ani nemá za cieľ ovplyvniť dizajn budúcich automobilov značky.
Renault Coupé Corbusier spomína na slávneho architekta

Zaujímavé kupé predstavila automobilka Renault, ktorá nechala svojim dizajnérom úplne voľnú ruku. Štúdia nemieri do výroby ani nemá za cieľ ovplyvniť dizajn budúcich automobilov značky. Vznikla iba ako oslava architekta, ktorý sa podpisoval ako Le Corbusier.

01.jpg05.jpg03.jpg
Renault Coupé Corbusier je len neobmedzené cvičenie dizajnérov a nerobí si nároky na sériovú výrobu. Dokonca ani nemá klasické logo automobilky Renault

Vlastným menom to bol ale Charles-Edouard Jeanneret-Gris. Narodil sa v októbri 1887 vo Švajčiarsku. Patrí medzi najvplyvnejších architektov prvej polovice 20. storočia, ale rozoberať tú jeho diela asi príliš zmysel nemá. Pozrite sa na internet, nájdete toho veľa.

Zaujímavé je, že Le Corbusier v tridsiatych rokoch dvadsiateho storočia vypracoval niekoľko návrhov pre Baťu, napríklad pavilón Baťu pre Svetovú výstavu v Paríži či možnú podobu urbanizácie mesta Zlín.

Pokiaľ ide o koncept automobilky Renault, pravdepodobne ani nemá motor, pretože pohon je v tomto prípade nedôležitý. Dizajn má odrážať odvážne, ale zároveň funkčné tvary a prácu s rôznymi plochami, čím sa slávny architekt preslávil.

04.jpg02.jpg
Dizajn má odrážať odvážné, ale zároveň funkčné tvary a prácu s plochami

Vozidlo bude teraz vidieť na výstave Des voitures à HABITER: automobile et Modernism XXe-XXIe siècles, až do marca 2016 vo vile Savoye v Poissy, ktorú tiež postavil Le Corbusier.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY