vytisknout velikost písma Rapid 130 R/H sa preháňal na Ringu BMW, teraz zažiari na legendách

Rapid 130 R/H sa preháňal na Ringu BMW, teraz zažiari na legendách

Silný magnet pre priaznivcov motoristického športu sľubujú usporiadatelia festivalu Legendy: na tohtoročnom ročníku má byť vidno čerstvo zrenovovaná Škoda Rapid 130 R/H.

Okruhový špeciál vznikol v spolupráci AZNP (tak sa za socializmu volal podnik vyrábajúci autá značky Škoda) a nemeckého tímu Obermann. Vzadu uložený motor dosahoval výkon 101 kW (137 k) v 8000 ot./min. a krútiaceho momentu 138 Nm v 5500 ot./min. Auto pritom vážilo len 675 kg.

rapid 130 rh_4.JPGrapid vs M3.jpgskoda 130 lr trenink 2.jpg
Popri Rapide 130 R/H sa na Legendách predstaví aj súťažná Škoda 130 LR

Škoda Rapid 130 R/H bola postavená pre skupinu H ako hobby, v ktorej pretekali rozsiahlo upravené cestovné autá. Posádka v zložení Willi Obermann / Petr Samohýl / Svatopluk Kvaizar s ním dokonca štartovala v dvadsaťštyri hodinovke na Nürburgringu. O prvé miesto v triede ich pripravil až niekoľko minút pred koncom pretekov prasknutý záves zadného kolesa. Aj tak z toho bolo druhé miesto v triede a dvadsiate siedme celkovo...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY