vytisknout velikost písma Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Quantum GP700 má toľko prítlaku, že môže jazdiť dolu hlavou

Táto okruhová hračka zameraním podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožcov v Austrálii, takže trvdenie, že môže vďaka masívnemu prítlaku jazdiť dolu hlavou, celkom sadne. Volá sa Quantum GP700, výrobca ju dodáva ako celok alebo ako stavebnicu a stojí skoro 700 000 dolárov. amerických.

quantum (1).jpgquantum (2).jpgquantum (3).jpgPrvý prototyp vznikol doslova na dvore za domom. Napriek tomu sú dynamické parametre vskutku úchvatné. Uvidíme, či túto okruhovú hračku čaká svetlá budúcnosť

To ho stavia do teritória exkluzívnych superautomobilov, ale tvorcovia tvrdia, že cenovka zodpovedá dynamike, ktorá údajne rozdrví aj Bugatti Veyron. Na stovku sa toto auto (má aj značky a môže ísť tým pádom na cestu) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h iba za päť sekúnd a má sa rozbehnúť na 320 km/h.

O pohon sa stará vzadu uložený dvoma kompresormi preplňovaný štvorvalec 2,7 l. Ten vychádza z motora Honda série K, ale má úplne iné vnútornosti. Výsledkom úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 654 Nm v 6500 ot./min. Keď uvážime, že táto vec má hmotnosť len 700 kg, musel by mať Veyron asi dvetisíc koní, aby sa tomuto pomeru vyrovnal.

Podľa použitých pneumatík vraj vie Quantum GP700 prekonať preťaženie až 2 g pri brzdení a v zákrute pri 160 km/h dosiahne až na 2,5 g. Vozidlo má tiež toľko prítlaku, že v rýchlosti 280 km/h by teoreticky mohlo ísť hlavou dole. Výrobca má v pláne dodávať len päť až desať áut ročne.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY