vytisknout velikost písma Rebríček spotreby SUV: „Víťaz“ jazdí za 15,6 l/100 km

Dosahujú SUV udávanej spotreby paliva? Všetci vieme, že nie. Reálne hodnoty spotreby v bežnej prevádzke zmapoval nemecký AutoBild.
Rebríček spotreby SUV: „Víťaz“ jazdí za 15,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Najhladnejšie SUV podľa AutoBildu
  2. Fotogaléria: Najhladnejšie SUV

Nemecký AutoBild dal dohromady výsledky svojich testov merania spotreby na vlastnej trase, ktorá by mala zodpovedať reálnej prevádzke a reálnemu správaniu vodičov viac ako "nový európsky jazdný cyklus", v ktorom sa meria spotreba pri homologizácii. Asi nikoho neprekvapí, že namerané spotreby sa od tých udávaných dosť líšia.

AutoBild zverejnil vlastné štatistiky týkajúce sa kategórie SUV. Aj keď niekto určite namietne, že by dokázal jazdiť s daným autom úspornejšie (alebo naopak oveľa menej úsporne), jedná sa o zaujímavé čísla.

Najhladnejšie kompaktné SUV

Model Priemerná spotreba
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 8,8 l/100 km
Audi Q3 2.0 TFSI 9,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLA 45 AMG 9,6 l/100 km
Mini John Cooper Works Countryman All4 9,6 l/100 km
Audi Q3 RS 2.5 TFSI 10,1 l/100 km

Najhladnejšie stredné SUV

Model Priemerná spotreba
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km

Najhladnejšie športové SUV

Model Priemerná spotreba
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT8 15,6 l/100 km

TOP 25 najhladnejších SUV

Model Priemerná spotreba
BMW X3 xDrive35i 10,3 l/100 km
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic 10,4 l/100 km
Porsche Cayenne S Hybrid 10,5 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 211 k 10,5 l/100 km
Volkswagen Touareg Hybrid 10,6 l/100 km
Mercedes-Benz ML 300 CDI 4Matic 10,6 l/100 km
Range Rover TDV8 10,7 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 190 k 10,8 l/100 km
Audi Q7 4.2 TDI 10,8 l/100 km
Range Rover Sport TDV6 245 k 10,9 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mitsubishi pajero 3.2 DI-D 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km
Land Rover Defender 110 12,5 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 4Matic 12,6 l/100 km
BMW X6 ActiveHybrid 13,2 l/100 km
BMW X5 xDrive50i 13,4 l/100 km
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT 15,6 l/100 km

Smutným víťazom je americký zástupca Jeep Grand Cherokee SRT. Od osemvalcového benzínového SUV nikto určite rekordnú hospodárnosť nečaká. Relatívne prekvapujúce sú ale hodnoty spotreby niektorých papierovo úsporných modelov.

Zaujímavé tiež je, že niektoré výkonnejšie modely ukázali lepšie hodnoty spotreby než ich slabší a lacnejší príbuzní.

Rovnako tak napríklad výsledok kompresorom preplňovaného Range Roveru Sport je pomerne priaznivý vzhľadom k tomu, aký dynamický potenciál tento automobil ponúka. To isté platí napríklad pre Porsche Cayenne Turbo S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY