vytisknout velikost písma Renault Alpine A110 sa konečne predstavuje v sériovej podobe

Renault Alpine A110 sa konečne predstaví v Ženeve. Sériový model sa od posledného konceptu skoro nelíši. Koncepcia s motorom vzadu z neho robí súpera pre Porsche Cayman.
Renault Alpine A110 sa konečne predstavuje v sériovej podobe

Renault konečne po rokoch čakania predstavuje sľubovaný športový model Alpine A110 v sériovej podobe. Produkčnú verziu tejto kompaktnej zadnokolesovky uvidíme prvýkrát na autosalóne v Ženeve, ktorý začína už budúci týždeň. Technické detaily Renault nezverejnil, takže na definitívne potvrdenie toho, čo je pod kapotou, si musíme počkať až na ženevské odhalenie.

Renault o oživení značky Alpine uvažoval už pred viac ako desiatimi rokmi, ale potom udrela hospodárska recesia, z ktorej sa európsky automobilový trh spamätával zhruba päť rokov. Už v roku 2010 sme ale mohli vidieť koncept Renault Dezire, ktorý ovplyvnil nasledujúci koncept Renault Alpine A110-50 z roku 2012. Z neho potom vychádzali ďalšie koncepty, takže práce na sériovom aute vlastne trvali zhruba päť rokov.

Renault-Alpine-A110-1.jpgRenault-Alpine-A110-2.jpg

Model Alpine A110 spomína na legendárne športové kupé malosériovej francúzskej automobilky, ktorú neskôr Renault prevzal. Najväčšej slávy sa značka Alpine dočkala na začiatku sedemdesiatych rokov, kedy práve model A110 Berlinette valcoval konkurenciu v rally. Posledné automobily Alpine boli vyrobené v apríli 1995.

Nový model Renault Alpine A110 (pôvodne sa špekulovalo o mene A120) má hliníkovú platformu aj časti karosérie. To má usporiť hmotnosť. Pokiaľ ide o motor, ten je umiestnený za kabínou a poháňa zadné kolesá. Špekuluje sa o použití preplňovaného dvojlitra s výkonom 221 kW (300 k).

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY