vytisknout velikost písma Putin dostane nové limuzíny. Podieľať sa na nich má aj Porsche

Putin dostane nové limuzíny. Podieľať sa na nich má aj Porsche

Rusko pod vedením Vadimira Putina pripravuje veľký projekt, na ktorého konci majú stáť nové vládne vozidlá. Zapoja sa do neho automobilky Sollers, Gaz, Kamaz a Zil, pričom všetko by malo prebiehať pod dohľadom Porsche Engineering. Okrem novej prezidentskej limuzíny je v pláne aj SUV a sedan.

Všetky spomínané autá majú dostať spoločnú platformu, ktorá je jadrom celého projektu. Prvé prototypy sa očakávajú budúci rok, testovanie by malo skončiť o rok neskôr, výroba novej prezidentskej limuzíny odštartuje v roku 2017. SUV a ďalšie vozidlá budú nasledovať neskôr.

Celkom sa hovorí o 40 000 vyrobených SUV, no podľa ruskej tlače pôjde iba päť percent naozaj do služieb vlády.

Na internete už sú dostupné aj prvé obrázky naznačujúce, ako bude nová ruská limuzína vyzerať. Výsledok pripomína modely Rolls-Royce, vnútri možno uvidieť prvky podobné Mercedesu a všetkému dominuje volant veľmi podobný tomu z Fordu Mondeo. Na ďalší vývoj sme veľmi zvedaví.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY