Automobilka Renault odhalila prototyp dvojtaktného preplňovaného dieselu, ktorý má podľa značky priniesť niekoľko výhod. Po prvé je výrazne ľahší ako podobne výkonné dnešné turbodiesle používané v osobných autách a po druhé by mohol byť až o 15% efektívnejší, čo sa týka využitia paliva a dodávky výkonu.
Nový motor vychádza konštrukčne zo štvorvalca 1.5 dCi, ale je to vlastne jeho polovica. Tým je o 50% menší, o 40 kg ľahší a zo zdvihového objemu 730 cm3 dáva výkon v rozmedzí 50 až 70 koní a krútiaci moment asi 145 Nm. Pracuje s preplňovaním a môže používať ako výfukové turbodúchadlo, tak mechanický alebo elektrický kompresor.
Podľa Renaultu sa výrazne zníži komplikovanosť motora použitím menšieho počtu dielov. Tým by mal byť motor spoľahlivejší a hlavne lacnejší na výrobu (ale aj na údržbu). Napriek tomu bude výroba automobilku stáť viac než v prípade porovnateľne výkonného atmosférického benzínového motora.
Paradoxne najkomplikovanejšia a najdrahšie položka je systém preplňovania s turbodúchadlom. Renault s týmto motorom cieli predovšetkým na rozvojové trhy. Napríklad v Indii je dopyt po nafte tiež veľmi vysoký, jazdí tu vyše 50% áut na naftu. V Európe predstavuje jej podiel asi 53%. Teraz nastáva fáza testovania prototypov motora v laboratóriu a aj v autách.