vytisknout velikost písma Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Krútiaceho momentu nie je nikdy dosť, zvlášť pokiaľ ide o obrí luxusný off-road s hmotnosťou dve a pol tony. Spotreba paliva aj cez nárast sily zostáva rovnaká.
Range Rover s naftovým osemvalcom posilňuje o ďalších 40 Nm

Land Rover vykonal niekoľko drobných zmien na vozidlách Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pre modelový rok 2015. Hoci sa jedná len o rozširovanie možností výbavy a individualizácie, pár detailov sa zmenilo aj na pohone. A to nás samozrejme zaujíma najviac.

Skvelý naftový osemvalec v modeloch SDV8 nikdy netrpel nedostatkom sily, no práve tu sa Land Rover rozhodol zlepšiť. Výkon vznetového osemvalca so zdvihovým objemom 4,4 l zostal nezmenený na hodnote 250 kW (339 k), no krútiaci moment sa zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm medzi 1750 a 2000 ot./min. Krútiaci moment je vyšší kdekoľvek medzi 1700 a 3300 ot./min.

Vďaka tomu sa vraj zlepšila akcelerácia na rýchlostné stupne 5 až 8 o 6,5%. Bolo potrebné vykonať úpravy aj na prevodovke a hydrodynamickom meniči krútiaceho momentu. Zmeny sa dotkli aj prevodovky u kompresorom preplňovaného benzínového šesťvalca, keď bola odľahčená o 6 kg.

Šesťvalec má stále rovnaké parametre (340 koní a 450 Nm), ale vďaka ľahšej prevodovke s nižšími stratami je vraj o trochu efektívnejší. Normovaná spotreba naftového osemvalca sa aj napriek nárastu krútiaceho momentu nezmenila.

Z novej výbavy je zaujímavá napríklad funkcia Cargo Mode, ktorá umožní automaticky posunúť predné sedačky, akonáhle sa tie zadné začnú sklápať a mohli by prísť do kontaktu s operadlom prednej sedačky. Po sklopení zadných sedačiek sa predné zase posunú čo najbližšie späť k svojej pôvodnej polohe.

15MY_3.0L_V6SC_Petrol_LowRes.jpg15MY_4.4L_SDV8_Diesel_LowRes.jpgLR_15_IC_INT_DET06_LHD_iphone_LowRes.jpg

RR_15MY_TEC18_LowRes.jpgRR_INT_DET32_CITY_FIXED_LowRes.jpgRR_RR_15MY_Off-Road70_LowRes.jpg

RR_RR_15MY_Static_LowRes.jpgRR_RRS_15MY_Snow_LowRes.jpgRRS_15_INT_LOC10_FIXED_LowRes.jpg

RRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY__1__LowRes.jpgRRS_Corris_Grey_V8Supercharged_15MY_LowRes.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY