vytisknout velikost písma Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Zámerom Renaultu je stať sa v roku 2017 druhou najväčšou automobilkou v Európe. Cieľ je daný, ale ako to má fungovať?
Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Najvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pre Renault podobný cieľ, o ktorom pred časom hovoril aj Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Kým Neumann zrejme vsádza hlavne na elimináciu Chevroletu, Mueller v rozhovore pre magazín Automotive News chce vychádzať hlavne z nových modelov. V roku 2013 sa pritom podľa ACEA s 801 605 predanými vozidlami Renault musel uspokojiť s štvrtým miestom, keď ho prekonali značky Opel a Ford, pričom vôbec najlepšie si viedol Volkswagen s 1 547 970 na trh umiestnenými autami.

"Omladil sme našu ponuku modelmi Renault Clio a Renault capture a zadarilo sa nám," uviedol Stefan Mueller a dodal: "Pripravujeme aj ďalšie modely s vyššími maržami ako nový Traffic a nový Espace. "U značky Dacia Renault neplánuje tak razantné medziročné nárasty predaja ako teraz, ale v roku 2017 má byť Dacia napriek tomu jednotkou medzi najlacnejšími značkami. Mueller vsádza na to, že sa hlavné európske trhy v roku 2013 odrazili s odbytom v Európe od dna a že v nasledujúcich piatich rokoch nás čaká priebežný rast.

Nový Renault Twingo so zadným pohonom má podľa Muellera zamieriť na štýlové vozidlá typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by ho v danom segmente rád videl na druhom mieste. Jedným dychom ale doplnil, že k maximalizácii predajných čísel nie sú v tomto prípade ochotní kráčať za každú cenu.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY