vytisknout velikost písma Putin dostane nové limuzíny. Podieľať sa na nich má aj Porsche

Putin dostane nové limuzíny. Podieľať sa na nich má aj Porsche

Rusko pod vedením Vadimira Putina pripravuje veľký projekt, na ktorého konci majú stáť nové vládne vozidlá. Zapoja sa do neho automobilky Sollers, Gaz, Kamaz a Zil, pričom všetko by malo prebiehať pod dohľadom Porsche Engineering. Okrem novej prezidentskej limuzíny je v pláne aj SUV a sedan.

Všetky spomínané autá majú dostať spoločnú platformu, ktorá je jadrom celého projektu. Prvé prototypy sa očakávajú budúci rok, testovanie by malo skončiť o rok neskôr, výroba novej prezidentskej limuzíny odštartuje v roku 2017. SUV a ďalšie vozidlá budú nasledovať neskôr.

Celkom sa hovorí o 40 000 vyrobených SUV, no podľa ruskej tlače pôjde iba päť percent naozaj do služieb vlády.

Na internete už sú dostupné aj prvé obrázky naznačujúce, ako bude nová ruská limuzína vyzerať. Výsledok pripomína modely Rolls-Royce, vnútri možno uvidieť prvky podobné Mercedesu a všetkému dominuje volant veľmi podobný tomu z Fordu Mondeo. Na ďalší vývoj sme veľmi zvedaví.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY