vytisknout velikost písma Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Novinka v rodine R.S. nakoniec naozaj nie je Twingo RS, o ktorom sa špekulovalo, ale posilnené Clio. Ostrejšia verzia sa volá Clio R.S. 220 EDC Trophy, pričom už z názvu určite vyčítate, o čom toto auto bude. Áno, má zvýšený výkon motora na 220 koní. Áno, automatická (a toľko kritizovaná) dvojspojková prevodovka v aute zostala.

Clio R.S. Trophy ponúkne miesto pôvodných 200 koní o dvadsať koní viac, krútiaci moment sa môže vďaka funkcii overboost dostať až na 280 Nm (štandardom 240 Nm). Lepších parametrov bolo dosiahnuté vďaka väčšiemu turbodúchadlu, prepracovanému výfukovému potrubiu a novému softvéru riadiacej jednotky.

clio_trophy_3.jpgclio_trophy_1.jpgclio_trophy_2.jpg
Ostrejšie Clio R.S. bude určite rýchlejšie, otázkou zostáva, či bude skutočne zábavnejší. 

Motor však nedostal manuál, o ktorom sa toľko diskutovalo, ale stále má automat EDC. Ten je údajne nastavený tak, aby pracoval o tridsať percent rýchlejšie. Trophy tiež ponúkne tuhší a nižší podvozok. Vpredu bolo zo svetlej výšky ubrané dvadsať, na zadnej náprave desať milimetrov. Novinkou je tiež strmšie riadenie.

Clio R.S. Trophy spoznáte podľa nápisov na prednom spojleri a dverách, poznávacím znamením môžu byť tiež osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (205/40 R18) a prípadne matne biela farba karosérie.

Predávať sa začne nové R.S. od júna tohto roku, pričom cena nemá presiahnuť 30 000 eur.

trophy_01.jpgtrophy_02.jpgtrophy_04.jpgtrophy_05.jpgtrophy_06.jpgtrophy_03.jpgtrophy_10.jpgtrophy_11.jpgtrophy_07.jpgtrophy_08.jpgtrophy_09.jpgtrophy_12.jpgtrophy_13.jpgtrophy_14.jpgtrophy_15.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY