vytisknout velikost písma Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge

Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge
Zoznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogaléria: KTM X-Box GT4

Spoločnosť Reiter Engineering pripravujúci pretekárske špeciály Lamborghini a po novom aj Chevrolet Camaro rozšírila svoju pôsobnosť o ďalší automobil. Teraz firma vyvíja pretekársky KTM X-Box GT4 a za vývojom z veľkej časti stojí český pretekár Tomáš Enge, ktorý hľadá predovšetkým optimálne nastavenie celého auta.

ktm (10).jpgktm (12).jpgktm (3).jpgPretekársky špeciál pre kategóriu GT4 by mohol konkurovať aj autám z vyšších tried, myslí si český pretekár Tomáš Enge, ktorý pomáha s vývojom vozidiel tímu Reiter Engineering

Prvý test nového auta vykonal úpravy na talianskom okruhu Adria a Tomáš Enge bol zo správania vozidla priamo nadšený. "Po dvoch dňoch musím konštatovať, že lepšiu hračku som v poslednej dobe nešoféroval. Je to väčšia motokára, ktorá sa výborne ovláda. Ďalším veľkým plusom je spoľahlivosť a výdrž," napísal na svojich stránkach k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Základom vozidla je pôvodný karbónový monokok, na ktorý bol primontovaný bezpečnostný rám a aerodynamická kapotáž. Vzhľad vozidla sa tak proti sériovému otvorenému roadsteru zásadne zmenil. Motor zostal svojím spôsobom pôvodný a jedná sa o jednotku 2.0 TFSI od Audi, ktorá teraz produkuje asi 350 koní.

Pôvodná manuálna prevodovka bola nahradená špeciálnou sekvenčnou s radením pod volantom a Reiter Engineering nasadil aj odľahčená kolesá a väčšie brzdy z modelu Gallardo GT3.

Podľa Engeho je veľkým plusom nového modelu KTM X-Box GT4 v úprave od Reiter Engineering pomer medzi hmotnosťou a výkonom, výborná ovládateľnosť a relatívne nízke náklady na údržbu a prevádzku.

"Jedna sada pneumatík a brzdové doštičky vydržali plnohodnotný dvojdňový test a zvládli by ešte viac. Bude to nielen konkurencieschopné auto pre európske podniky GT4, ale tiež vytrvalostné preteky," povedal okrem iného k novému vozidlu Enge. Český pretekár sa domnieva, že efektivita motora a pomalé opotrebenie pneumatík a bŕzd by mohli pomôcť modelu GT4 konkurovať aj niektorým autám z vyšších kategórií.

foto: Reiter Engineering

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY