vytisknout velikost písma Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Land Rover decentne vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavnou novinkou je pridanie systému ATPC, došlo ale aj na vylepšenie motorov, ktoré majú byť úspornejšie, do výbavy sa nasťahoval aj head-up displej a ďalšie drobnosti typu nových odtieňov farby karosérie. 

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, s ktorou sme sa už stretli napríklad v Toyote Land Cruiser. Jednoducho povedané si vodič nastaví rýchlosť, akú má auto v teréne držať, a potom už len riadi. Systém pohonu všetkých kolies v kombinácii s ďalšími elektronickými asistentmi sa postará o maximálne využitie trakcie, ktorá je k dispozícii. Nastaviť môžete rýchlosť v rozmedzí od 1,8 km/h do 30 km/h. 

Zmeny u motorov sa dotkli oboch naftových šesťvalcov a základného benzínového šesťvalca. Agregát TDV6 dostal nové turbodúchadlo a systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Iné sú tiež vstrekovače a olejové čerpadlo. Parametre zostávajú rovnaké (188 kW / 258 k, 600 Nm), znížila sa ale spotreba. Vo veľkom Range Roveri o 8,5%, v Range Roveri Sport o 5,7%. 

V prípade silnejšieho SDV6 došlo k podobným zmenám (turbo však zostalo rovnaké), ale navyše sa menili aj základné parametre. Po novom SDV6 ponúkne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšenie výkonu o 14 koní, respektíve nárast krútiaceho momentu o 100 Nm. U benzínového šesťvalca potom drobné zmeny vyústili v zníženie spotreby o 1,9%.

landrover_1.jpglandrover_2.jpglandrover_3.jpglandrover_4.jpglandrover_5.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY