vytisknout velikost písma Range Rover Sport SVR stanovil rekord na Nürburgringu

Range Rover Sport SVR stanovil rekord na Nürburgringu

Nürburgring hlási ďalší rekord. Po prepísaní štatistík Renaultom Mégane RS 275 Trophy, ktorý sa stal najrýchlejšou predokolkou, respektíve po Toyote Prius (áno, aj tá sa rekordne zapísala do štatistík, aj keď trochu iným spôsobom), sa prihlásil o slovo Land Rover so svojou novinkou v podobe RR Sport SVR. Najvýkonnejší Land Rover v histórii zašiel ostré kolo za 8 minút a 14 sekúnd a aktuálne je na tomto legendárnom okruhu najrýchlejším SUV vôbec.

Range Rover Sport SVR používa preplňovaný osemvalec s výkonom 404 kW (550 k) a krútiacim momentom 680 Nm. Len pre predstavu, v úvode spomínaný Mégane RS 275 Trophy zvládol Nürburgring za 7 minút a 54,36 s Land Rover v tlačovej správe ďalej zdôrazňuje, že aj SVR má stále redukciu a stále vie prebrodiť vodu hlbokú 850 mm.

Toyota Prius potrebovala na jedno koleso podstatne viac času. Bez jednej sekundy má výsledok hodnotu 21 minút. Japonský hybrid však stanovil rekord v spotrebe paliva. Svoje "ostré" kolo zvládol so spotrebou 0,4 l/100 km.

Range Rover Sport SVR sa predstavil v Goodwoode. Do predaja zamieri budúci rok.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY