vytisknout velikost písma Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Táto okruhová hračka zameraním podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožcov v Austrálii, takže trvdenie, že môže vďaka masívnemu prítlaku jazdiť dolu hlavou, celkom sadne. Volá sa Quantum GP700, výrobca ju dodáva ako celok alebo ako stavebnicu a stojí skoro 700 000 dolárov. amerických.

quantum (1).jpgquantum (2).jpgquantum (3).jpgPrvý prototyp vznikol doslova na dvore za domom. Napriek tomu sú dynamické parametre vskutku úchvatné. Uvidíme, či túto okruhovú hračku čaká svetlá budúcnosť

To ho stavia do teritória exkluzívnych superautomobilov, ale tvorcovia tvrdia, že cenovka zodpovedá dynamike, ktorá údajne rozdrví aj Bugatti Veyron. Na stovku sa toto auto (má aj značky a môže ísť tým pádom na cestu) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h iba za päť sekúnd a má sa rozbehnúť na 320 km/h.

O pohon sa stará vzadu uložený dvoma kompresormi preplňovaný štvorvalec 2,7 l. Ten vychádza z motora Honda série K, ale má úplne iné vnútornosti. Výsledkom úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 654 Nm v 6500 ot./min. Keď uvážime, že táto vec má hmotnosť len 700 kg, musel by mať Veyron asi dvetisíc koní, aby sa tomuto pomeru vyrovnal.

Podľa použitých pneumatík vraj vie Quantum GP700 prekonať preťaženie až 2 g pri brzdení a v zákrute pri 160 km/h dosiahne až na 2,5 g. Vozidlo má tiež toľko prítlaku, že v rýchlosti 280 km/h by teoreticky mohlo ísť hlavou dole. Výrobca má v pláne dodávať len päť až desať áut ročne.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY