vytisknout velikost písma Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Land Rover decentne vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavnou novinkou je pridanie systému ATPC, došlo ale aj na vylepšenie motorov, ktoré majú byť úspornejšie, do výbavy sa nasťahoval aj head-up displej a ďalšie drobnosti typu nových odtieňov farby karosérie. 

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, s ktorou sme sa už stretli napríklad v Toyote Land Cruiser. Jednoducho povedané si vodič nastaví rýchlosť, akú má auto v teréne držať, a potom už len riadi. Systém pohonu všetkých kolies v kombinácii s ďalšími elektronickými asistentmi sa postará o maximálne využitie trakcie, ktorá je k dispozícii. Nastaviť môžete rýchlosť v rozmedzí od 1,8 km/h do 30 km/h. 

Zmeny u motorov sa dotkli oboch naftových šesťvalcov a základného benzínového šesťvalca. Agregát TDV6 dostal nové turbodúchadlo a systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Iné sú tiež vstrekovače a olejové čerpadlo. Parametre zostávajú rovnaké (188 kW / 258 k, 600 Nm), znížila sa ale spotreba. Vo veľkom Range Roveri o 8,5%, v Range Roveri Sport o 5,7%. 

V prípade silnejšieho SDV6 došlo k podobným zmenám (turbo však zostalo rovnaké), ale navyše sa menili aj základné parametre. Po novom SDV6 ponúkne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšenie výkonu o 14 koní, respektíve nárast krútiaceho momentu o 100 Nm. U benzínového šesťvalca potom drobné zmeny vyústili v zníženie spotreby o 1,9%.

landrover_1.jpglandrover_2.jpglandrover_3.jpglandrover_4.jpglandrover_5.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY