vytisknout velikost písma Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Táto okruhová hračka zameraním podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožcov v Austrálii, takže trvdenie, že môže vďaka masívnemu prítlaku jazdiť dolu hlavou, celkom sadne. Volá sa Quantum GP700, výrobca ju dodáva ako celok alebo ako stavebnicu a stojí skoro 700 000 dolárov. amerických.

quantum (1).jpgquantum (2).jpgquantum (3).jpgPrvý prototyp vznikol doslova na dvore za domom. Napriek tomu sú dynamické parametre vskutku úchvatné. Uvidíme, či túto okruhovú hračku čaká svetlá budúcnosť

To ho stavia do teritória exkluzívnych superautomobilov, ale tvorcovia tvrdia, že cenovka zodpovedá dynamike, ktorá údajne rozdrví aj Bugatti Veyron. Na stovku sa toto auto (má aj značky a môže ísť tým pádom na cestu) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h iba za päť sekúnd a má sa rozbehnúť na 320 km/h.

O pohon sa stará vzadu uložený dvoma kompresormi preplňovaný štvorvalec 2,7 l. Ten vychádza z motora Honda série K, ale má úplne iné vnútornosti. Výsledkom úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 654 Nm v 6500 ot./min. Keď uvážime, že táto vec má hmotnosť len 700 kg, musel by mať Veyron asi dvetisíc koní, aby sa tomuto pomeru vyrovnal.

Podľa použitých pneumatík vraj vie Quantum GP700 prekonať preťaženie až 2 g pri brzdení a v zákrute pri 160 km/h dosiahne až na 2,5 g. Vozidlo má tiež toľko prítlaku, že v rýchlosti 280 km/h by teoreticky mohlo ísť hlavou dole. Výrobca má v pláne dodávať len päť až desať áut ročne.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY