vytisknout velikost písma Reálna spotreba Bugatti Chiron? Nie je tak strašná, ako by sa mohlo zdať

Americká agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila oficiálne výsledky merania spotreby Bugatti Chiron. Údaje od agentúry EPA sú považované za realistickejšie než stále platné staré európskej normy. Hodnoty Priusu nečakajte, výsledky ale nakoniec nie sú tak hrozné.
Reálna spotreba Bugatti Chiron? Nie je tak strašná, ako by sa mohlo zdať

Bugatti Chiron iste nie je auto, u ktorého by zákazník riešil primárne spotrebu paliva alebo napríklad veľkosť batožinového priestoru. Napriek tomu je to údaj, ktorý určite stojí za pozornosť. Koľko asi tak môže v reálnej prevádzke spotrebovávať vozidlo s výkonom 1500 koní? S odpoveďou aktuálne prišla americká agentúra pre ochranu životného prostredia známa pod skratkou EPA.

Pravda, oficiálnu tabuľkovú spotrebu pre Bugatti Chiron už poznáme. V meste si podľa európskych noriem povie o 35,2 l/100 km, mimo mesto o rozumných 15,2 l/100 km a v kombinácii o 22,5 l/100 km. Lenže postup používaný agentúrou EPA, podľa ktorého je určovaná oficiálna spotreba v Amerike, je považovaný za realistickejší. Nie je preto prekvapenie, že sa americké údaje líšia.

V mestskej prevádzke vykázalo Bugatti Chiron spotrebu 9 míľ na galón, čo v prepočte vychádza na 26,13 l/100 km. Ide teda o značný rozdiel oproti európskej hodnote. Na diaľnici zvládne Chiron prejsť 14 míľ na galón benzínu. To znamená 16,8 l/100 km. V kombinácii potom spotrebuje 21,38 l/100 km (11 míľ na galón). Vzhľadom na schopnosti vozidla nejde o žiadne hrozivé čísla. Napríklad taký Aston Martin Vantage S ponúka len nepatrne lepšiu kombinovanú spotrebu 12 míľ na galón (19,6 l/100 km) a rovnaký výsledok vykázali podľa EPA aj modely Ferrari F12 TDF alebo Lamborghini Aventador LP740-4.

Podľa výpočtov EPA minie človek prevádzkujúci Bugatti Chiron každý mesiac 3 800 dolárov iba za palivo. Predpokladá sa však ročný nájazd 24 000 km, pričom pomer jazdy v meste a po diaľnici je 45 k 55 percentám.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY