vytisknout velikost písma Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Krútiaceho momentu nie je nikdy dosť, zvlášť pokiaľ ide o obrí luxusný off-road s hmotnosťou dve a pol tony. Spotreba paliva aj cez nárast sily zostáva rovnaká.
Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Land Rover vykonal niekoľko drobných zmien na vozidlách Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pre modelový rok 2015. Hoci sa jedná len o rozširovanie možností výbavy a individualizácie, pár detailov sa zmenilo aj na pohone. A to nás samozrejme zaujíma najviac.

Skvelý naftový osemvalec v modeloch SDV8 nikdy netrpel nedostatkom sily, no práve tu sa Land Rover rozhodol zlepšiť. Výkon vznetového osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 l zostal nezmenený na hodnote 250 kW (339 k), no krútiaci moment sa zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm medzi 1750 a 2000 ot./min. Krútiaci moment je vyšší kdekoľvek medzi 1700 a 3300 ot./min.

Vďaka tomu sa vraj zlepšila akcelerácia na rýchlostné stupne 5 až 8 o 6,5%. Bolo potrebné vykonať úpravy aj na prevodovke a hydrodynamickom meniči krútiaceho momentu. Zmeny sa dotkli aj prevodovky u kompresorom preplňovaného benzínového šesťvalca, keď bola odľahčená o 6 kg.

Šesťvalec má stále rovnaké parametre (340 koní a 450 Nm), ale vďaka ľahšej prevodovke s nižšími stratami je vraj o trochu efektívnejší. Normovaná spotreba naftového osemvalca sa aj napriek nárastu krútiaceho momentu nezmenila.

Z novej výbavy je zaujímavá napríklad funkcia Cargo Mode, ktorá umožní automaticky posunúť predné sedačky, akonáhle sa tie zadné začnú sklápať a mohli by prísť do kontaktu s operadlom prednej sedačky. Po sklopení zadných sedačiek sa predné zase posunú čo najbližšie späť k svojej pôvodnej polohe.

15MY_3.0L_V6SC_Petrol_LowRes.jpg15MY_4.4L_SDV8_Diesel_LowRes.jpgLR_15_IC_INT_DET06_LHD_iphone_LowRes.jpg

RR_15MY_TEC18_LowRes.jpgRR_INT_DET32_CITY_FIXED_LowRes.jpgRR_RR_15MY_Off-Road70_LowRes.jpg

RR_RR_15MY_Static_LowRes.jpgRR_RRS_15MY_Snow_LowRes.jpgRRS_15_INT_LOC10_FIXED_LowRes.jpg

RRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY__1__LowRes.jpgRRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY_LowRes.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY