vytisknout velikost písma Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, no je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.
Range Rover konkurenciu od Bentley a Rolls-Royce ustojí, tvrdí automobilka

Kráľom luxusných SUV bol vždy Range Rover. Ako to ale bude teraz, keď sa na trh chystá konkurencia od Bentley a Rolls-Royce? Nebude automobilka potrebovať ešte honosnejší, väčší a exkluzívnejší model? "Nebude", tvrdí šéf automobilky Jaguar-Land Rover pre Severnú Ameriku Joe Eberhardt.

Pre magazín Car and Driver povedal, že nevidí dôvod vyrábať väčší model. Súčasný Range Rover vraj bohato stačí, k dispozícii je tiež variant s predĺženým rázvorom. Podľa Eberhadta sa navyše vďaka modelom od Rolls-Royce a Bentley otvára príležitosť stavať exkluzívne zákazkové verzie s ultraluxusnou výbavou a silnejšími motormi.

Vedľa špeciálnych úprav, ako je napríklad model Holland & Holland, chce Land Rover stavať ďalšie samostatné modely podobného rázu ako aktuálny SVAutobiography. Aj keď je možné, že luxusná konkurencia zoberie značke nejakých zákazníkov, je takmer isté, že pozícia Range Roveru zostane neotrasená.

Navyše v tomto segmente platí, že zákazníci majú niekoľko áut a zrejme vedľa Rolls-Royce alebo Bentley budú mať aj Range Rover. Automobilka Land Rover tak nevidí zmysel v ďalšom zväčšovaní a míňaní peňazí za vývoj drahšieho a rozmernejšieho modelu. Avšak továrenská Divizia Special Operations asi nebude mať o zákazky núdzu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY