vytisknout velikost písma Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd

Land Rover urobil z Range Roveru Evoque cabriolet. Bude to prvé úspešné SUV so skladacou strechou?
Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque Convertible
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque Convertible

Urobiť z SUV kabriolet? Takéto pokusy sme už v minulosti videli, ale napríklad Nissanu sa to s Muranom príliš nepodarilo. Uvidíme, či bude mať Land Rover s modelom Range Rover Evoque Convertible viac šťastia. Novinka zamieri na trh na jar 2016 a vyrobená bude v limitovanom počte, aj keď presné číslo vyrobených kusov ešte nepoznáme.

evoque cabrio (13).jpgevoque cabrio (15).jpgevoque cabrio (16).jpg
Podľa Land Roveru je Evoque Convertible kabriolet pre každé ročné obdobie. Mechanizmus strechy bol testovaný behom 6750 cyklov v teplotách od -40 do +90°C

Pre Land Rover to nie je prvý pokus o SUV bez strechy. Keď opomenieme rôzne verzie pôvodného Land Roveru, vo verzii cabrio sa vyrábal aj veľký Range Rover. Dokonca sa objavil aj vo filme s Jamesom Bondom, agentom britskej tajnej služby.

Pokiaľ ide o Evoque Convertible, je to štvormiestny kabriolet s látkovou strechou, ktorá sa zloží elektricky za 18 sekúnd, natiahne sa za 21 sekúnd a je možné s ňou manipulovať aj za jazdy v rýchlostiach do 48 km/h. Kvôli bezpečnosti nechýbajú ani vystreľovacie ochranné oblúky za zadnými sedačkami, keby sa voz prevrátil.

evoque cabrio (21).jpgevoque cabrio (33).jpgevoque cabrio (46).jpg
Pohon všetkých kolies je za príplatok, rovnako ako deväťstupňový automat; vnútri je to klasický Evoque, líši sa hlavne miestom na zadných sedadlách; kufor pojme len 251 litrov nákladu

Pod kapotou sa objaví známa paleta motorov Range Roveru Evoque, na vrchole je benzínový štvorvalec 2,0 l s preplňovaním v modeli Si4 s výkonom 176 kW (240 k). Evoque Convertible môže byť na želanie aj s pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štandardne je to predokolka s manuálom. Vo Veľkej Británii bude základná Evoque Convertible s motorom TD4 a výbavou HSE Dynamic stáť 47 500 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY