vytisknout velikost písma Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012. Presný rok uvedenia na trh ale ešte nepozná.
Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

Veľké automobilky si uvedomujú hrozbu spoločností Google a Apple a intenzívne pracujú na vývoji vlastných plne autonómnych vozidiel. Túto revolučnú myšlienku samozrejme neprehliada ani koncern General Motors. Ten teraz oznámil zintenzívnenie vývoja a povedal, že jeho prvým plne autonómnym modelom sa stane Chevrolet Volt.

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012 a prvýkrát by sa mal aspoň náznak nových možností objaviť v Cadillacu CT6 už budúci rok. Ten bude schopný samostatnej jazdy v kolóne a vo svojom pruhu na diaľnici, bez toho, aby vodič musel držať volant. Aspoň to teda tvrdí GM.

Zatiaľ systém poslúži na to, aby znížil nároky na pozornosť vodiča pri pomalom posúvaní, ale zatiaľ nebude vedieť prechádzať z pruhu do pruhu, to bude musieť urobiť vodič.

Plne autonómny systém bude General Motors skúšať na prototypoch Chevrolet Volt po celom území Spojených štátov od roku 2016. Presný rok uvedenia na trh ale GM ešte nepozná a nedokáže odhadnúť, kedy bude systém pripravený.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY