vytisknout velikost písma Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd

Land Rover urobil z Range Roveru Evoque cabriolet. Bude to prvé úspešné SUV so skladacou strechou?
Range Rover Evoque Convertible zloží strechu za 18 sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Range Rover Evoque Convertible
  2. Fotogaléria: Range Rover Evoque Convertible

Urobiť z SUV kabriolet? Takéto pokusy sme už v minulosti videli, ale napríklad Nissanu sa to s Muranom príliš nepodarilo. Uvidíme, či bude mať Land Rover s modelom Range Rover Evoque Convertible viac šťastia. Novinka zamieri na trh na jar 2016 a vyrobená bude v limitovanom počte, aj keď presné číslo vyrobených kusov ešte nepoznáme.

evoque cabrio (13).jpgevoque cabrio (15).jpgevoque cabrio (16).jpg
Podľa Land Roveru je Evoque Convertible kabriolet pre každé ročné obdobie. Mechanizmus strechy bol testovaný behom 6750 cyklov v teplotách od -40 do +90°C

Pre Land Rover to nie je prvý pokus o SUV bez strechy. Keď opomenieme rôzne verzie pôvodného Land Roveru, vo verzii cabrio sa vyrábal aj veľký Range Rover. Dokonca sa objavil aj vo filme s Jamesom Bondom, agentom britskej tajnej služby.

Pokiaľ ide o Evoque Convertible, je to štvormiestny kabriolet s látkovou strechou, ktorá sa zloží elektricky za 18 sekúnd, natiahne sa za 21 sekúnd a je možné s ňou manipulovať aj za jazdy v rýchlostiach do 48 km/h. Kvôli bezpečnosti nechýbajú ani vystreľovacie ochranné oblúky za zadnými sedačkami, keby sa voz prevrátil.

evoque cabrio (21).jpgevoque cabrio (33).jpgevoque cabrio (46).jpg
Pohon všetkých kolies je za príplatok, rovnako ako deväťstupňový automat; vnútri je to klasický Evoque, líši sa hlavne miestom na zadných sedadlách; kufor pojme len 251 litrov nákladu

Pod kapotou sa objaví známa paleta motorov Range Roveru Evoque, na vrchole je benzínový štvorvalec 2,0 l s preplňovaním v modeli Si4 s výkonom 176 kW (240 k). Evoque Convertible môže byť na želanie aj s pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou.

Štandardne je to predokolka s manuálom. Vo Veľkej Británii bude základná Evoque Convertible s motorom TD4 a výbavou HSE Dynamic stáť 47 500 libier.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY