vytisknout velikost písma Range Rover Sport SVR stanovil rekord na Nürburgringu

Range Rover Sport SVR stanovil rekord na Nürburgringu

Nürburgring hlási ďalší rekord. Po prepísaní štatistík Renaultom Mégane RS 275 Trophy, ktorý sa stal najrýchlejšou predokolkou, respektíve po Toyote Prius (áno, aj tá sa rekordne zapísala do štatistík, aj keď trochu iným spôsobom), sa prihlásil o slovo Land Rover so svojou novinkou v podobe RR Sport SVR. Najvýkonnejší Land Rover v histórii zašiel ostré kolo za 8 minút a 14 sekúnd a aktuálne je na tomto legendárnom okruhu najrýchlejším SUV vôbec.

Range Rover Sport SVR používa preplňovaný osemvalec s výkonom 404 kW (550 k) a krútiacim momentom 680 Nm. Len pre predstavu, v úvode spomínaný Mégane RS 275 Trophy zvládol Nürburgring za 7 minút a 54,36 s Land Rover v tlačovej správe ďalej zdôrazňuje, že aj SVR má stále redukciu a stále vie prebrodiť vodu hlbokú 850 mm.

Toyota Prius potrebovala na jedno koleso podstatne viac času. Bez jednej sekundy má výsledok hodnotu 21 minút. Japonský hybrid však stanovil rekord v spotrebe paliva. Svoje "ostré" kolo zvládol so spotrebou 0,4 l/100 km.

Range Rover Sport SVR sa predstavil v Goodwoode. Do predaja zamieri budúci rok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY