vytisknout velikost písma Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd

Land Rover urobil z Range Roveru Evoque cabriolet. Bude to prvé úspešné SUV so skladacou strechou?
Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque Convertible
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque Convertible

Urobiť z SUV kabriolet? Takéto pokusy sme už v minulosti videli, ale napríklad Nissanu sa to s Muranom príliš nepodarilo. Uvidíme, či bude mať Land Rover s modelom Range Rover Evoque Convertible viac šťastia. Novinka zamieri na trh na jar 2016 a vyrobená bude v limitovanom počte, aj keď presné číslo vyrobených kusov ešte nepoznáme.

evoque cabrio (13).jpgevoque cabrio (15).jpgevoque cabrio (16).jpg
Podľa Land Roveru je Evoque Convertible kabriolet pre každé ročné obdobie. Mechanizmus strechy bol testovaný behom 6750 cyklov v teplotách od -40 do +90°C

Pre Land Rover to nie je prvý pokus o SUV bez strechy. Keď opomenieme rôzne verzie pôvodného Land Roveru, vo verzii cabrio sa vyrábal aj veľký Range Rover. Dokonca sa objavil aj vo filme s Jamesom Bondom, agentom britskej tajnej služby.

Pokiaľ ide o Evoque Convertible, je to štvormiestny kabriolet s látkovou strechou, ktorá sa zloží elektricky za 18 sekúnd, natiahne sa za 21 sekúnd a je možné s ňou manipulovať aj za jazdy v rýchlostiach do 48 km/h. Kvôli bezpečnosti nechýbajú ani vystreľovacie ochranné oblúky za zadnými sedačkami, keby sa voz prevrátil.

evoque cabrio (21).jpgevoque cabrio (33).jpgevoque cabrio (46).jpg
Pohon všetkých kolies je za príplatok, rovnako ako deväťstupňový automat; vnútri je to klasický Evoque, líši sa hlavne miestom na zadných sedadlách; kufor pojme len 251 litrov nákladu

Pod kapotou sa objaví známa paleta motorov Range Roveru Evoque, na vrchole je benzínový štvorvalec 2,0 l s preplňovaním v modeli Si4 s výkonom 176 kW (240 k). Evoque Convertible môže byť na želanie aj s pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štandardne je to predokolka s manuálom. Vo Veľkej Británii bude základná Evoque Convertible s motorom TD4 a výbavou HSE Dynamic stáť 47 500 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY