vytisknout velikost písma Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, no je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.
Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Kráľom luxusných SUV bol vždy Range Rover. Ako to ale bude teraz, keď sa na trh chystá konkurencia od Bentley a Rolls-Royce? Nebude automobilka potrebovať ešte honosnejší, väčší a exkluzívnejší model? "Nebude", tvrdí šéf automobilky Jaguar-Land Rover pre Severnú Ameriku Joe Eberhardt.

Pre magazín Car and Driver povedal, že nevidí dôvod vyrábať väčší model. Súčasný Range Rover vraj bohato stačí, k dispozícii je tiež variant s predĺženým rázvorom. Podľa Eberhadta sa navyše vďaka modelom od Rolls-Royce a Bentley otvára príležitosť stavať exkluzívne zákazkové verzie s ultraluxusnou výbavou a silnejšími motormi.

Vedľa špeciálnych úprav, ako je napríklad model Holland & Holland, chce Land Rover stavať ďalšie samostatné modely podobného rázu ako aktuálny SVAutobiography. Aj keď je možné, že luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.

Navyše v tomto segmente platí, že zákazníci majú niekoľko áut a zrejme vedľa Rolls-Royce alebo Bentley budú mať aj Range Rover. Automobilka Land Rover tak nevidí zmysel v ďalšom zväčšovaní a míňaní peňazí za vývoj drahšieho a rozmernejšieho modelu. Avšak továrenská Divizia Special Operations asi nebude mať o zákazky núdzu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY