vytisknout velikost písma Renault-Alpine odhaľuje pred Ženevou interiér. Zas je to ale len koncept

Renault-Alpine odhaľuje pred Ženevou interiér. Zas je to ale len koncept

Už to vyzeralo, že sa na autosalóne v Ženeve ukáže produkčná verzia športového kupé značiek Renault-Alpine. Ale evidentne to bude opäť koncept. Z neho si teraz môžeme prezrieť interiér, odhalenie celého auta prebehne 16. februára.

alpina int.jpgZ nového konceptu športového kupé Renault-Alpine zatiaľ môžeme vidieť len interiér. Celé auto sa odhalí 16. februára a sériový exemplár sa predstaví až v septembri v Paríži

O technike sa zatiaľ len špekuluje. Uprostred za kabínou pre dvoch cestujúcich by mal byť uložený nový preplňovaný štvorvalec 1,8 l s výkonom až 300 koní. Ten bude poháňať zadné kolesá a pretože na snímke interiéru nevidíme klasickú radiacu páku, dá sa očakávať dvojspojková automatická prevodovka.

Predprodukčný koncept kupé Renault-Alpine, ktorého sériovú verziu zrejme uvidíme až v septembri na autosalóne v Paríži, je pokračovaním konceptov A110-50 z roku 2012 a vlaňajšieho Alpine 60 Celebration.

Produkčné auto by sa s hmotnosťou mohlo dostať na 1100 kg, čo by ho radilo do kategórie tých najľahších športiakov na trhu. S výkonom okolo troch stoviek koní by navyše tomuto rýchlemu Renaultu vychádzal veľmi pekný pomer výkonu k hmotnosti - asi na úrovni nového Porsche 911, ktoré je o 300 kg ťažšie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY