vytisknout velikost písma Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: Zlá správa, automat zostal

Novinka v rodine R.S. nakoniec naozaj nie je Twingo RS, o ktorom sa špekulovalo, ale posilnené Clio. Ostrejšia verzia sa volá Clio R.S. 220 EDC Trophy, pričom už z názvu určite vyčítate, o čom toto auto bude. Áno, má zvýšený výkon motora na 220 koní. Áno, automatická (a toľko kritizovaná) dvojspojková prevodovka v aute zostala.

Clio R.S. Trophy ponúkne miesto pôvodných 200 koní o dvadsať koní viac, krútiaci moment sa môže vďaka funkcii overboost dostať až na 280 Nm (štandardom 240 Nm). Lepších parametrov bolo dosiahnuté vďaka väčšiemu turbodúchadlu, prepracovanému výfukovému potrubiu a novému softvéru riadiacej jednotky.

clio_trophy_3.jpgclio_trophy_1.jpgclio_trophy_2.jpg
Ostrejšie Clio R.S. bude určite rýchlejšie, otázkou zostáva, či bude skutočne zábavnejší. 

Motor však nedostal manuál, o ktorom sa toľko diskutovalo, ale stále má automat EDC. Ten je údajne nastavený tak, aby pracoval o tridsať percent rýchlejšie. Trophy tiež ponúkne tuhší a nižší podvozok. Vpredu bolo zo svetlej výšky ubrané dvadsať, na zadnej náprave desať milimetrov. Novinkou je tiež strmšie riadenie.

Clio R.S. Trophy spoznáte podľa nápisov na prednom spojleri a dverách, poznávacím znamením môžu byť tiež osemnásťpalcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (205/40 R18) a prípadne matne biela farba karosérie.

Predávať sa začne nové R.S. od júna tohto roku, pričom cena nemá presiahnuť 30 000 eur.

trophy_01.jpgtrophy_02.jpgtrophy_04.jpgtrophy_05.jpgtrophy_06.jpgtrophy_03.jpgtrophy_10.jpgtrophy_11.jpgtrophy_07.jpgtrophy_08.jpgtrophy_09.jpgtrophy_12.jpgtrophy_13.jpgtrophy_14.jpgtrophy_15.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY