vytisknout velikost písma Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Reálne dopady Dieselgate podľa Greenpeace: až 1700 úmrtí ročne

Kauza Dieselgate samozrejme nemôže nechať pokojnú žiadnu z organizácií, ktoré sa chvália ochranou životného prostredia na čele s Greenpeace. Táto organizácia už prišla so štúdiou, kde sa snažia vyčísliť priame dôsledky na ľudské životy. Výsledkom teda má byť až 1700 predčasných úmrtí ročne.

Štúdia počíta s predpokladom, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenásť miliónov automobilov, ktoré prekračovali stanovené limity desaťkrát až štyridsaťkrát. Z toho bolo stanovených 60 až 240 tisíc ton emisií ročne.

Lenže to je ten problém. Greenpeace priamo píšu, že nevedia, kedy sa presne predmetné autá dostali na cesty, a tak sa počíta s tým, že sa jedenásť miliónov automobilov dostalo na cesty počas jedného roka a ešte k tomu len v Európe.

Za tohto predpokladu a pri počítaní hornej hranice produkcie emisií navyše, teda 240 tisíc ton, by mal byť koncern zodpovedný za 1700 úmrtí ročne kvôli riziku kardiovaskulárnych ochorení alebo napríklad mŕtvice. Ak sa vezme do úvahy spodná hranica, teda 60 tisíc ton, potom sme na čísle 400 úmrtí ročne. Štúdia tiež hovorí, že keby všetky autá jazdili len v Nemecku, tak tam kvôli Volkswagenu zomrie až 3200 osôb.

Ak sa vám tieto výpočty zdajú trochu zvláštne, potom nie ste sami. Jedenásť miliónov vozidiel bolo predaných celosvetovo (nie len v Európe) a nie v jednom roku. Modely, ktorých sa tento problém týka, sa začali predávať pred šiestimi rokmi.

Avšak Greenpeace chcú na tejto štúdii predovšetkým demonštrovať vážnosť celej situácie a fatálne dopady zvýšenej produkcie oxidov dusíka na ľudské zdravie. Záver je taký, že je koncern Volkswagen údajne zodpovedný za "stovky ľudských životov".

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY