vytisknout velikost písma Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Zámerom Renaultu je stať sa v roku 2017 druhou najväčšou automobilkou v Európe. Cieľ je daný, ale ako to má fungovať?
Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Najvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pre Renault podobný cieľ, o ktorom pred časom hovoril aj Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Kým Neumann zrejme vsádza hlavne na elimináciu Chevroletu, Mueller v rozhovore pre magazín Automotive News chce vychádzať hlavne z nových modelov. V roku 2013 sa pritom podľa ACEA s 801 605 predanými vozidlami Renault musel uspokojiť s štvrtým miestom, keď ho prekonali značky Opel a Ford, pričom vôbec najlepšie si viedol Volkswagen s 1 547 970 na trh umiestnenými autami.

"Omladil sme našu ponuku modelmi Renault Clio a Renault capture a zadarilo sa nám," uviedol Stefan Mueller a dodal: "Pripravujeme aj ďalšie modely s vyššími maržami ako nový Traffic a nový Espace. "U značky Dacia Renault neplánuje tak razantné medziročné nárasty predaja ako teraz, ale v roku 2017 má byť Dacia napriek tomu jednotkou medzi najlacnejšími značkami. Mueller vsádza na to, že sa hlavné európske trhy v roku 2013 odrazili s odbytom v Európe od dna a že v nasledujúcich piatich rokoch nás čaká priebežný rast.

Nový Renault Twingo so zadným pohonom má podľa Muellera zamieriť na štýlové vozidlá typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by ho v danom segmente rád videl na druhom mieste. Jedným dychom ale doplnil, že k maximalizácii predajných čísel nie sú v tomto prípade ochotní kráčať za každú cenu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY