vytisknout velikost písma Renault Clio s porciou luxusu sa volá Initiale Paris

Bez veľkého humbuku začal v domácom Francúzsku Renault predávať štvrtú generáciu Clia v luxusnom kabátiku.
Renault Clio s porciou luxusu sa volá Initiale Paris
Zoznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogaléria

Luxusné Clio nie je žiadne nóvum, už prvý rad pred nejakými 22 rokmi ponúkal verziu Baccara. S Initiale Paris sa pôvodne počítalo ako so samostatnou divíziou ako konkurentkou DS Citroënu. Nakoniec zatiaľ zostáva ako názov najvyššej výbavy, zatiaľ čo DS u dvojitého šípu sa oddeľuje nielen v Číne, ale už aj v Európe.

Renault nečaká na autosalón do Paríža, svoj ​​malý voz začal doma predávať, už pre neho spustil aj konfigurátor. Naživo ho uvidíme ale práve až na Mondiale v metropole nad Seinou. Lacný nie je, stojí 21 500 eur. Čo za túto sumu ponúkne?

6798624841580525497.jpg9357748691879081886.jpg
Clio Initiale Paris spoznáte podľa LED v hlavných svetlometoch

V prvom rade preplňovaný trojvalec TCe 0,9 l s výkonom 66 kW. Za benzínovú tisícdvestovku s turbom a výkonom 88 kW sa pripláca ďalších 2 100 eur, tá je v ponuke výhradne so šesťstupňovým dvojspojkovým ústrojenstvom. K turbodieselu 1.5 dCi / 66 kW možno kúpiť ako základný päťstupňový manuál, tak aj EDC. Prvá verzia stojí 23 800 eur, druhá 25 200 eur. To sú skutočne veľké peniaze.

Najväčšou štylistickou odlišnosťou je absencia denných diód v maske chladiča, presunuli sa totiž do hlavných svetlometov. Okrúhle hmlovky sú v nárazníku oddelené. Najdrahšie Clio má chrómované ozdoby vrátane lišty na veku kufra a plochou koncovku výfuku. Zaujmú aj laky karosérie, napríklad čierny a odtieň slonovej kosti, sedemnásťpalcové kolesá môžu nielen ladiť so zvyškom auta, ale byť ešte naviac sivé.

Čiastočne kožené čalúnenie interiéru možno objednať aj niekoľkofarebné s kontrastným prešívaním a nevyhnutnými logami Initiale Paris. Rovnako tu nájdeme chróm - na prístrojoch, volante, stredovej konzole či ventilačných otvoroch, veselé farby lacnejších modelov ustúpili do pozadia. Tvarovo štýlové supermini, ako sa kategória malých áut označuje medzinárodne, tak získalo ešte viac luxusu.

15292383062020195030.jpg2376954401839379837.jpg
Najdrahšie Clio ponúkne niekoľko farebných prevedení interiéru

Clia sa dodávajú bez rezervy, len s lepiacou sadou, ale miesto na ňu v kufri zostalo, akurát treba priplatiť 120 eur. Presklená panoramatická strecha stojí ďalších 400 eur, klimatizácia je už v základe, takže sa prehrievania interiéru netreba obávať. To sú vlastne jediné "extras", inak majú Initiale Paris kompletnú bezpečnostnú aj komfortnú výbavu vrátane multimédií (R-Link, navigácia) a parkovacej kamery.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY