vytisknout velikost písma Renault Alpine: Nielen športové autá, ale tiež hybridy a SUV

Renault Alpine: Nielen športové autá, ale tiež hybridy a SUV

Značka Alpine zažije pod krídlami automobilky Renault znovuzrodenie už v roku 2016, kedy príde dlho očakávaný ľahký športový model. Lenže u športiaku to neskončí, pod menom Alpine by sa v budúcnosti mohli na trhu objaviť aj hybridy a tiež SUV.

Je to svätokrádež? Ťažko povedať, ale každá značka potrebuje zarábať a práve malé športové modely teraz v Európe príliš nefrčia. Naproti tomu crossovery a SUV sa predávajú dobre.

Bruno ANCELIN, výkonný viceprezident spoločnosti Renault, povedal pre AutoExpress, že najprv je nutné uviesť na trh model AS1 (Alpine Sport 1) a potom sa ešte len bude zostavovať modelový rad.

"Značka Alpine má byť alternatíva športovým modelom Audi alebo Porsche," hovorí Bruno ANCELIN. Renault to teda myslí s touto značkou vážne a na pomoc si berie aj znalosti svojich partnerov, teda Nissanu a Mercedesu.
Projekt športového vozidla Renault Alpine trochu zakolísal, keď skrachovala spolupráca s automobilkou Caterham. Renault sa však rozhodol v projekte pokračovať, čo je z pohľadu fanúšika rozhodne dobre.

Renault ale vie, že bez ďalších modelov to nepôjde. V hre je samozrejme SUV alebo skôr crossover Alpine a tiež model s hybridným pohonom. Hybridný systém by sa mohol uplatniť aj v športovom aute a pomôže znížiť priemerné emisie značky. Renault sa nebráni ani použitiu moderných dieselových motorov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY