vytisknout velikost písma Renault chystá auto za 3 600 eur! Bude už budúci rok

Renault chystá auto za 3 600 eur! Bude už budúci rok

Automobilka Renault pracuje na novom aute, ktorého základná cena by sa mohla dostať pod 3 600 eur. Zrejme kvôli tomu založí úplne novú značku, aby si týmito vozidlami nekazila povesť v Európe. Napriek tomu sú cieľové predovšetkým rozvojové trhy v Ázii, Afrike a Južnej Amerike. Montáž by mohla prebiehať v Maroku.

Zatiaľ to vyzerá, že proti novému autu, ktoré vzniká na novej platforme CAMM, vyvinutej v spolupráci s Nissanom, bude Renault Thalia či Dacia Logan sa svojou cenou okolo 7 tisíc eur niečo ako luxusná limuzína z ríše snov.

Nové auto bude skutočne veľmi lacné, avšak otázkou je, koľko bude stáť na európskom trhu (ak sa na neho vôbec dostane), kde je povinná rozsiahla bezpečnostná a protiemisná výbava.

Koncern Renault-Nissan sa podobným autom snaží reagovať na očakávaný nával čínskych automobiliek a chce si pripraviť muníciu na obranu. Rovnaký krok chystá napríklad aj automobilka Opel, ktorá plánuje zavedenie lacnej modelovej rady.

Nové superlacné auto od Renaultu bude ponúkané ako hatchback, sedan a dokonca ako SUV a sedemmiestne MPV. Dá sa teda očakávať prakticky rovnaká modelová paleta ako v prípade rumunskej Dacie. Nissan už má tiež malé lacné auto, keď oživil značku Datsun, ale Renault chce ísť s cenou ešte ďalej... ehm, nižšie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY