vytisknout velikost písma Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Zámerom Renaultu je stať sa v roku 2017 druhou najväčšou automobilkou v Európe. Cieľ je daný, ale ako to má fungovať?
Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Najvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pre Renault podobný cieľ, o ktorom pred časom hovoril aj Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Kým Neumann zrejme vsádza hlavne na elimináciu Chevroletu, Mueller v rozhovore pre magazín Automotive News chce vychádzať hlavne z nových modelov. V roku 2013 sa pritom podľa ACEA s 801 605 predanými vozidlami Renault musel uspokojiť s štvrtým miestom, keď ho prekonali značky Opel a Ford, pričom vôbec najlepšie si viedol Volkswagen s 1 547 970 na trh umiestnenými autami.

"Omladil sme našu ponuku modelmi Renault Clio a Renault capture a zadarilo sa nám," uviedol Stefan Mueller a dodal: "Pripravujeme aj ďalšie modely s vyššími maržami ako nový Traffic a nový Espace. "U značky Dacia Renault neplánuje tak razantné medziročné nárasty predaja ako teraz, ale v roku 2017 má byť Dacia napriek tomu jednotkou medzi najlacnejšími značkami. Mueller vsádza na to, že sa hlavné európske trhy v roku 2013 odrazili s odbytom v Európe od dna a že v nasledujúcich piatich rokoch nás čaká priebežný rast.

Nový Renault Twingo so zadným pohonom má podľa Muellera zamieriť na štýlové vozidlá typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by ho v danom segmente rád videl na druhom mieste. Jedným dychom ale doplnil, že k maximalizácii predajných čísel nie sú v tomto prípade ochotní kráčať za každú cenu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY