vytisknout velikost písma Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Máme pre vás prvé informácie a zábery na model Clio Renaultsport R3T, ktorý by sa mohol stať vítaným spoločníkom začínajúcich pretekárov.
Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Novinka nesie označenie Clio Renaultsport R3T a má sa stať odrazovým mostíkom pre tých, ktorí sa chystajú vyniknúť v motoristickom športe. Novinka samozrejme vychádza z aktuálneho prevedenia Renault Clio RS, ale vyniká celým radom čiastkových modifikácií. Motor bude špecificky odladenou verziou štandardného preplňovaného štvorvalca s objemom 1,6 l, ktorý v civilnom Cliu RS dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiaceho momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min.

Renault Clio Renaultsport RS 2014 1.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 2.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 3.jpg
Pripravovaný Renault Clio Renaultsport R3T na prvých fotkách

Na neho má nadväzovať šesťstupňová rýchlostná skriňa Sadev so sekvenčným radením a páčkami pod volantom. Nastaviteľné tlmiče pruženia dodá Sachs, o brzdy sa postará spoločnosť PFC a elektroniku pripravia páni z Cosworthu. Podľa tvrdenia tvorcov má byť nové Clio Renaultsport R3T výkonným a spoľahlivým pretekárskym strojom schopným ľahkého prispôsobenia pre rôzne druhy povrchov a športových podnikov.

V Renaulte v prípade pripravovaného Clia Renaultsport R3T zároveň zdôrazňujú relatívne nízke obstarávacie, ale hlavne prevádzkové náklady. Ak pôjde všetko podľa plánu a podarí sa nazbierať dostatok objednávok, mohol by sa Renault Clio Renaultsport R3T stať skutočnosťou v druhej polovici nasledujúceho roka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY