vytisknout velikost písma Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Land Rover predstaví na autosalóne v New Yorku hneď niekoľko noviniek a jednou z nich bude Range Rover Sport modelového roka 2016. Ten v rámci decentnej modernizácie ponúkne niekoľko drobných vylepšení a predovšetkým novú verziu HST určenú pre športovo zameraných zákazníkov.

Range Rover Sport HST má byť akýsi prechodný stupeň medzi benzínovým preplňovaným šesťvalcom (250 kW/340 k) a vrcholným osemvalcom (404 kW/550 k). Pod kapotou je šesťvalec, ktorý však ponúka o štyridsať koní vyšší výkon, takže sa vodič môže tešiť dohromady na 279 kW (380 k). Inžinieri tiež upravili podvozok.

Na pohľad sa HST líši okrem príslušných plakiet predovšetkým maskou, výduchmi na kapote, rámčekmi okolo hmlových svetiel a ďalšími podobnými doplnkami vytvorenými v lesklo čiernej farbe. Poznávacím znamením sú tiež červené brzdné strmene a matne sivé dvadsaťpalcové kolesá. Komu to nestačí, na želanie dostane disky veľkosti 21".

Čo sa bežného Range Roveru týka, tam zmeny pre modelový rok 2016 zahŕňajú naozaj len drobnosti. Tak napríklad systém InControl Remote sa po novom volá InControl Protect a vodičovi ponúka možnosť na diaľku skontrolovať napríklad aktuálny stav paliva. Lepšia verzia Protect Premium umožní diaľkovo ovládať aj klaksón alebo svetlá.

Štandardom pre Range Rover Sport sa stane aj systém Auto Access Height, ktorý automaticky nastaví prístupovú výšku, ak auto zastaví a otvoria sa dvere. Po novom bude možné tiež otvárať kufor mávnutím nohou pod zadným nárazníkom alebo si záujemcovia budú môcť objednať karbónový paket.

Range Rover Sport 2016 bude možné objednať od apríla, prvé hotové exempláre dorazia v lete. HST sa ale do Európy nepozrie. Namierené má do Severnej Ameriky, Číny, Ruska a na Blízky východ.

l494_16my_ext_hst-01 (1).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY