vytisknout velikost písma Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge

Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge
Zoznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogaléria: KTM X-Box GT4

Spoločnosť Reiter Engineering pripravujúci pretekárske špeciály Lamborghini a po novom aj Chevrolet Camaro rozšírila svoju pôsobnosť o ďalší automobil. Teraz firma vyvíja pretekársky KTM X-Box GT4 a za vývojom z veľkej časti stojí český pretekár Tomáš Enge, ktorý hľadá predovšetkým optimálne nastavenie celého auta.

ktm (10).jpgktm (12).jpgktm (3).jpgPretekársky špeciál pre kategóriu GT4 by mohol konkurovať aj autám z vyšších tried, myslí si český pretekár Tomáš Enge, ktorý pomáha s vývojom vozidiel tímu Reiter Engineering

Prvý test nového auta vykonal úpravy na talianskom okruhu Adria a Tomáš Enge bol zo správania vozidla priamo nadšený. "Po dvoch dňoch musím konštatovať, že lepšiu hračku som v poslednej dobe nešoféroval. Je to väčšia motokára, ktorá sa výborne ovláda. Ďalším veľkým plusom je spoľahlivosť a výdrž," napísal na svojich stránkach k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Základom vozidla je pôvodný karbónový monokok, na ktorý bol primontovaný bezpečnostný rám a aerodynamická kapotáž. Vzhľad vozidla sa tak proti sériovému otvorenému roadsteru zásadne zmenil. Motor zostal svojím spôsobom pôvodný a jedná sa o jednotku 2.0 TFSI od Audi, ktorá teraz produkuje asi 350 koní.

Pôvodná manuálna prevodovka bola nahradená špeciálnou sekvenčnou s radením pod volantom a Reiter Engineering nasadil aj odľahčená kolesá a väčšie brzdy z modelu Gallardo GT3.

Podľa Engeho je veľkým plusom nového modelu KTM X-Box GT4 v úprave od Reiter Engineering pomer medzi hmotnosťou a výkonom, výborná ovládateľnosť a relatívne nízke náklady na údržbu a prevádzku.

"Jedna sada pneumatík a brzdové doštičky vydržali plnohodnotný dvojdňový test a zvládli by ešte viac. Bude to nielen konkurencieschopné auto pre európske podniky GT4, ale tiež vytrvalostné preteky," povedal okrem iného k novému vozidlu Enge. Český pretekár sa domnieva, že efektivita motora a pomalé opotrebenie pneumatík a bŕzd by mohli pomôcť modelu GT4 konkurovať aj niektorým autám z vyšších kategórií.

foto: Reiter Engineering

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY