vytisknout velikost písma Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Kauza Dieselgate samozrejme nemôže nechať pokojnú žiadnu z organizácií, ktoré sa chvália ochranou životného prostredia na čele s Greenpeace. Táto organizácia už prišla so štúdiou, kde sa snažia vyčísliť priame dôsledky na ľudské životy. Výsledkom teda má byť až 1700 predčasných úmrtí ročne.

Štúdia počíta s predpokladom, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenásť miliónov automobilov, ktoré prekračovali stanovené limity desaťkrát až štyridsaťkrát. Z toho bolo stanovených 60 až 240 tisíc ton emisií ročne.

Lenže to je ten problém. Greenpeace priamo píšu, že nevedia, kedy sa presne predmetné autá dostali na cesty, a tak sa počíta s tým, že sa jedenásť miliónov automobilov dostalo na cesty počas jedného roka a ešte k tomu len v Európe.

Za tohto predpokladu a pri počítaní hornej hranice produkcie emisií navyše, teda 240 tisíc ton, by mal byť koncern zodpovedný za 1700 úmrtí ročne kvôli riziku kardiovaskulárnych ochorení alebo napríklad mŕtvice. Ak sa vezme do úvahy spodná hranica, teda 60 tisíc ton, potom sme na čísle 400 úmrtí ročne. Štúdia tiež hovorí, že keby všetky autá jazdili len v Nemecku, tak tam kvôli Volkswagenu zomrie až 3200 osôb.

Ak sa vám tieto výpočty zdajú trochu zvláštne, potom nie ste sami. Jedenásť miliónov vozidiel bolo predaných celosvetovo (nie len v Európe) a nie v jednom roku. Modely, ktorých sa tento problém týka, sa začali predávať pred šiestimi rokmi.

Avšak Greenpeace chcú na tejto štúdii predovšetkým demonštrovať vážnosť celej situácie a fatálne dopady zvýšenej produkcie oxidov dusíka na ľudské zdravie. Záver je taký, že je koncern Volkswagen údajne zodpovedný za "stovky ľudských životov".

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY