vytisknout velikost písma Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Automobilka Renault odhalila prototyp dvojtaktného preplňovaného dieselu, ktorý má podľa značky priniesť niekoľko výhod. Po prvé je výrazne ľahší ako podobne výkonné dnešné turbodiesle používané v osobných autách a po druhé by mohol byť až o 15% efektívnejší, čo sa týka využitia paliva a dodávky výkonu.

Nový motor vychádza konštrukčne zo štvorvalca 1.5 dCi, ale je to vlastne jeho polovica. Tým je o 50% menší, o 40 kg ľahší a zo zdvihového objemu 730 cm3 dáva výkon v rozmedzí 50 až 70 koní a krútiaci moment asi 145 Nm. Pracuje s preplňovaním a môže používať ako výfukové turbodúchadlo, tak mechanický alebo elektrický kompresor.

Podľa Renaultu sa výrazne zníži komplikovanosť motora použitím menšieho počtu dielov. Tým by mal byť motor spoľahlivejší a hlavne lacnejší na výrobu (ale aj na údržbu). Napriek tomu bude výroba automobilku stáť viac než v prípade porovnateľne výkonného atmosférického benzínového motora.

Paradoxne najkomplikovanejšia a najdrahšie položka je systém preplňovania s turbodúchadlom. Renault s týmto motorom cieli predovšetkým na rozvojové trhy. Napríklad v Indii je dopyt po nafte tiež veľmi vysoký, jazdí tu vyše 50% áut na naftu. V Európe predstavuje jej podiel asi 53%. Teraz nastáva fáza testovania prototypov motora v laboratóriu a aj v autách.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY