vytisknout velikost písma Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Land Rover predstaví na autosalóne v New Yorku hneď niekoľko noviniek a jednou z nich bude Range Rover Sport modelového roka 2016. Ten v rámci decentnej modernizácie ponúkne niekoľko drobných vylepšení a predovšetkým novú verziu HST určenú pre športovo zameraných zákazníkov.

Range Rover Sport HST má byť akýsi prechodný stupeň medzi benzínovým preplňovaným šesťvalcom (250 kW/340 k) a vrcholným osemvalcom (404 kW/550 k). Pod kapotou je šesťvalec, ktorý však ponúka o štyridsať koní vyšší výkon, takže sa vodič môže tešiť dohromady na 279 kW (380 k). Inžinieri tiež upravili podvozok.

Na pohľad sa HST líši okrem príslušných plakiet predovšetkým maskou, výduchmi na kapote, rámčekmi okolo hmlových svetiel a ďalšími podobnými doplnkami vytvorenými v lesklo čiernej farbe. Poznávacím znamením sú tiež červené brzdné strmene a matne sivé dvadsaťpalcové kolesá. Komu to nestačí, na želanie dostane disky veľkosti 21".

Čo sa bežného Range Roveru týka, tam zmeny pre modelový rok 2016 zahŕňajú naozaj len drobnosti. Tak napríklad systém InControl Remote sa po novom volá InControl Protect a vodičovi ponúka možnosť na diaľku skontrolovať napríklad aktuálny stav paliva. Lepšia verzia Protect Premium umožní diaľkovo ovládať aj klaksón alebo svetlá.

Štandardom pre Range Rover Sport sa stane aj systém Auto Access Height, ktorý automaticky nastaví prístupovú výšku, ak auto zastaví a otvoria sa dvere. Po novom bude možné tiež otvárať kufor mávnutím nohou pod zadným nárazníkom alebo si záujemcovia budú môcť objednať karbónový paket.

Range Rover Sport 2016 bude možné objednať od apríla, prvé hotové exempláre dorazia v lete. HST sa ale do Európy nepozrie. Namierené má do Severnej Ameriky, Číny, Ruska a na Blízky východ.

l494_16my_ext_hst-01 (1).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY