vytisknout velikost písma Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Automobilka Renault odhalila prototyp dvojtaktného preplňovaného dieselu, ktorý má podľa značky priniesť niekoľko výhod. Po prvé je výrazne ľahší ako podobne výkonné dnešné turbodiesle používané v osobných autách a po druhé by mohol byť až o 15% efektívnejší, čo sa týka využitia paliva a dodávky výkonu.

Nový motor vychádza konštrukčne zo štvorvalca 1.5 dCi, ale je to vlastne jeho polovica. Tým je o 50% menší, o 40 kg ľahší a zo zdvihového objemu 730 cm3 dáva výkon v rozmedzí 50 až 70 koní a krútiaci moment asi 145 Nm. Pracuje s preplňovaním a môže používať ako výfukové turbodúchadlo, tak mechanický alebo elektrický kompresor.

Podľa Renaultu sa výrazne zníži komplikovanosť motora použitím menšieho počtu dielov. Tým by mal byť motor spoľahlivejší a hlavne lacnejší na výrobu (ale aj na údržbu). Napriek tomu bude výroba automobilku stáť viac než v prípade porovnateľne výkonného atmosférického benzínového motora.

Paradoxne najkomplikovanejšia a najdrahšie položka je systém preplňovania s turbodúchadlom. Renault s týmto motorom cieli predovšetkým na rozvojové trhy. Napríklad v Indii je dopyt po nafte tiež veľmi vysoký, jazdí tu vyše 50% áut na naftu. V Európe predstavuje jej podiel asi 53%. Teraz nastáva fáza testovania prototypov motora v laboratóriu a aj v autách.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY