vytisknout velikost písma Range Rover Evoque má nové úspornejšie motory a LED svetlá

Range Rover Evoque má nové úspornejšie motory a LED svetlá
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque

Britská automobilka Land Rover privezie do Ženevy omladený model Range Rover Evoque. Pod jeho kapotu sa dostal nový celohliníkový dvojlitrový naftový štvorvalec z radu Ingenium. Nový motor je o asi 20 až 30 kg ľahší proti predchodcovi a má výrazne nižšiu spotrebu a emisie.

rr evoque (1).jpgrr evoque (23).jpgrr evoque (24).jpg
Novinkou na Range Roveri Evoque sú nielen úspornejšie motory z rady Ingenium, ale tiež adaptívne LED svetlomety a nový palubný systém s dotykovým displejom

Nová dieselová jednotka je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch 150 a 180 koní a aj keď ešte nie sú k dispozícii normované dáta z meraní spotreby, slabšia jednotka by mala mať udávanú spotrebu 4,2 litra na 100 km, silnejšia potom 4,8 litra na 100 km. Najúspornejšie modely v ponuke dostanú špeciálne označenie.

Ďalšou zaujímavosťou sú nové adaptívne svetlá z LED diód a nové je aj rozhranie palubného systému ovládaného cez dotykový displej. Rozšírené sú jeho funkcie a zlepšila sa konektivita so smartfónmi. Vylepšený bol aj audio systém.

Samozrejmosťou sú všemožné bezpečnostné systémy ako sledovanie opustenie jazdného pruhu a podobne. Range Rover Evoque má aj protikolízny systém, ktorý vie zabrániť zrážke v rýchlostiach do 50 km/h a v rýchlostiach od 50 do 80 km/h vie aspoň zmierniť následky nehody.

rr evoque (7).jpgrr evoque (8).jpgrr evoque (9).jpgNový je tiež systém All-Terrain Progress Control, ktorý uľahčuje jazdu v ťažšom teréne udržiavaním nastavenej rýchlosti v rozmedzí 1,8 až 30 km/h.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY