vytisknout velikost písma Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Krútiaceho momentu nie je nikdy dosť, zvlášť pokiaľ ide o obrí luxusný off-road s hmotnosťou dve a pol tony. Spotreba paliva aj cez nárast sily zostáva rovnaká.
Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Land Rover vykonal niekoľko drobných zmien na vozidlách Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pre modelový rok 2015. Hoci sa jedná len o rozširovanie možností výbavy a individualizácie, pár detailov sa zmenilo aj na pohone. A to nás samozrejme zaujíma najviac.

Skvelý naftový osemvalec v modeloch SDV8 nikdy netrpel nedostatkom sily, no práve tu sa Land Rover rozhodol zlepšiť. Výkon vznetového osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 l zostal nezmenený na hodnote 250 kW (339 k), no krútiaci moment sa zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm medzi 1750 a 2000 ot./min. Krútiaci moment je vyšší kdekoľvek medzi 1700 a 3300 ot./min.

Vďaka tomu sa vraj zlepšila akcelerácia na rýchlostné stupne 5 až 8 o 6,5%. Bolo potrebné vykonať úpravy aj na prevodovke a hydrodynamickom meniči krútiaceho momentu. Zmeny sa dotkli aj prevodovky u kompresorom preplňovaného benzínového šesťvalca, keď bola odľahčená o 6 kg.

Šesťvalec má stále rovnaké parametre (340 koní a 450 Nm), ale vďaka ľahšej prevodovke s nižšími stratami je vraj o trochu efektívnejší. Normovaná spotreba naftového osemvalca sa aj napriek nárastu krútiaceho momentu nezmenila.

Z novej výbavy je zaujímavá napríklad funkcia Cargo Mode, ktorá umožní automaticky posunúť predné sedačky, akonáhle sa tie zadné začnú sklápať a mohli by prísť do kontaktu s operadlom prednej sedačky. Po sklopení zadných sedačiek sa predné zase posunú čo najbližšie späť k svojej pôvodnej polohe.

15MY_3.0L_V6SC_Petrol_LowRes.jpg15MY_4.4L_SDV8_Diesel_LowRes.jpgLR_15_IC_INT_DET06_LHD_iphone_LowRes.jpg

RR_15MY_TEC18_LowRes.jpgRR_INT_DET32_CITY_FIXED_LowRes.jpgRR_RR_15MY_Off-Road70_LowRes.jpg

RR_RR_15MY_Static_LowRes.jpgRR_RRS_15MY_Snow_LowRes.jpgRRS_15_INT_LOC10_FIXED_LowRes.jpg

RRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY__1__LowRes.jpgRRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY_LowRes.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY