vytisknout velikost písma Range Rover Evoque má nové úspornejšie motory a LED svetlá

Range Rover Evoque má nové úspornejšie motory a LED svetlá
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque

Britská automobilka Land Rover privezie do Ženevy omladený model Range Rover Evoque. Pod jeho kapotu sa dostal nový celohliníkový dvojlitrový naftový štvorvalec z radu Ingenium. Nový motor je o asi 20 až 30 kg ľahší proti predchodcovi a má výrazne nižšiu spotrebu a emisie.

rr evoque (1).jpgrr evoque (23).jpgrr evoque (24).jpg
Novinkou na Range Roveri Evoque sú nielen úspornejšie motory z rady Ingenium, ale tiež adaptívne LED svetlomety a nový palubný systém s dotykovým displejom

Nová dieselová jednotka je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch 150 a 180 koní a aj keď ešte nie sú k dispozícii normované dáta z meraní spotreby, slabšia jednotka by mala mať udávanú spotrebu 4,2 litra na 100 km, silnejšia potom 4,8 litra na 100 km. Najúspornejšie modely v ponuke dostanú špeciálne označenie.

Ďalšou zaujímavosťou sú nové adaptívne svetlá z LED diód a nové je aj rozhranie palubného systému ovládaného cez dotykový displej. Rozšírené sú jeho funkcie a zlepšila sa konektivita so smartfónmi. Vylepšený bol aj audio systém.

Samozrejmosťou sú všemožné bezpečnostné systémy ako sledovanie opustenie jazdného pruhu a podobne. Range Rover Evoque má aj protikolízny systém, ktorý vie zabrániť zrážke v rýchlostiach do 50 km/h a v rýchlostiach od 50 do 80 km/h vie aspoň zmierniť následky nehody.

rr evoque (7).jpgrr evoque (8).jpgrr evoque (9).jpgNový je tiež systém All-Terrain Progress Control, ktorý uľahčuje jazdu v ťažšom teréne udržiavaním nastavenej rýchlosti v rozmedzí 1,8 až 30 km/h.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY