vytisknout velikost písma Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Máme pre vás prvé informácie a zábery na model Clio Renaultsport R3T, ktorý by sa mohol stať vítaným spoločníkom začínajúcich pretekárov.
Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Novinka nesie označenie Clio Renaultsport R3T a má sa stať odrazovým mostíkom pre tých, ktorí sa chystajú vyniknúť v motoristickom športe. Novinka samozrejme vychádza z aktuálneho prevedenia Renault Clio RS, ale vyniká celým radom čiastkových modifikácií. Motor bude špecificky odladenou verziou štandardného preplňovaného štvorvalca s objemom 1,6 l, ktorý v civilnom Cliu RS dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiaceho momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min.

Renault Clio Renaultsport RS 2014 1.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 2.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 3.jpg
Pripravovaný Renault Clio Renaultsport R3T na prvých fotkách

Na neho má nadväzovať šesťstupňová rýchlostná skriňa Sadev so sekvenčným radením a páčkami pod volantom. Nastaviteľné tlmiče pruženia dodá Sachs, o brzdy sa postará spoločnosť PFC a elektroniku pripravia páni z Cosworthu. Podľa tvrdenia tvorcov má byť nové Clio Renaultsport R3T výkonným a spoľahlivým pretekárskym strojom schopným ľahkého prispôsobenia pre rôzne druhy povrchov a športových podnikov.

V Renaulte v prípade pripravovaného Clia Renaultsport R3T zároveň zdôrazňujú relatívne nízke obstarávacie, ale hlavne prevádzkové náklady. Ak pôjde všetko podľa plánu a podarí sa nazbierať dostatok objednávok, mohol by sa Renault Clio Renaultsport R3T stať skutočnosťou v druhej polovici nasledujúceho roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY