vytisknout velikost písma Raketový nástup BMW i3. Automobilka eviduje viac než 2000 predaných kusov

Raketový nástup BMW i3. Automobilka eviduje viac než 2000 predaných kusov

Automobilka BMW pred časom zverejnila výsledky predajov za prvý štvrťrok, ktoré dosiahli bezmála 430 000 kusov. Nebudeme tu rozoberať jednotlivé modely (jednoznačne najžiadanejším je rad tri a päť), za zmienku ale stojí predovšetkým výsledok úplne novej i3. V prípade tohto modelu eviduje BMW v prvom kvartáli tohto roka 2022 predaných kusov, čo je úspech.

Dôvodom je predovšetkým fakt, že sa tento výsledok vzťahuje iba na európske trhy. Napríklad do Ameriky dorazí i3 až v priebehu druhého štvrťroku tohto roka. V marci navyše nebolo ďaleko k dosiahnutiu tisícky kusov.

BMW i3 sa tak rovno zaradilo medzi najpredávanejšie elektromobily v Európe. Najlepší je v tomto smere Nissan Leaf (3730 kusov), za ním nasleduje Tesla Model S (3063 kusov), tretie miesto potom patrí práve BMW i3.

Malý elektromobil stojí na slovenskom trhu zhruba 34 tisíc eur. Kto si chce zaobstarať variantu vybavenú zážihovým dvojvalcom, ktorý akumulátory dobíja, ten musí zaplatiť niečo vyše 38 tisíc eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY