vytisknout velikost písma Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Novinka v rodine R.S. nakoniec naozaj nie je Twingo RS, o ktorom sa špekulovalo, ale posilnené Clio. Ostrejšia verzia sa volá Clio R.S. 220 EDC Trophy, pričom už z názvu určite vyčítate, o čom toto auto bude. Áno, má zvýšený výkon motora na 220 koní. Áno, automatická (a toľko kritizovaná) dvojspojková prevodovka v aute zostala.

Clio R.S. Trophy ponúkne miesto pôvodných 200 koní o dvadsať koní viac, krútiaci moment sa môže vďaka funkcii overboost dostať až na 280 Nm (štandardom 240 Nm). Lepších parametrov bolo dosiahnuté vďaka väčšiemu turbodúchadlu, prepracovanému výfukovému potrubiu a novému softvéru riadiacej jednotky.

clio_trophy_3.jpgclio_trophy_1.jpgclio_trophy_2.jpg
Ostrejšie Clio R.S. bude určite rýchlejšie, otázkou zostáva, či bude skutočne zábavnejší. 

Motor však nedostal manuál, o ktorom sa toľko diskutovalo, ale stále má automat EDC. Ten je údajne nastavený tak, aby pracoval o tridsať percent rýchlejšie. Trophy tiež ponúkne tuhší a nižší podvozok. Vpredu bolo zo svetlej výšky ubrané dvadsať, na zadnej náprave desať milimetrov. Novinkou je tiež strmšie riadenie.

Clio R.S. Trophy spoznáte podľa nápisov na prednom spojleri a dverách, poznávacím znamením môžu byť tiež osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (205/40 R18) a prípadne matne biela farba karosérie.

Predávať sa začne nové R.S. od júna tohto roku, pričom cena nemá presiahnuť 30 000 eur.

trophy_01.jpgtrophy_02.jpgtrophy_04.jpgtrophy_05.jpgtrophy_06.jpgtrophy_03.jpgtrophy_10.jpgtrophy_11.jpgtrophy_07.jpgtrophy_08.jpgtrophy_09.jpgtrophy_12.jpgtrophy_13.jpgtrophy_14.jpgtrophy_15.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY