vytisknout velikost písma Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd

Land Rover urobil z Range Roveru Evoque cabriolet. Bude to prvé úspešné SUV so skladacou strechou?
Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque Convertible
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque Convertible

Urobiť z SUV kabriolet? Takéto pokusy sme už v minulosti videli, ale napríklad Nissanu sa to s Muranom príliš nepodarilo. Uvidíme, či bude mať Land Rover s modelom Range Rover Evoque Convertible viac šťastia. Novinka zamieri na trh na jar 2016 a vyrobená bude v limitovanom počte, aj keď presné číslo vyrobených kusov ešte nepoznáme.

evoque cabrio (13).jpgevoque cabrio (15).jpgevoque cabrio (16).jpg
Podľa Land Roveru je Evoque Convertible kabriolet pre každé ročné obdobie. Mechanizmus strechy bol testovaný behom 6750 cyklov v teplotách od -40 do +90°C

Pre Land Rover to nie je prvý pokus o SUV bez strechy. Keď opomenieme rôzne verzie pôvodného Land Roveru, vo verzii cabrio sa vyrábal aj veľký Range Rover. Dokonca sa objavil aj vo filme s Jamesom Bondom, agentom britskej tajnej služby.

Pokiaľ ide o Evoque Convertible, je to štvormiestny kabriolet s látkovou strechou, ktorá sa zloží elektricky za 18 sekúnd, natiahne sa za 21 sekúnd a je možné s ňou manipulovať aj za jazdy v rýchlostiach do 48 km/h. Kvôli bezpečnosti nechýbajú ani vystreľovacie ochranné oblúky za zadnými sedačkami, keby sa voz prevrátil.

evoque cabrio (21).jpgevoque cabrio (33).jpgevoque cabrio (46).jpg
Pohon všetkých kolies je za príplatok, rovnako ako deväťstupňový automat; vnútri je to klasický Evoque, líši sa hlavne miestom na zadných sedadlách; kufor pojme len 251 litrov nákladu

Pod kapotou sa objaví známa paleta motorov Range Roveru Evoque, na vrchole je benzínový štvorvalec 2,0 l s preplňovaním v modeli Si4 s výkonom 176 kW (240 k). Evoque Convertible môže byť na želanie aj s pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štandardne je to predokolka s manuálom. Vo Veľkej Británii bude základná Evoque Convertible s motorom TD4 a výbavou HSE Dynamic stáť 47 500 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY