vytisknout velikost písma Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Táto okruhová hračka zameraním podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožcov v Austrálii, takže trvdenie, že môže vďaka masívnemu prítlaku jazdiť dolu hlavou, celkom sadne. Volá sa Quantum GP700, výrobca ju dodáva ako celok alebo ako stavebnicu a stojí skoro 700 000 dolárov. amerických.

quantum (1).jpgquantum (2).jpgquantum (3).jpgPrvý prototyp vznikol doslova na dvore za domom. Napriek tomu sú dynamické parametre vskutku úchvatné. Uvidíme, či túto okruhovú hračku čaká svetlá budúcnosť

To ho stavia do teritória exkluzívnych superautomobilov, ale tvorcovia tvrdia, že cenovka zodpovedá dynamike, ktorá údajne rozdrví aj Bugatti Veyron. Na stovku sa toto auto (má aj značky a môže ísť tým pádom na cestu) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h iba za päť sekúnd a má sa rozbehnúť na 320 km/h.

O pohon sa stará vzadu uložený dvoma kompresormi preplňovaný štvorvalec 2,7 l. Ten vychádza z motora Honda série K, ale má úplne iné vnútornosti. Výsledkom úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 654 Nm v 6500 ot./min. Keď uvážime, že táto vec má hmotnosť len 700 kg, musel by mať Veyron asi dvetisíc koní, aby sa tomuto pomeru vyrovnal.

Podľa použitých pneumatík vraj vie Quantum GP700 prekonať preťaženie až 2 g pri brzdení a v zákrute pri 160 km/h dosiahne až na 2,5 g. Vozidlo má tiež toľko prítlaku, že v rýchlosti 280 km/h by teoreticky mohlo ísť hlavou dole. Výrobca má v pláne dodávať len päť až desať áut ročne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY