vytisknout velikost písma Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Novinka v rodine R.S. nakoniec naozaj nie je Twingo RS, o ktorom sa špekulovalo, ale posilnené Clio. Ostrejšia verzia sa volá Clio R.S. 220 EDC Trophy, pričom už z názvu určite vyčítate, o čom toto auto bude. Áno, má zvýšený výkon motora na 220 koní. Áno, automatická (a toľko kritizovaná) dvojspojková prevodovka v aute zostala.

Clio R.S. Trophy ponúkne miesto pôvodných 200 koní o dvadsať koní viac, krútiaci moment sa môže vďaka funkcii overboost dostať až na 280 Nm (štandardom 240 Nm). Lepších parametrov bolo dosiahnuté vďaka väčšiemu turbodúchadlu, prepracovanému výfukovému potrubiu a novému softvéru riadiacej jednotky.

clio_trophy_3.jpgclio_trophy_1.jpgclio_trophy_2.jpg
Ostrejšie Clio R.S. bude určite rýchlejšie, otázkou zostáva, či bude skutočne zábavnejší. 

Motor však nedostal manuál, o ktorom sa toľko diskutovalo, ale stále má automat EDC. Ten je údajne nastavený tak, aby pracoval o tridsať percent rýchlejšie. Trophy tiež ponúkne tuhší a nižší podvozok. Vpredu bolo zo svetlej výšky ubrané dvadsať, na zadnej náprave desať milimetrov. Novinkou je tiež strmšie riadenie.

Clio R.S. Trophy spoznáte podľa nápisov na prednom spojleri a dverách, poznávacím znamením môžu byť tiež osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (205/40 R18) a prípadne matne biela farba karosérie.

Predávať sa začne nové R.S. od júna tohto roku, pričom cena nemá presiahnuť 30 000 eur.

trophy_01.jpgtrophy_02.jpgtrophy_04.jpgtrophy_05.jpgtrophy_06.jpgtrophy_03.jpgtrophy_10.jpgtrophy_11.jpgtrophy_07.jpgtrophy_08.jpgtrophy_09.jpgtrophy_12.jpgtrophy_13.jpgtrophy_14.jpgtrophy_15.jpg

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY