vytisknout velikost písma Qoros 2 SUV PHEV Concept je malý hybrid s pohonom všetkých kolies

Qoros 2 SUV PHEV Concept je malý hybrid s pohonom všetkých kolies

Qoros postupne predstavil niekoľko modelov radu 3, aktuálne začína táto čínska automobilka naznačovať, ako bude vyzerať menší rad 2. Ukazuje to najnovší koncept s označením 2 SUV PHEV. Jedná sa o vozidlo dlhé len 4181 mm používajúce hybridný pohon všetkých kolies.

Najnovší koncept automobilky Qoros predznamenáva malý crossover. Štúdia je dlhá 4181 mm, široká 2030 mm (vrátane zrkadiel) a vysoká 1553 mm. Rázvor náprav ponúkne 2600 mm. Tlačová správa podrobne rozoberá dizajn, no zaujímavejšie veci sa týkajú použitého pohonu.

Qoros nešpecifikoval výkony motorov, ale aj tak stojí systém pohonu za pozornosť. Prednú nápravu poháňa malý preplňovaný benzínový motor, tú zadnú potom hneď dvojica elektromotorov. Jedná sa o plug-in hybrid a aj so systémom dobíjania súvisí jedna špecialita. Qoros pripravil špeciálny konektor, ktorý sa po stlačení tlačidla vysunie z miest pod čelným sklom. Inšpiráciou údajne bolo letectvo.

Vodič bude mať na výber niekoľko jazdných režimov. Samozrejme bude možné jazdiť iba na elektrinu (režim Pure), naopak možno siahnuť aj po režime Sport, čo by mohlo byť vzhľadom k dvojici elektromotorov vzadu dosť zaujímavé. Systém potom možno prepnúť ešte do režimu Hybrid a režimu permanentného pohonu všetkých kolies.

qoros_1.jpgqoros_2.jpgqoros_3.jpgqoros_4.jpgqoros_5.jpgqoros_7.jpgqoros_6.jpgqoros_8.jpgqoros_9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY