vytisknout velikost písma Quant F je elektromobil s dojazdom 800 km a maximálkou 300 km/h

Quant F je elektromobil s dojazdom 800 km a maximálkou 300 km/h

Koncept Quant e-Sportlimousine sa ukázal presne pred rokom. Išlo o 5,25 m dlhý elektromobil s naozaj pôsobivými tabuľkovými hodnotami. Tento rok sa toto auto opäť prihlásilo o slovo. Do Ženevy totiž mieri vylepšené prevedenie Quant F.

Znovu ide o viac než päťmetrový voz, ktorý odvezie štyroch ľudí a urobí tak veľmi svižne. Oproti minuloročnej verzii sa tohtoročné prevedenie chváli predovšetkým vylepšenými akumulátormi. Tie sú schopné vyprodukovať až 735 V (predtým to bolo 600 V) a krátkodobo dosiahnú na výkon až 802 kW (1090 k). Staršie prevedenie sa mohlo pochváliť maximom 680 kW (925 k).

Novinkou je iné pohonné ústrojenstvo. Detaily zverejnené neboli, v tlačovej správe sa iba píše o inštalácii dvojstupňovej automatickej prevodovky. Zrýchlenie tlačová správa taktiež neuvádza, najvyššia rýchlosť leží za hranicou 300 km/h. Oproti svojmu predchodcovi zvládne Quant F najazdiť viac kilometrov. Kým predtým bol dojazd až 600 km, dnes to je o 200 km viac.

Automobil stále používa systém NanoFlowcell, kedy sa elektrická energia získava prečerpávaním elektrolytu. Toho si Quant F vezie celkom 500 litrov (2x 250 l). Predtým to bolo 2x 200 l.

quant_3.jpgquant_1.jpgquant_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY