vytisknout velikost písma Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Renault chystá dvojtaktný dieselový dvojvalec. Zníži spotrebu a emisie

Automobilka Renault odhalila prototyp dvojtaktného preplňovaného dieselu, ktorý má podľa značky priniesť niekoľko výhod. Po prvé je výrazne ľahší ako podobne výkonné dnešné turbodiesle používané v osobných autách a po druhé by mohol byť až o 15% efektívnejší, čo sa týka využitia paliva a dodávky výkonu.

Nový motor vychádza konštrukčne zo štvorvalca 1.5 dCi, ale je to vlastne jeho polovica. Tým je o 50% menší, o 40 kg ľahší a zo zdvihového objemu 730 cm3 dáva výkon v rozmedzí 50 až 70 koní a krútiaci moment asi 145 Nm. Pracuje s preplňovaním a môže používať ako výfukové turbodúchadlo, tak mechanický alebo elektrický kompresor.

Podľa Renaultu sa výrazne zníži komplikovanosť motora použitím menšieho počtu dielov. Tým by mal byť motor spoľahlivejší a hlavne lacnejší na výrobu (ale aj na údržbu). Napriek tomu bude výroba automobilku stáť viac než v prípade porovnateľne výkonného atmosférického benzínového motora.

Paradoxne najkomplikovanejšia a najdrahšie položka je systém preplňovania s turbodúchadlom. Renault s týmto motorom cieli predovšetkým na rozvojové trhy. Napríklad v Indii je dopyt po nafte tiež veľmi vysoký, jazdí tu vyše 50% áut na naftu. V Európe predstavuje jej podiel asi 53%. Teraz nastáva fáza testovania prototypov motora v laboratóriu a aj v autách.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY