vytisknout velikost písma Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge

Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge
Zoznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogaléria: KTM X-Box GT4

Spoločnosť Reiter Engineering pripravujúci pretekárske špeciály Lamborghini a po novom aj Chevrolet Camaro rozšírila svoju pôsobnosť o ďalší automobil. Teraz firma vyvíja pretekársky KTM X-Box GT4 a za vývojom z veľkej časti stojí český pretekár Tomáš Enge, ktorý hľadá predovšetkým optimálne nastavenie celého auta.

ktm (10).jpgktm (12).jpgktm (3).jpgPretekársky špeciál pre kategóriu GT4 by mohol konkurovať aj autám z vyšších tried, myslí si český pretekár Tomáš Enge, ktorý pomáha s vývojom vozidiel tímu Reiter Engineering

Prvý test nového auta vykonal úpravy na talianskom okruhu Adria a Tomáš Enge bol zo správania vozidla priamo nadšený. "Po dvoch dňoch musím konštatovať, že lepšiu hračku som v poslednej dobe nešoféroval. Je to väčšia motokára, ktorá sa výborne ovláda. Ďalším veľkým plusom je spoľahlivosť a výdrž," napísal na svojich stránkach k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Základom vozidla je pôvodný karbónový monokok, na ktorý bol primontovaný bezpečnostný rám a aerodynamická kapotáž. Vzhľad vozidla sa tak proti sériovému otvorenému roadsteru zásadne zmenil. Motor zostal svojím spôsobom pôvodný a jedná sa o jednotku 2.0 TFSI od Audi, ktorá teraz produkuje asi 350 koní.

Pôvodná manuálna prevodovka bola nahradená špeciálnou sekvenčnou s radením pod volantom a Reiter Engineering nasadil aj odľahčená kolesá a väčšie brzdy z modelu Gallardo GT3.

Podľa Engeho je veľkým plusom nového modelu KTM X-Box GT4 v úprave od Reiter Engineering pomer medzi hmotnosťou a výkonom, výborná ovládateľnosť a relatívne nízke náklady na údržbu a prevádzku.

"Jedna sada pneumatík a brzdové doštičky vydržali plnohodnotný dvojdňový test a zvládli by ešte viac. Bude to nielen konkurencieschopné auto pre európske podniky GT4, ale tiež vytrvalostné preteky," povedal okrem iného k novému vozidlu Enge. Český pretekár sa domnieva, že efektivita motora a pomalé opotrebenie pneumatík a bŕzd by mohli pomôcť modelu GT4 konkurovať aj niektorým autám z vyšších kategórií.

foto: Reiter Engineering

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY