vytisknout velikost písma Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Máme pre vás prvé informácie a zábery na model Clio Renaultsport R3T, ktorý by sa mohol stať vítaným spoločníkom začínajúcich pretekárov.
Renault Clio Renaultsport R3T: súťažná verzia pre súkromníkov

Novinka nesie označenie Clio Renaultsport R3T a má sa stať odrazovým mostíkom pre tých, ktorí sa chystajú vyniknúť v motoristickom športe. Novinka samozrejme vychádza z aktuálneho prevedenia Renault Clio RS, ale vyniká celým radom čiastkových modifikácií. Motor bude špecificky odladenou verziou štandardného preplňovaného štvorvalca s objemom 1,6 l, ktorý v civilnom Cliu RS dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) pri 6 000 ot./min. a krútiaceho momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min.

Renault Clio Renaultsport RS 2014 1.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 2.jpgRenault Clio Renaultsport RS 2014 3.jpg
Pripravovaný Renault Clio Renaultsport R3T na prvých fotkách

Na neho má nadväzovať šesťstupňová rýchlostná skriňa Sadev so sekvenčným radením a páčkami pod volantom. Nastaviteľné tlmiče pruženia dodá Sachs, o brzdy sa postará spoločnosť PFC a elektroniku pripravia páni z Cosworthu. Podľa tvrdenia tvorcov má byť nové Clio Renaultsport R3T výkonným a spoľahlivým pretekárskym strojom schopným ľahkého prispôsobenia pre rôzne druhy povrchov a športových podnikov.

V Renaulte v prípade pripravovaného Clia Renaultsport R3T zároveň zdôrazňujú relatívne nízke obstarávacie, ale hlavne prevádzkové náklady. Ak pôjde všetko podľa plánu a podarí sa nazbierať dostatok objednávok, mohol by sa Renault Clio Renaultsport R3T stať skutočnosťou v druhej polovici nasledujúceho roka.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY