vytisknout velikost písma Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Máme pre vás prvé informácie a zábery na model Clio Renaultsport R3T, ktorý by sa mohol stať vítaným spoločníkom začínajúcich pretekárov.
Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Novinka nesie označenie Clio Renaultsport R3T a má sa stať odrazovým mostíkom pre tých, ktorí sa chystajú vyniknúť v motoristickom športe. Novinka samozrejme vychádza z aktuálneho prevedenia Renault Clio RS, ale vyniká celým radom čiastkových modifikácií. Motor bude špecificky odladenou verziou štandardného preplňovaného štvorvalca s objemom 1,6 l, ktorý v civilnom Cliu RS dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiaceho momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min.

Renault Clio Renaultsport RS 2014 1.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 2.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 3.jpg
Pripravovaný Renault Clio Renaultsport R3T na prvých fotkách

Na neho má nadväzovať šesťstupňová rýchlostná skriňa Sadev so sekvenčným radením a páčkami pod volantom. Nastaviteľné tlmiče pruženia dodá Sachs, o brzdy sa postará spoločnosť PFC a elektroniku pripravia páni z Cosworthu. Podľa tvrdenia tvorcov má byť nové Clio Renaultsport R3T výkonným a spoľahlivým pretekárskym strojom schopným ľahkého prispôsobenia pre rôzne druhy povrchov a športových podnikov.

V Renaulte v prípade pripravovaného Clia Renaultsport R3T zároveň zdôrazňujú relatívne nízke obstarávacie, ale hlavne prevádzkové náklady. Ak pôjde všetko podľa plánu a podarí sa nazbierať dostatok objednávok, mohol by sa Renault Clio Renaultsport R3T stať skutočnosťou v druhej polovici nasledujúceho roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY