vytisknout velikost písma Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Kauza Dieselgate samozrejme nemôže nechať pokojnú žiadnu z organizácií, ktoré sa chvália ochranou životného prostredia na čele s Greenpeace. Táto organizácia už prišla so štúdiou, kde sa snažia vyčísliť priame dôsledky na ľudské životy. Výsledkom teda má byť až 1700 predčasných úmrtí ročne.

Štúdia počíta s predpokladom, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenásť miliónov automobilov, ktoré prekračovali stanovené limity desaťkrát až štyridsaťkrát. Z toho bolo stanovených 60 až 240 tisíc ton emisií ročne.

Lenže to je ten problém. Greenpeace priamo píšu, že nevedia, kedy sa presne predmetné autá dostali na cesty, a tak sa počíta s tým, že sa jedenásť miliónov automobilov dostalo na cesty počas jedného roka a ešte k tomu len v Európe.

Za tohto predpokladu a pri počítaní hornej hranice produkcie emisií navyše, teda 240 tisíc ton, by mal byť koncern zodpovedný za 1700 úmrtí ročne kvôli riziku kardiovaskulárnych ochorení alebo napríklad mŕtvice. Ak sa vezme do úvahy spodná hranica, teda 60 tisíc ton, potom sme na čísle 400 úmrtí ročne. Štúdia tiež hovorí, že keby všetky autá jazdili len v Nemecku, tak tam kvôli Volkswagenu zomrie až 3200 osôb.

Ak sa vám tieto výpočty zdajú trochu zvláštne, potom nie ste sami. Jedenásť miliónov vozidiel bolo predaných celosvetovo (nie len v Európe) a nie v jednom roku. Modely, ktorých sa tento problém týka, sa začali predávať pred šiestimi rokmi.

Avšak Greenpeace chcú na tejto štúdii predovšetkým demonštrovať vážnosť celej situácie a fatálne dopady zvýšenej produkcie oxidov dusíka na ľudské zdravie. Záver je taký, že je koncern Volkswagen údajne zodpovedný za "stovky ľudských životov".

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY