vytisknout velikost písma Range Rover oslavuje 45. narodeniny. Pripomeňte si jeho históriu

Range Rover oslavuje 45. narodeniny. Pripomeňte si jeho históriu

Range Rover oslavuje 45 rokov od doby, kde sa svetu predstavila prvá generácia označovaná ako Classic. Z pôvodne relatívne malého SUV, ktoré navyše malo len jeden pár dverí, vyrástlo do dnešných dní veľké a moderné auto dostupné aj v extra luxusných verziách a s dieselovým hybridom "pod kapotou".

Prvá generácia Range Roveru sa objavila v roku 1970. Auto používalo jeden pár dverí, hliníkový osemvalec, stály pohon všetkých kolies a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. V roku 1986 potom Land Rover predstavil prvý naftový Range Rover.

Druhé vydanie Range Roveru sa predstavilo v roku 1994. Záujemcovia si mohli vybrať medzi naftovým motorom s objemom 2,5 litra alebo dvojicou benzínových osemvalcov. Tretia generácia potom dorazila v roku 2001 a okrem iného sa chválila aj najluxusnejším interiérom na svete. V tejto verzii sa predstavil napríklad systém dual-view. Výroba skončila v roku 2012, kedy prišla generácia štvrtá.

Stručnú rekapituláciu histórie radu Range Rover nájdete nižšie, alebo tiež na priloženom videu.

História

  • 1966 - Začal vývoj prvého Range Roveru
  • 1970 - Land Rover Range Rover prvrj generácie ide do predaja
  • 1979 - Upravený Range Rover vyhral prvú rally Paříž-Dakar
  • 1981 - Objavuje sa päťdverová verzia a limitovaná edícia Vogue
  • 1982 - Do ponuky prichádza automat
  • 1986 - Land Rover predstavuje naftovú verziu
  • 1989 - Range Rover je prvé auto s pohonem 4x4, ktoré má ABS
  • 1992 - Do ponuky prichádza kontrola trakcie
  • 1992 - Land Rover prezentuje verziu LSE, teda predĺžený rázvor
  • 1992 - Prichádza vzduchové odpruženie
  • 1994 - Land Rover predstavuje druhú generáciu
  • 2001 - Na trh prichádza tretia generácia
  • 2002 - Vyrobených bolo pol milióna Range Roverov
  • 2005 - Prichádza menší Range Rover Sport
  • 2006 - Automobilka uvádza systém Terrain Response a motor TDV8
  • 2009 - Do ponuka sa dostáva päťlitrový preplňovaný osemvalec
  • 2010 - Range Rover oslavuje 40. narodeniny
  • 2011 - Prichádza tretí model rady Range Rover - malý Evoque
  • 2012 - Land Rover predstavuje štvrtú generáciu

rr_history_08.jpgrr_history_09.jpgrr_history_10.jpgrr_history_12.jpgrr_history_11.jpgrr_history_01.jpgrr_history_02.jpgrr_history_03.jpgrr_history_04.jpgrr_history_05.jpgrr_history_06.jpgrr_history_07.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY