vytisknout velikost písma Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Range Rover Sport 2016 dostal niekoľko úprav a verziu HST

Land Rover predstaví na autosalóne v New Yorku hneď niekoľko noviniek a jednou z nich bude Range Rover Sport modelového roka 2016. Ten v rámci decentnej modernizácie ponúkne niekoľko drobných vylepšení a predovšetkým novú verziu HST určenú pre športovo zameraných zákazníkov.

Range Rover Sport HST má byť akýsi prechodný stupeň medzi benzínovým preplňovaným šesťvalcom (250 kW/340 k) a vrcholným osemvalcom (404 kW/550 k). Pod kapotou je šesťvalec, ktorý však ponúka o štyridsať koní vyšší výkon, takže sa vodič môže tešiť dohromady na 279 kW (380 k). Inžinieri tiež upravili podvozok.

Na pohľad sa HST líši okrem príslušných plakiet predovšetkým maskou, výduchmi na kapote, rámčekmi okolo hmlových svetiel a ďalšími podobnými doplnkami vytvorenými v lesklo čiernej farbe. Poznávacím znamením sú tiež červené brzdné strmene a matne sivé dvadsaťpalcové kolesá. Komu to nestačí, na želanie dostane disky veľkosti 21".

Čo sa bežného Range Roveru týka, tam zmeny pre modelový rok 2016 zahŕňajú naozaj len drobnosti. Tak napríklad systém InControl Remote sa po novom volá InControl Protect a vodičovi ponúka možnosť na diaľku skontrolovať napríklad aktuálny stav paliva. Lepšia verzia Protect Premium umožní diaľkovo ovládať aj klaksón alebo svetlá.

Štandardom pre Range Rover Sport sa stane aj systém Auto Access Height, ktorý automaticky nastaví prístupovú výšku, ak auto zastaví a otvoria sa dvere. Po novom bude možné tiež otvárať kufor mávnutím nohou pod zadným nárazníkom alebo si záujemcovia budú môcť objednať karbónový paket.

Range Rover Sport 2016 bude možné objednať od apríla, prvé hotové exempláre dorazia v lete. HST sa ale do Európy nepozrie. Namierené má do Severnej Ameriky, Číny, Ruska a na Blízky východ.

l494_16my_ext_hst-01 (1).jpg

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY