vytisknout velikost písma Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd

Land Rover urobil z Range Roveru Evoque cabriolet. Bude to prvé úspešné SUV so skladacou strechou?
Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque Convertible
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque Convertible

Urobiť z SUV kabriolet? Takéto pokusy sme už v minulosti videli, ale napríklad Nissanu sa to s Muranom príliš nepodarilo. Uvidíme, či bude mať Land Rover s modelom Range Rover Evoque Convertible viac šťastia. Novinka zamieri na trh na jar 2016 a vyrobená bude v limitovanom počte, aj keď presné číslo vyrobených kusov ešte nepoznáme.

evoque cabrio (13).jpgevoque cabrio (15).jpgevoque cabrio (16).jpg
Podľa Land Roveru je Evoque Convertible kabriolet pre každé ročné obdobie. Mechanizmus strechy bol testovaný behom 6750 cyklov v teplotách od -40 do +90°C

Pre Land Rover to nie je prvý pokus o SUV bez strechy. Keď opomenieme rôzne verzie pôvodného Land Roveru, vo verzii cabrio sa vyrábal aj veľký Range Rover. Dokonca sa objavil aj vo filme s Jamesom Bondom, agentom britskej tajnej služby.

Pokiaľ ide o Evoque Convertible, je to štvormiestny kabriolet s látkovou strechou, ktorá sa zloží elektricky za 18 sekúnd, natiahne sa za 21 sekúnd a je možné s ňou manipulovať aj za jazdy v rýchlostiach do 48 km/h. Kvôli bezpečnosti nechýbajú ani vystreľovacie ochranné oblúky za zadnými sedačkami, keby sa voz prevrátil.

evoque cabrio (21).jpgevoque cabrio (33).jpgevoque cabrio (46).jpg
Pohon všetkých kolies je za príplatok, rovnako ako deväťstupňový automat; vnútri je to klasický Evoque, líši sa hlavne miestom na zadných sedadlách; kufor pojme len 251 litrov nákladu

Pod kapotou sa objaví známa paleta motorov Range Roveru Evoque, na vrchole je benzínový štvorvalec 2,0 l s preplňovaním v modeli Si4 s výkonom 176 kW (240 k). Evoque Convertible môže byť na želanie aj s pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štandardne je to predokolka s manuálom. Vo Veľkej Británii bude základná Evoque Convertible s motorom TD4 a výbavou HSE Dynamic stáť 47 500 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY