vytisknout velikost písma Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Land Rover decentne vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavnou novinkou je pridanie systému ATPC, došlo ale aj na vylepšenie motorov, ktoré majú byť úspornejšie, do výbavy sa nasťahoval aj head-up displej a ďalšie drobnosti typu nových odtieňov farby karosérie. 

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, s ktorou sme sa už stretli napríklad v Toyote Land Cruiser. Jednoducho povedané si vodič nastaví rýchlosť, akú má auto v teréne držať, a potom už len riadi. Systém pohonu všetkých kolies v kombinácii s ďalšími elektronickými asistentmi sa postará o maximálne využitie trakcie, ktorá je k dispozícii. Nastaviť môžete rýchlosť v rozmedzí od 1,8 km/h do 30 km/h. 

Zmeny u motorov sa dotkli oboch naftových šesťvalcov a základného benzínového šesťvalca. Agregát TDV6 dostal nové turbodúchadlo a systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Iné sú tiež vstrekovače a olejové čerpadlo. Parametre zostávajú rovnaké (188 kW / 258 k, 600 Nm), znížila sa ale spotreba. Vo veľkom Range Roveri o 8,5%, v Range Roveri Sport o 5,7%. 

V prípade silnejšieho SDV6 došlo k podobným zmenám (turbo však zostalo rovnaké), ale navyše sa menili aj základné parametre. Po novom SDV6 ponúkne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšenie výkonu o 14 koní, respektíve nárast krútiaceho momentu o 100 Nm. U benzínového šesťvalca potom drobné zmeny vyústili v zníženie spotreby o 1,9%.

landrover_1.jpglandrover_2.jpglandrover_3.jpglandrover_4.jpglandrover_5.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY