vytisknout velikost písma Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, no je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.
Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Kráľom luxusných SUV bol vždy Range Rover. Ako to ale bude teraz, keď sa na trh chystá konkurencia od Bentley a Rolls-Royce? Nebude automobilka potrebovať ešte honosnejší, väčší a exkluzívnejší model? "Nebude", tvrdí šéf automobilky Jaguar-Land Rover pre Severnú Ameriku Joe Eberhardt.

Pre magazín Car and Driver povedal, že nevidí dôvod vyrábať väčší model. Súčasný Range Rover vraj bohato stačí, k dispozícii je tiež variant s predĺženým rázvorom. Podľa Eberhadta sa navyše vďaka modelom od Rolls-Royce a Bentley otvára príležitosť stavať exkluzívne zákazkové verzie s ultraluxusnou výbavou a silnejšími motormi.

Vedľa špeciálnych úprav, ako je napríklad model Holland & Holland, chce Land Rover stavať ďalšie samostatné modely podobného rázu ako aktuálny SVAutobiography. Aj keď je možné, že luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.

Navyše v tomto segmente platí, že zákazníci majú niekoľko áut a zrejme vedľa Rolls-Royce alebo Bentley budú mať aj Range Rover. Automobilka Land Rover tak nevidí zmysel v ďalšom zväčšovaní a míňaní peňazí za vývoj drahšieho a rozmernejšieho modelu. Avšak továrenská Divizia Special Operations asi nebude mať o zákazky núdzu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY