vytisknout velikost písma Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kto je rýchlejší?

Krátko po BMW X5 M sa v našej redakcii zastavil Range Rover Sport SVR, ktorý taktiež prešiel meraním reálnej dynamiky. Priame porovnanie nameraných hodnôt sa preto vyložene ponúka. Takže: Kto je rýchlejší?
Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kto je rýchlejší?
Zoznam kapitol
  1. Zrýchlenie: SVR je pomalšie
  2. Brzdy: Čo dokáže Brembo

Ak máte v pamäti základné údaje Range Roveru Sport SVR, potom už asi tušíte, že by sa tento článok nemal volať "Kto je rýchlejší", ale "O koľko je Land Rover pomalší". Britská ťažkotonážna raketa totiž už podľa tabuľkových údajov nemôže súboj so svojím nemeckým konkurentom vyhrať, a to z dvoch dôvodov. Po prvé má menší výkon a za druhé je ťažšia.

Päťlitrový preplňovaný osemvalec totiž vyprodukuje maximálne 405 kW (550 k) a 680 Nm, zatiaľ čo menší osemvalec od BMW má parametre 423 kW (575 k) a 750 Nm. Hmotnosť X5 M potom začína na hodnote 2265 kg, Range Rover Sport SVR má zhruba o sto kilogramov viac.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Základné údaje
  Range Rover Sport SVR BMW X5 M
Prevodovka 8st. automatická 8st. automatická
Max. výkon (kW/k) 405/550 423/575
Max. krútiaci moment (Nm) 680 750
0-100 km/h (s) 4,7 4,2
Max. rýchlosť (km/h) 260 280
Komb. spotreba (l/100 km) 12,8 11,1
Minimálna hmotnosť (kg) 2335 2275
Cena (EUR) 130 000 111 299

Pri meraní na letisku sa potom ukázal ešte jeden podstatný rozdiel. Aj keď sme hľadali všade možne, nepodarilo sa nám nájsť spôsob, ako v Range Roveri aktivovať funkciu Launch Control. Zlyhali ako postupy známe z iných áut, tak nápoveda v podobe používateľskej príručky.

SVR je pomalšie

Range Rover Sport SVR sa teda nakoniec ukázal pomalší nielen v porovnaní s BMW X5 M, ale aj v porovnaní s oficiálnymi parametrami, ktoré sľubujú pri tomto aute stovku za 4,7 s. Nám sa z desiatich pokusov nepodarilo dostať pod hranicu piatich sekúnd ani raz s tým, že ten vôbec najlepší pokus, ktorého sa podarilo dosiahnuť, mal hodnotu 5,05 s.

_DSC0575.jpg_DSC0589.jpg_DSC0598.jpgMožno nie je rýchlejší ako BMW X5 M, ale na pohľad ide o krásne auto, ktoré svoj výkon rozhodne nechce maskovať

Priemerná hodnota zložená z najlepších časov v oboch smeroch sa potom dostala na 5,07 s. Svojím spôsobom je to trochu sklamanie, ale ak má SVR niekde naozaj schovanú funkciu Launch Control, potom je jasné, kde sa tie desatiny sekundy stratili. Patrí sa však podotknúť, že BMW X5 M sa dostalo na stovku aj v režime Efficiency a bez riadeného štartu za 4,6 s.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: akcelerácia z miesta
  Range Rover Sport SVR BMW X5 M
0-50 km/h (s) 2,1 1,7
0-100 km/h (s) 5,1 4,2
0-200 km/h (s) 17,9 15,4
svr_vs_x5m_0-100.jpgBMW X5 M (červená krivka) nedáva pri šprinte novému SVR veľa šancí. Je to logické, pretože mníchovské SUV je ľahšie a má vyšší výkon

Zaujímavé na SVR je tiež správanie prevodovky. Najlepších časov sa podarilo dosiahnuť v manuálnom režime radenia, kedy prevodovka radí razantnejšie. V automatickom režime prevodovky S boli časy vždy horšie. Pre ilustráciu si rozdiel môžete prezrieť na priloženom grafe, kde je vidieť vôbec najlepší čas zrýchlenie z nuly na stovku (5,05 s) a pokus, ktorý nasledoval v rovnakom smere hneď potom, ale s tým, že prevodovka radila sama.

svr_vs_x5m_prevod.jpgPorovnanie akcelerácia z nuly na 100 km/h pri manuálnom režime radenia (modrá krivka) a s režimom prevodovky S. V prvom prípade je čas 5,05 s, v tom druhom 5,44 s

Samozrejme sme ale nekončili len na 100 km/h, obe autá majú maximálku ďaleko cez 200 km/h. Mimochodom X5 M bez príplatku za posunutý obmedzovač ponúkne 250 km/h (s príplatkom 280 km/h), SVR štandardne vie 260 km/h. Ale nech už sa budeme baviť o méte 200 km/h alebo 230 km/h, vždy bola X5 M rýchlejšia ako SVR.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: zrýchlenie
  Range Rover Sport SVR MW X5 M
50-70 km/h (s) 1,06 0,9
80-130 km/h (s) 3,9 3,4
130-200 km/h (s) 10,5 9,0

Napriek tomu však ani 25,76 s potrebných pri najostrejšom RR Sport k akcelerácii z nuly na 230 km/h nie je možné považovať pri hmotnosti od 2,3 tony za prehru. A vďaka zvukovému sprievodu, o ktorom sme písali včera, vám bude pripadať akcelerácia tohto tanku ako veľmi pôsobivá.

svr_vs_x5m_0-200.jpgsvr_vs_x5m_0-230.jpgAj zrýchlenie na 200 km/h a ďalej zvláda BMW X5 M (červená krivka) lepšie, svoj náskok, ktorý naberie po štarte, už ale ďalej nezvyšuje
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY