vytisknout velikost písma Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge

Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjal ho Tomáš Enge
Zoznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogaléria: KTM X-Box GT4

Spoločnosť Reiter Engineering pripravujúci pretekárske špeciály Lamborghini a po novom aj Chevrolet Camaro rozšírila svoju pôsobnosť o ďalší automobil. Teraz firma vyvíja pretekársky KTM X-Box GT4 a za vývojom z veľkej časti stojí český pretekár Tomáš Enge, ktorý hľadá predovšetkým optimálne nastavenie celého auta.

ktm (10).jpgktm (12).jpgktm (3).jpgPretekársky špeciál pre kategóriu GT4 by mohol konkurovať aj autám z vyšších tried, myslí si český pretekár Tomáš Enge, ktorý pomáha s vývojom vozidiel tímu Reiter Engineering

Prvý test nového auta vykonal úpravy na talianskom okruhu Adria a Tomáš Enge bol zo správania vozidla priamo nadšený. "Po dvoch dňoch musím konštatovať, že lepšiu hračku som v poslednej dobe nešoféroval. Je to väčšia motokára, ktorá sa výborne ovláda. Ďalším veľkým plusom je spoľahlivosť a výdrž," napísal na svojich stránkach k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Základom vozidla je pôvodný karbónový monokok, na ktorý bol primontovaný bezpečnostný rám a aerodynamická kapotáž. Vzhľad vozidla sa tak proti sériovému otvorenému roadsteru zásadne zmenil. Motor zostal svojím spôsobom pôvodný a jedná sa o jednotku 2.0 TFSI od Audi, ktorá teraz produkuje asi 350 koní.

Pôvodná manuálna prevodovka bola nahradená špeciálnou sekvenčnou s radením pod volantom a Reiter Engineering nasadil aj odľahčená kolesá a väčšie brzdy z modelu Gallardo GT3.

Podľa Engeho je veľkým plusom nového modelu KTM X-Box GT4 v úprave od Reiter Engineering pomer medzi hmotnosťou a výkonom, výborná ovládateľnosť a relatívne nízke náklady na údržbu a prevádzku.

"Jedna sada pneumatík a brzdové doštičky vydržali plnohodnotný dvojdňový test a zvládli by ešte viac. Bude to nielen konkurencieschopné auto pre európske podniky GT4, ale tiež vytrvalostné preteky," povedal okrem iného k novému vozidlu Enge. Český pretekár sa domnieva, že efektivita motora a pomalé opotrebenie pneumatík a bŕzd by mohli pomôcť modelu GT4 konkurovať aj niektorým autám z vyšších kategórií.

foto: Reiter Engineering

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY