vytisknout velikost písma Renault Clio s porciou luxusu sa volá Initiale Paris

Bez veľkého humbuku začal v domácom Francúzsku Renault predávať štvrtú generáciu Clia v luxusnom kabátiku.
Renault Clio s porciou luxusu sa volá Initiale Paris
Zoznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogaléria

Luxusné Clio nie je žiadne nóvum, už prvý rad pred nejakými 22 rokmi ponúkal verziu Baccara. S Initiale Paris sa pôvodne počítalo ako so samostatnou divíziou ako konkurentkou DS Citroënu. Nakoniec zatiaľ zostáva ako názov najvyššej výbavy, zatiaľ čo DS u dvojitého šípu sa oddeľuje nielen v Číne, ale už aj v Európe.

Renault nečaká na autosalón do Paríža, svoj ​​malý voz začal doma predávať, už pre neho spustil aj konfigurátor. Naživo ho uvidíme ale práve až na Mondiale v metropole nad Seinou. Lacný nie je, stojí 21 500 eur. Čo za túto sumu ponúkne?

6798624841580525497.jpg9357748691879081886.jpg
Clio Initiale Paris spoznáte podľa LED v hlavných svetlometoch

V prvom rade preplňovaný trojvalec TCe 0,9 l s výkonom 66 kW. Za benzínovú tisícdvestovku s turbom a výkonom 88 kW sa pripláca ďalších 2 100 eur, tá je v ponuke výhradne so šesťstupňovým dvojspojkovým ústrojenstvom. K turbodieselu 1.5 dCi / 66 kW možno kúpiť ako základný päťstupňový manuál, tak aj EDC. Prvá verzia stojí 23 800 eur, druhá 25 200 eur. To sú skutočne veľké peniaze.

Najväčšou štylistickou odlišnosťou je absencia denných diód v maske chladiča, presunuli sa totiž do hlavných svetlometov. Okrúhle hmlovky sú v nárazníku oddelené. Najdrahšie Clio má chrómované ozdoby vrátane lišty na veku kufra a plochou koncovku výfuku. Zaujmú aj laky karosérie, napríklad čierny a odtieň slonovej kosti, sedemnásťpalcové kolesá môžu nielen ladiť so zvyškom auta, ale byť ešte naviac sivé.

Čiastočne kožené čalúnenie interiéru možno objednať aj niekoľkofarebné s kontrastným prešívaním a nevyhnutnými logami Initiale Paris. Rovnako tu nájdeme chróm - na prístrojoch, volante, stredovej konzole či ventilačných otvoroch, veselé farby lacnejších modelov ustúpili do pozadia. Tvarovo štýlové supermini, ako sa kategória malých áut označuje medzinárodne, tak získalo ešte viac luxusu.

15292383062020195030.jpg2376954401839379837.jpg
Najdrahšie Clio ponúkne niekoľko farebných prevedení interiéru

Clia sa dodávajú bez rezervy, len s lepiacou sadou, ale miesto na ňu v kufri zostalo, akurát treba priplatiť 120 eur. Presklená panoramatická strecha stojí ďalších 400 eur, klimatizácia je už v základe, takže sa prehrievania interiéru netreba obávať. To sú vlastne jediné "extras", inak majú Initiale Paris kompletnú bezpečnostnú aj komfortnú výbavu vrátane multimédií (R-Link, navigácia) a parkovacej kamery.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY