vytisknout velikost písma Reklame už neuniknete ani v aute. BMW ju chce dostať do iDrive

Reklame už neuniknete ani v aute. BMW ju chce dostať do iDrive

Reklama už dobyla naše televízie, noviny, počítačové monitory aj mobilné telefóny - a teraz si hľadá cestu do áut. Mníchovská automobilka BMW oznámila, že pracuje na projekte, ktorý by zobrazoval reklamné oznámenie na základe aktuálnej polohy vozidla a destinácie zadanej v navigácii.

Projekt sa oficiálne volá "virtuálne trhovisko budúcnosti" a BMW ho už testuje v prototype radu 7.

Ako príklad využitia firma uvádza napríklad informácie o voľných parkovacích miestach, ale aj o zľavách či službách v okolí cieľovej destinácie. Reklama by sa mala zobrazovať na displeji komunikačného a zábavného systému iDrive.

Systém nevyžaduje na strane auta žiadne nové technológie: poloha vozidla je známa vďaka satelitnej navigácii a o doručení reklamného oznámenia sa postará palubný internetové pripojenie BMW ConnectedDrive.

Vodiči údajne dostanú možnosť nastaviť systém tak, aby zobrazoval len tie reklamné oznámenia, ktoré ho naozaj zaujímajú. Ako ale vie každý, kto sa niekedy pokúšal odhlásiť nevyžiadané e-mailové newslettery, v praxi to môže byť oveľa komplikovanejšie...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY