vytisknout velikost písma Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Zámerom Renaultu je stať sa v roku 2017 druhou najväčšou automobilkou v Európe. Cieľ je daný, ale ako to má fungovať?
Renault chce byť v roku 2017 druhou najväčšou európskou automobilkou

Najvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pre Renault podobný cieľ, o ktorom pred časom hovoril aj Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Kým Neumann zrejme vsádza hlavne na elimináciu Chevroletu, Mueller v rozhovore pre magazín Automotive News chce vychádzať hlavne z nových modelov. V roku 2013 sa pritom podľa ACEA s 801 605 predanými vozidlami Renault musel uspokojiť s štvrtým miestom, keď ho prekonali značky Opel a Ford, pričom vôbec najlepšie si viedol Volkswagen s 1 547 970 na trh umiestnenými autami.

"Omladil sme našu ponuku modelmi Renault Clio a Renault capture a zadarilo sa nám," uviedol Stefan Mueller a dodal: "Pripravujeme aj ďalšie modely s vyššími maržami ako nový Traffic a nový Espace. "U značky Dacia Renault neplánuje tak razantné medziročné nárasty predaja ako teraz, ale v roku 2017 má byť Dacia napriek tomu jednotkou medzi najlacnejšími značkami. Mueller vsádza na to, že sa hlavné európske trhy v roku 2013 odrazili s odbytom v Európe od dna a že v nasledujúcich piatich rokoch nás čaká priebežný rast.

Nový Renault Twingo so zadným pohonom má podľa Muellera zamieriť na štýlové vozidlá typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by ho v danom segmente rád videl na druhom mieste. Jedným dychom ale doplnil, že k maximalizácii predajných čísel nie sú v tomto prípade ochotní kráčať za každú cenu.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY