vytisknout velikost písma Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s a 850 mm hlboký brod

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s a 850 mm hlboký brod
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Sport SVR, Video
  2. Fotogaléria

Range Rover Sport SVR už bolo možné vidieť v Goodwoode aj na Nürburgringu, automobilka si ale ešte stále pár základných údajov nechávala pre seba. To sa aktuálne mení. Land Rover zverejnil všetky podrobnosti, pričom sa novinka kompletne predstaví už o pár dní v Pebble Beach.

Upravený Range Rover Sport má pod kapotou kompresorom preplňovaný päťlitrový osemvalec. Výkon tohto motora štandardne dosahuje na 375 kW (510 k), SVR však ponúka maximum 404 kW (550 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 680 Nm, čo predstavuje nárast o 56 Nm. Stovku SVR zvládne za 4,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 260 km/h. Najvyššia rýchlosť je však daná obmedzovačom.

Auto môže stáť na diskoch veľkosti 22 "obutých do pneumatík Continental ContiSportContact 5 s rozmerom 295/40 R22. Štandardom sú kolesá o palec menšie. Automobilka taktiež sľubuje vylepšený vzduchový podvozok a výfuk používajúci aktívne klapky. Asi nebude náhoda, že výsledok znie veľmi podobne ako F-Type.

SVR bude v teréne aj cez svoju rýchlosť stále nadpriemerne schopné auto. Stály pohon všetkých kolies s redukciou je samozrejmosťou, rovnako ako možnosť brodiť vodu hlbokú až 850 mm.

Ponuka zahŕňa sedem exteriérových farieb karosérie vrátane odtieňa Estoril Blue, ktorý je vidieť na fotkách. Interiér je čalúnený kožou a obsahuje hliníkové dekory. Záujemcovia si ich môžu vymeniť za karbón. SVR taktiež ponúkne športové sedadlá nastaviteľné v šestnástich smeroch.

Objednávky na Range Rover Sport SVR automobilka už prijíma.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY