vytisknout velikost písma Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Range Rover 2015: Upravené motory, head-up displej a režim "tank"

Land Rover decentne vylepšil modely Range Rover a Range Rover Sport. Hlavnou novinkou je pridanie systému ATPC, došlo ale aj na vylepšenie motorov, ktoré majú byť úspornejšie, do výbavy sa nasťahoval aj head-up displej a ďalšie drobnosti typu nových odtieňov farby karosérie. 

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) je novinka, s ktorou sme sa už stretli napríklad v Toyote Land Cruiser. Jednoducho povedané si vodič nastaví rýchlosť, akú má auto v teréne držať, a potom už len riadi. Systém pohonu všetkých kolies v kombinácii s ďalšími elektronickými asistentmi sa postará o maximálne využitie trakcie, ktorá je k dispozícii. Nastaviť môžete rýchlosť v rozmedzí od 1,8 km/h do 30 km/h. 

Zmeny u motorov sa dotkli oboch naftových šesťvalcov a základného benzínového šesťvalca. Agregát TDV6 dostal nové turbodúchadlo a systém nízkotlakovej recirkulácie výfukových plynov. Iné sú tiež vstrekovače a olejové čerpadlo. Parametre zostávajú rovnaké (188 kW / 258 k, 600 Nm), znížila sa ale spotreba. Vo veľkom Range Roveri o 8,5%, v Range Roveri Sport o 5,7%. 

V prípade silnejšieho SDV6 došlo k podobným zmenám (turbo však zostalo rovnaké), ale navyše sa menili aj základné parametre. Po novom SDV6 ponúkne 225 kW (306 k) a 700 Nm. To znamená navýšenie výkonu o 14 koní, respektíve nárast krútiaceho momentu o 100 Nm. U benzínového šesťvalca potom drobné zmeny vyústili v zníženie spotreby o 1,9%.

landrover_1.jpglandrover_2.jpglandrover_3.jpglandrover_4.jpglandrover_5.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY