vytisknout velikost písma Raketový nástup BMW i3. Automobilka eviduje viac než 2000 predaných kusov

Raketový nástup BMW i3. Automobilka eviduje viac než 2000 predaných kusov

Automobilka BMW pred časom zverejnila výsledky predajov za prvý štvrťrok, ktoré dosiahli bezmála 430 000 kusov. Nebudeme tu rozoberať jednotlivé modely (jednoznačne najžiadanejším je rad tri a päť), za zmienku ale stojí predovšetkým výsledok úplne novej i3. V prípade tohto modelu eviduje BMW v prvom kvartáli tohto roka 2022 predaných kusov, čo je úspech.

Dôvodom je predovšetkým fakt, že sa tento výsledok vzťahuje iba na európske trhy. Napríklad do Ameriky dorazí i3 až v priebehu druhého štvrťroku tohto roka. V marci navyše nebolo ďaleko k dosiahnutiu tisícky kusov.

BMW i3 sa tak rovno zaradilo medzi najpredávanejšie elektromobily v Európe. Najlepší je v tomto smere Nissan Leaf (3730 kusov), za ním nasleduje Tesla Model S (3063 kusov), tretie miesto potom patrí práve BMW i3.

Malý elektromobil stojí na slovenskom trhu zhruba 34 tisíc eur. Kto si chce zaobstarať variantu vybavenú zážihovým dvojvalcom, ktorý akumulátory dobíja, ten musí zaplatiť niečo vyše 38 tisíc eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY