vytisknout velikost písma Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Zámerom Renaultu je stať sa v roku 2017 druhou najväčšou automobilkou v Európe. Cieľ je daný, ale ako to má fungovať?
Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Najvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pre Renault podobný cieľ, o ktorom pred časom hovoril aj Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Kým Neumann zrejme vsádza hlavne na elimináciu Chevroletu, Mueller v rozhovore pre magazín Automotive News chce vychádzať hlavne z nových modelov. V roku 2013 sa pritom podľa ACEA s 801 605 predanými vozidlami Renault musel uspokojiť s štvrtým miestom, keď ho prekonali značky Opel a Ford, pričom vôbec najlepšie si viedol Volkswagen s 1 547 970 na trh umiestnenými autami.

"Omladil sme našu ponuku modelmi Renault Clio a Renault capture a zadarilo sa nám," uviedol Stefan Mueller a dodal: "Pripravujeme aj ďalšie modely s vyššími maržami ako nový Traffic a nový Espace. "U značky Dacia Renault neplánuje tak razantné medziročné nárasty predaja ako teraz, ale v roku 2017 má byť Dacia napriek tomu jednotkou medzi najlacnejšími značkami. Mueller vsádza na to, že sa hlavné európske trhy v roku 2013 odrazili s odbytom v Európe od dna a že v nasledujúcich piatich rokoch nás čaká priebežný rast.

Nový Renault Twingo so zadným pohonom má podľa Muellera zamieriť na štýlové vozidlá typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by ho v danom segmente rád videl na druhom mieste. Jedným dychom ale doplnil, že k maximalizácii predajných čísel nie sú v tomto prípade ochotní kráčať za každú cenu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY