vytisknout velikost písma Púštny superšport Zarooq SandRacer 500 GT ide do výroby

Zarooq SandRacer 500 GT je dubajský púštny superšport. Výrobca potvrdil produkciu čítajúcu 35 exemplárov. Jeden vyjde v prepočte na viac ako 380-tisíc eur. Prví záujemcovia sa dočkajú začiatkom budúceho roka.
Púštny superšport Zarooq SandRacer 500 GT ide do výroby

Ak vám meno Zarooq nič nehovorí, nie je to zas až také prekvapenie. Ide totiž o malého výrobcu z Dubaja, ktorý už v roku 2015 predstavil svoj vôbec prvý model SandRacer 500 GT. Futuristicky vyzerajúci terénne zadný náhon síce vtedy vyzeral ako sen, ktorý ťažko dôjde svojho naplnenia, lenže opak je pravdou. Zarooq aktuálne oznámil začatie sériovej výroby. Prvé hotové autá dorazia k svojim majiteľom v prvom štvrťroku budúceho roka.

SandRacer 500 GT je auto postavené presne podľa gusta dubajských šejkov. V základe to je superšport s motorom umiestneným uprostred a pohonom zadných kolies, ktorý však vie okrem cesty lietať aj púštnym terénom. Top Gear tento automobil zhodnotil ako mix BMW X6, Range Roveru Evoque a špeciálu pre Dakar.

Základom je priestorový rám ovešaný karbónovými dielmi karosérie, ktorá sa vyrába v Belgicku. Interiér prirodzene musí byť patrične luxusný, takže ho vyrába spoločnosť na slovo vzatá, a síce Mansory. Vozidlo je vo výsledku veľmi ľahké, Zarooq uvádza hmotnosť iba 1300 kg, ale je zároveň je len dvojmiestne. O pohon sa stará osemvalec s objemom 6,2 litra, naladený na 306 kW (525 k) a 660 Nm. Prevodovka je päťstupňová sekvenčná. Presné jazdné výkony Zarooq neuvádza, iba sľubuje doslova brutálnu dynamiku. Vzhľadom k hmotnosti vozidla sa tomu dá veriť.

Podvozok je ďalšou oblasťou, ktorá stojí za pozornosť. Zavesenie má údajne pôvod v dakarských špeciáloch a vodič môže meniť jeho nastavenia. Nižší pre cesty, vyšší pre terén. Zdvih kolies je 45 cm.

Niet pochýb o tom, že jazda s týmto špeciálom bude zaujímavé. Je tu ale drobný háčik. Za prvý sériovo vyrábaný model spoločnosti Zarooq Motors budete musieť zaplatiť obrovské peniaze. V prepočte to je minimálne 400-tisíc eur. Pretože áut vznikne iba 35 a budú vyrábané v podstate na zákazku, zákazník si samozrejme môže vymyslieť prakticky akúkoľvek špecialitu navyše. Cena potom bude logicky ešte vyššia.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY