vytisknout velikost písma Renault Alpine je bližšie sériovej výrobe. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,5 s

Meno Alpine sa definitívne vracia na scénu. Nebude to hneď teraz v Ženeve, pretože Renault zatiaľ predstavil iba koncept, ale malo by to byť ešte tento rok.
Renault Alpine je bližšie sériovej výrobe. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,5 s
Zoznam kapitol
  1. Renault Alpine, 2x video
  2. Fotogaléria: Renault Alpine

Renault definitívne vráti späť na scénu meno Alpine. Oznámil to dnes v rámci predstavenia nového konceptu Alpine Vision, ktorý má už od pohľadu veľmi blízko k sériovej výrobe. Dizajnovo novinka nadväzuje na Alpine A110 Berlinette, pričom zákazníkov si chce Renault získať hlavne kombináciou nízkej hmotnosti a výbornej ovládateľnosti.

Renault bude na automobile ešte ďalej pracovať, dobrou správou je ale skutočnosť, že sa finálny variant predstaví ešte do konca tohto roka (že by na jeseň v Paríži?). Renault tiež sľúbil, že sa špeciál vyrobený v Dieppe dostane do predaja hneď budúci rok.

Alpine_75544_global_en.jpgAlpine_75545_global_en.jpgAlpine_75546_global_en.jpgRenault Alpine Vision je stále iba koncept, automobilka však upozorňuje na to, že táto verzia už má k sériovej výrobe veľmi blízko. Voz sa začne predávať o rok

V tlačovej správe automobilka spomína ešte dve dôležité skutočnosti. Novodobá Alpine dostane nový preplňovaný štvorvalec, ktorý majú na svedomí experti z divízie Renault Sport. Výkon zatiaľ zostáva utajený, však Renault si dal u tohto auta za cieľ šprint z nuly na 100 km/h v čase do 4,5 s.

V Ženeve si teda budeme môcť pozrieť iba Alpine Vision, no ako Renault upresňuje, sériové prevedenie má byť tomuto konceptu veľmi blízke, a to ako po stránke vzhľadu, tak čo do hmotnosti alebo schopností podvozku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY