vytisknout velikost písma Range Rover SVR zrýchľuje v blate lepšie ako Octavia RS na suchu

Range Rover SVR zrýchli v blate na 100 km/h za 6,5 sekundy. Na suchu mu k rovnakej méte stačí len 4,7 sekundy. Osemvalec s kompresorom v Range Roveru má výkon 405 kW (550 k).
Range Rover SVR zrýchľuje v blate lepšie ako Octavia RS na suchu

Range Rover SVR trhá pri akcelerácii na plný plyn asfalt. A nielen ten. Aj keď zmeriate nový Range Rover na mokrej tráve, v blate alebo v teréne na štrku, stále bude mať lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h než Octavia RS na suchom asfalte.

Zdá sa vám to ako nezmysel? Pustite si priložené video a uvidíte, čoho všetkého je Range Rover SVR schopný. Na suchu akceleruje na 100 km/h za 4,7 sekundy. Ani to nie je na obrí kolos vážiaci 2335 kg zlá hodnota, avšak vyložene šokujúce to nie je. Ale nasledujúce dáta už trochu áno.

Automobilka sa chváli tým, že na štrku zvládne SVR zrýchliť na 100 km/h za 5,3 sekundy, na tráve alebo piesku za 5,5 sekundy a v teréne v blate už za 6,5 ​​sekundy. Len na snehu to nie je žiadna sláva, ale aj tak je hodnota 11,3 sekundy lepšia, než čoho dosahujú pomerne bežné osobné autá nižšieho segmentu na suchej dráhe.

Land Rover sa tiež nebojí pripomenúť, že model Range Rover SVR dokáže jazdiť vďaka redukcii a možnosti pozdvihnúť, podvozok v naozaj náročnom teréne. A to je vlastnosť, ktorou sa väčšina moderných "športových" SUV chváliť nemôže, ako dokázal napríklad Jeremy Clarkson pri BMW X6.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY