vytisknout velikost písma Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Automobilka Renault odhalila prototyp dvojtaktného preplňovaného dieselu, ktorý má podľa značky priniesť niekoľko výhod. Po prvé je výrazne ľahší ako podobne výkonné dnešné turbodiesle používané v osobných autách a po druhé by mohol byť až o 15% efektívnejší, čo sa týka využitia paliva a dodávky výkonu.

Nový motor vychádza konštrukčne zo štvorvalca 1.5 dCi, ale je to vlastne jeho polovica. Tým je o 50% menší, o 40 kg ľahší a zo zdvihového objemu 730 cm3 dáva výkon v rozmedzí 50 až 70 koní a krútiaci moment asi 145 Nm. Pracuje s preplňovaním a môže používať ako výfukové turbodúchadlo, tak mechanický alebo elektrický kompresor.

Podľa Renaultu sa výrazne zníži komplikovanosť motora použitím menšieho počtu dielov. Tým by mal byť motor spoľahlivejší a hlavne lacnejší na výrobu (ale aj na údržbu). Napriek tomu bude výroba automobilku stáť viac než v prípade porovnateľne výkonného atmosférického benzínového motora.

Paradoxne najkomplikovanejšia a najdrahšie položka je systém preplňovania s turbodúchadlom. Renault s týmto motorom cieli predovšetkým na rozvojové trhy. Napríklad v Indii je dopyt po nafte tiež veľmi vysoký, jazdí tu vyše 50% áut na naftu. V Európe predstavuje jej podiel asi 53%. Teraz nastáva fáza testovania prototypov motora v laboratóriu a aj v autách.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY