vytisknout velikost písma PSA Peugeot Citroen zvažuje návrat na americký trh

PSA Peugeot Citroen zvažuje návrat na americký trh

Francúzska skupina PSA Peugeot Citroen by sa mohla koncom tohto desaťročia vrátiť na americký trh. Naznačuje to web Edmunds.com v reakcii na slová riaditeľa PSA Carlosa Tavaresa, ktorý sa nechal počuť, že chce posilniť značky zastúpené v koncerne tak, aby mohli "pôsobiť kdekoľvek na svete".

Tavares ale jasne povedal, že PSA musí napred splniť štyri ciele. Po prvé etablovať DS ako samostatnú značku vedľa Peugeotu a Citroenu; po druhé redukovať výrobný program zo 45 modelov na 26; po tretie dosiahnuť čiernych čísel vo všetkých častiach sveta, kde firma doteraz pôsobí; a konečne zvýšiť efektivitu výroby, najmä vo Francúzsku.

V minulosti sa Peugeot v USA predával, hoci s nijako zázračnými úspechmi. Mimochodom, u nás veľmi populárny seriálový poručík Columbo jazdil kabrioletom Peugeot 403 z roku 1959.

Na začiatku 90. rokov sa však francúzska značka z amerického trhu stiahla. Posledným v USA oficiálne predávaným Peugeotom bol model 405, ktorý bol za Atlantikom v ponuke ešte v roku 1991.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY