vytisknout velikost písma Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Kauza Dieselgate samozrejme nemôže nechať pokojnú žiadnu z organizácií, ktoré sa chvália ochranou životného prostredia na čele s Greenpeace. Táto organizácia už prišla so štúdiou, kde sa snažia vyčísliť priame dôsledky na ľudské životy. Výsledkom teda má byť až 1700 predčasných úmrtí ročne.

Štúdia počíta s predpokladom, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenásť miliónov automobilov, ktoré prekračovali stanovené limity desaťkrát až štyridsaťkrát. Z toho bolo stanovených 60 až 240 tisíc ton emisií ročne.

Lenže to je ten problém. Greenpeace priamo píšu, že nevedia, kedy sa presne predmetné autá dostali na cesty, a tak sa počíta s tým, že sa jedenásť miliónov automobilov dostalo na cesty počas jedného roka a ešte k tomu len v Európe.

Za tohto predpokladu a pri počítaní hornej hranice produkcie emisií navyše, teda 240 tisíc ton, by mal byť koncern zodpovedný za 1700 úmrtí ročne kvôli riziku kardiovaskulárnych ochorení alebo napríklad mŕtvice. Ak sa vezme do úvahy spodná hranica, teda 60 tisíc ton, potom sme na čísle 400 úmrtí ročne. Štúdia tiež hovorí, že keby všetky autá jazdili len v Nemecku, tak tam kvôli Volkswagenu zomrie až 3200 osôb.

Ak sa vám tieto výpočty zdajú trochu zvláštne, potom nie ste sami. Jedenásť miliónov vozidiel bolo predaných celosvetovo (nie len v Európe) a nie v jednom roku. Modely, ktorých sa tento problém týka, sa začali predávať pred šiestimi rokmi.

Avšak Greenpeace chcú na tejto štúdii predovšetkým demonštrovať vážnosť celej situácie a fatálne dopady zvýšenej produkcie oxidov dusíka na ľudské zdravie. Záver je taký, že je koncern Volkswagen údajne zodpovedný za "stovky ľudských životov".

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY