vytisknout velikost písma Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Land Rover decentne vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavnou novinkou je pridanie systému ATPC, došlo ale aj na vylepšenie motorov, ktoré majú byť úspornejšie, do výbavy sa nasťahoval aj head-up displej a ďalšie drobnosti typu nových odtieňov farby karosérie. 

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, s ktorou sme sa už stretli napríklad v Toyote Land Cruiser. Jednoducho povedané si vodič nastaví rýchlosť, akú má auto v teréne držať, a potom už len riadi. Systém pohonu všetkých kolies v kombinácii s ďalšími elektronickými asistentmi sa postará o maximálne využitie trakcie, ktorá je k dispozícii. Nastaviť môžete rýchlosť v rozmedzí od 1,8 km/h do 30 km/h. 

Zmeny u motorov sa dotkli oboch naftových šesťvalcov a základného benzínového šesťvalca. Agregát TDV6 dostal nové turbodúchadlo a systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Iné sú tiež vstrekovače a olejové čerpadlo. Parametre zostávajú rovnaké (188 kW / 258 k, 600 Nm), znížila sa ale spotreba. Vo veľkom Range Roveri o 8,5%, v Range Roveri Sport o 5,7%. 

V prípade silnejšieho SDV6 došlo k podobným zmenám (turbo však zostalo rovnaké), ale navyše sa menili aj základné parametre. Po novom SDV6 ponúkne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšenie výkonu o 14 koní, respektíve nárast krútiaceho momentu o 100 Nm. U benzínového šesťvalca potom drobné zmeny vyústili v zníženie spotreby o 1,9%.

landrover_1.jpglandrover_2.jpglandrover_3.jpglandrover_4.jpglandrover_5.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY