vytisknout velikost písma Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Krútiaceho momentu nie je nikdy dosť, zvlášť pokiaľ ide o obrí luxusný off-road s hmotnosťou dve a pol tony. Spotreba paliva aj cez nárast sily zostáva rovnaká.
Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Land Rover vykonal niekoľko drobných zmien na vozidlách Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pre modelový rok 2015. Hoci sa jedná len o rozširovanie možností výbavy a individualizácie, pár detailov sa zmenilo aj na pohone. A to nás samozrejme zaujíma najviac.

Skvelý naftový osemvalec v modeloch SDV8 nikdy netrpel nedostatkom sily, no práve tu sa Land Rover rozhodol zlepšiť. Výkon vznetového osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 l zostal nezmenený na hodnote 250 kW (339 k), no krútiaci moment sa zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm medzi 1750 a 2000 ot./min. Krútiaci moment je vyšší kdekoľvek medzi 1700 a 3300 ot./min.

Vďaka tomu sa vraj zlepšila akcelerácia na rýchlostné stupne 5 až 8 o 6,5%. Bolo potrebné vykonať úpravy aj na prevodovke a hydrodynamickom meniči krútiaceho momentu. Zmeny sa dotkli aj prevodovky u kompresorom preplňovaného benzínového šesťvalca, keď bola odľahčená o 6 kg.

Šesťvalec má stále rovnaké parametre (340 koní a 450 Nm), ale vďaka ľahšej prevodovke s nižšími stratami je vraj o trochu efektívnejší. Normovaná spotreba naftového osemvalca sa aj napriek nárastu krútiaceho momentu nezmenila.

Z novej výbavy je zaujímavá napríklad funkcia Cargo Mode, ktorá umožní automaticky posunúť predné sedačky, akonáhle sa tie zadné začnú sklápať a mohli by prísť do kontaktu s operadlom prednej sedačky. Po sklopení zadných sedačiek sa predné zase posunú čo najbližšie späť k svojej pôvodnej polohe.

15MY_3.0L_V6SC_Petrol_LowRes.jpg15MY_4.4L_SDV8_Diesel_LowRes.jpgLR_15_IC_INT_DET06_LHD_iphone_LowRes.jpg

RR_15MY_TEC18_LowRes.jpgRR_INT_DET32_CITY_FIXED_LowRes.jpgRR_RR_15MY_Off-Road70_LowRes.jpg

RR_RR_15MY_Static_LowRes.jpgRR_RRS_15MY_Snow_LowRes.jpgRRS_15_INT_LOC10_FIXED_LowRes.jpg

RRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY__1__LowRes.jpgRRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY_LowRes.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY