vytisknout velikost písma Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Táto okruhová hračka zameraním podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožcov v Austrálii, takže trvdenie, že môže vďaka masívnemu prítlaku jazdiť dolu hlavou, celkom sadne. Volá sa Quantum GP700, výrobca ju dodáva ako celok alebo ako stavebnicu a stojí skoro 700 000 dolárov. amerických.

quantum (1).jpgquantum (2).jpgquantum (3).jpgPrvý prototyp vznikol doslova na dvore za domom. Napriek tomu sú dynamické parametre vskutku úchvatné. Uvidíme, či túto okruhovú hračku čaká svetlá budúcnosť

To ho stavia do teritória exkluzívnych superautomobilov, ale tvorcovia tvrdia, že cenovka zodpovedá dynamike, ktorá údajne rozdrví aj Bugatti Veyron. Na stovku sa toto auto (má aj značky a môže ísť tým pádom na cestu) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h iba za päť sekúnd a má sa rozbehnúť na 320 km/h.

O pohon sa stará vzadu uložený dvoma kompresormi preplňovaný štvorvalec 2,7 l. Ten vychádza z motora Honda série K, ale má úplne iné vnútornosti. Výsledkom úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 654 Nm v 6500 ot./min. Keď uvážime, že táto vec má hmotnosť len 700 kg, musel by mať Veyron asi dvetisíc koní, aby sa tomuto pomeru vyrovnal.

Podľa použitých pneumatík vraj vie Quantum GP700 prekonať preťaženie až 2 g pri brzdení a v zákrute pri 160 km/h dosiahne až na 2,5 g. Vozidlo má tiež toľko prítlaku, že v rýchlosti 280 km/h by teoreticky mohlo ísť hlavou dole. Výrobca má v pláne dodávať len päť až desať áut ročne.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY