vytisknout velikost písma Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s a 850 mm hlboký brod

Range Rover Sport SVR zvládne stovku za 4,5 s a 850 mm hlboký brod
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Sport SVR, Video
  2. Fotogaléria

Range Rover Sport SVR už bolo možné vidieť v Goodwoode aj na Nürburgringu, automobilka si ale ešte stále pár základných údajov nechávala pre seba. To sa aktuálne mení. Land Rover zverejnil všetky podrobnosti, pričom sa novinka kompletne predstaví už o pár dní v Pebble Beach.

Upravený Range Rover Sport má pod kapotou kompresorom preplňovaný päťlitrový osemvalec. Výkon tohto motora štandardne dosahuje na 375 kW (510 k), SVR však ponúka maximum 404 kW (550 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 680 Nm, čo predstavuje nárast o 56 Nm. Stovku SVR zvládne za 4,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 260 km/h. Najvyššia rýchlosť je však daná obmedzovačom.

Auto môže stáť na diskoch veľkosti 22 "obutých do pneumatík Continental ContiSportContact 5 s rozmerom 295/40 R22. Štandardom sú kolesá o palec menšie. Automobilka taktiež sľubuje vylepšený vzduchový podvozok a výfuk používajúci aktívne klapky. Asi nebude náhoda, že výsledok znie veľmi podobne ako F-Type.

SVR bude v teréne aj cez svoju rýchlosť stále nadpriemerne schopné auto. Stály pohon všetkých kolies s redukciou je samozrejmosťou, rovnako ako možnosť brodiť vodu hlbokú až 850 mm.

Ponuka zahŕňa sedem exteriérových farieb karosérie vrátane odtieňa Estoril Blue, ktorý je vidieť na fotkách. Interiér je čalúnený kožou a obsahuje hliníkové dekory. Záujemcovia si ich môžu vymeniť za karbón. SVR taktiež ponúkne športové sedadlá nastaviteľné v šestnástich smeroch.

Objednávky na Range Rover Sport SVR automobilka už prijíma.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY