vytisknout velikost písma Rebríček spotreby SUV: „Víťaz“ jazdí za 15,6 l/100 km

Dosahujú SUV udávanej spotreby paliva? Všetci vieme, že nie. Reálne hodnoty spotreby v bežnej prevádzke zmapoval nemecký AutoBild.
Rebríček spotreby SUV: „Víťaz“ jazdí za 15,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Najhladnejšie SUV podľa AutoBildu
  2. Fotogaléria: Najhladnejšie SUV

Nemecký AutoBild dal dohromady výsledky svojich testov merania spotreby na vlastnej trase, ktorá by mala zodpovedať reálnej prevádzke a reálnemu správaniu vodičov viac ako "nový európsky jazdný cyklus", v ktorom sa meria spotreba pri homologizácii. Asi nikoho neprekvapí, že namerané spotreby sa od tých udávaných dosť líšia.

AutoBild zverejnil vlastné štatistiky týkajúce sa kategórie SUV. Aj keď niekto určite namietne, že by dokázal jazdiť s daným autom úspornejšie (alebo naopak oveľa menej úsporne), jedná sa o zaujímavé čísla.

Najhladnejšie kompaktné SUV

Model Priemerná spotreba
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 8,8 l/100 km
Audi Q3 2.0 TFSI 9,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLA 45 AMG 9,6 l/100 km
Mini John Cooper Works Countryman All4 9,6 l/100 km
Audi Q3 RS 2.5 TFSI 10,1 l/100 km

Najhladnejšie stredné SUV

Model Priemerná spotreba
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km

Najhladnejšie športové SUV

Model Priemerná spotreba
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT8 15,6 l/100 km

TOP 25 najhladnejších SUV

Model Priemerná spotreba
BMW X3 xDrive35i 10,3 l/100 km
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic 10,4 l/100 km
Porsche Cayenne S Hybrid 10,5 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 211 k 10,5 l/100 km
Volkswagen Touareg Hybrid 10,6 l/100 km
Mercedes-Benz ML 300 CDI 4Matic 10,6 l/100 km
Range Rover TDV8 10,7 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 190 k 10,8 l/100 km
Audi Q7 4.2 TDI 10,8 l/100 km
Range Rover Sport TDV6 245 k 10,9 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mitsubishi pajero 3.2 DI-D 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km
Land Rover Defender 110 12,5 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 4Matic 12,6 l/100 km
BMW X6 ActiveHybrid 13,2 l/100 km
BMW X5 xDrive50i 13,4 l/100 km
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT 15,6 l/100 km

Smutným víťazom je americký zástupca Jeep Grand Cherokee SRT. Od osemvalcového benzínového SUV nikto určite rekordnú hospodárnosť nečaká. Relatívne prekvapujúce sú ale hodnoty spotreby niektorých papierovo úsporných modelov.

Zaujímavé tiež je, že niektoré výkonnejšie modely ukázali lepšie hodnoty spotreby než ich slabší a lacnejší príbuzní.

Rovnako tak napríklad výsledok kompresorom preplňovaného Range Roveru Sport je pomerne priaznivý vzhľadom k tomu, aký dynamický potenciál tento automobil ponúka. To isté platí napríklad pre Porsche Cayenne Turbo S.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY