vytisknout velikost písma Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Kauza Dieselgate samozrejme nemôže nechať pokojnú žiadnu z organizácií, ktoré sa chvália ochranou životného prostredia na čele s Greenpeace. Táto organizácia už prišla so štúdiou, kde sa snažia vyčísliť priame dôsledky na ľudské životy. Výsledkom teda má byť až 1700 predčasných úmrtí ročne.

Štúdia počíta s predpokladom, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenásť miliónov automobilov, ktoré prekračovali stanovené limity desaťkrát až štyridsaťkrát. Z toho bolo stanovených 60 až 240 tisíc ton emisií ročne.

Lenže to je ten problém. Greenpeace priamo píšu, že nevedia, kedy sa presne predmetné autá dostali na cesty, a tak sa počíta s tým, že sa jedenásť miliónov automobilov dostalo na cesty počas jedného roka a ešte k tomu len v Európe.

Za tohto predpokladu a pri počítaní hornej hranice produkcie emisií navyše, teda 240 tisíc ton, by mal byť koncern zodpovedný za 1700 úmrtí ročne kvôli riziku kardiovaskulárnych ochorení alebo napríklad mŕtvice. Ak sa vezme do úvahy spodná hranica, teda 60 tisíc ton, potom sme na čísle 400 úmrtí ročne. Štúdia tiež hovorí, že keby všetky autá jazdili len v Nemecku, tak tam kvôli Volkswagenu zomrie až 3200 osôb.

Ak sa vám tieto výpočty zdajú trochu zvláštne, potom nie ste sami. Jedenásť miliónov vozidiel bolo predaných celosvetovo (nie len v Európe) a nie v jednom roku. Modely, ktorých sa tento problém týka, sa začali predávať pred šiestimi rokmi.

Avšak Greenpeace chcú na tejto štúdii predovšetkým demonštrovať vážnosť celej situácie a fatálne dopady zvýšenej produkcie oxidov dusíka na ľudské zdravie. Záver je taký, že je koncern Volkswagen údajne zodpovedný za "stovky ľudských životov".

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Mondeo vs Insignia vs Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

6. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY