vytisknout velikost písma Renault Alpine: Nielen športové autá, ale tiež hybridy a SUV

Renault Alpine: Nielen športové autá, ale tiež hybridy a SUV

Značka Alpine zažije pod krídlami automobilky Renault znovuzrodenie už v roku 2016, kedy príde dlho očakávaný ľahký športový model. Lenže u športiaku to neskončí, pod menom Alpine by sa v budúcnosti mohli na trhu objaviť aj hybridy a tiež SUV.

Je to svätokrádež? Ťažko povedať, ale každá značka potrebuje zarábať a práve malé športové modely teraz v Európe príliš nefrčia. Naproti tomu crossovery a SUV sa predávajú dobre.

Bruno ANCELIN, výkonný viceprezident spoločnosti Renault, povedal pre AutoExpress, že najprv je nutné uviesť na trh model AS1 (Alpine Sport 1) a potom sa ešte len bude zostavovať modelový rad.

"Značka Alpine má byť alternatíva športovým modelom Audi alebo Porsche," hovorí Bruno ANCELIN. Renault to teda myslí s touto značkou vážne a na pomoc si berie aj znalosti svojich partnerov, teda Nissanu a Mercedesu.
Projekt športového vozidla Renault Alpine trochu zakolísal, keď skrachovala spolupráca s automobilkou Caterham. Renault sa však rozhodol v projekte pokračovať, čo je z pohľadu fanúšika rozhodne dobre.

Renault ale vie, že bez ďalších modelov to nepôjde. V hre je samozrejme SUV alebo skôr crossover Alpine a tiež model s hybridným pohonom. Hybridný systém by sa mohol uplatniť aj v športovom aute a pomôže znížiť priemerné emisie značky. Renault sa nebráni ani použitiu moderných dieselových motorov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY