vytisknout velikost písma Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Máme pre vás prvé informácie a zábery na model Clio Renaultsport R3T, ktorý by sa mohol stať vítaným spoločníkom začínajúcich pretekárov.
Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Novinka nesie označenie Clio Renaultsport R3T a má sa stať odrazovým mostíkom pre tých, ktorí sa chystajú vyniknúť v motoristickom športe. Novinka samozrejme vychádza z aktuálneho prevedenia Renault Clio RS, ale vyniká celým radom čiastkových modifikácií. Motor bude špecificky odladenou verziou štandardného preplňovaného štvorvalca s objemom 1,6 l, ktorý v civilnom Cliu RS dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiaceho momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min.

Renault Clio Renaultsport RS 2014 1.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 2.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 3.jpg
Pripravovaný Renault Clio Renaultsport R3T na prvých fotkách

Na neho má nadväzovať šesťstupňová rýchlostná skriňa Sadev so sekvenčným radením a páčkami pod volantom. Nastaviteľné tlmiče pruženia dodá Sachs, o brzdy sa postará spoločnosť PFC a elektroniku pripravia páni z Cosworthu. Podľa tvrdenia tvorcov má byť nové Clio Renaultsport R3T výkonným a spoľahlivým pretekárskym strojom schopným ľahkého prispôsobenia pre rôzne druhy povrchov a športových podnikov.

V Renaulte v prípade pripravovaného Clia Renaultsport R3T zároveň zdôrazňujú relatívne nízke obstarávacie, ale hlavne prevádzkové náklady. Ak pôjde všetko podľa plánu a podarí sa nazbierať dostatok objednávok, mohol by sa Renault Clio Renaultsport R3T stať skutočnosťou v druhej polovici nasledujúceho roka.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY