vytisknout velikost písma Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012. Presný rok uvedenia na trh ale ešte nepozná.
Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

Veľké automobilky si uvedomujú hrozbu spoločností Google a Apple a intenzívne pracujú na vývoji vlastných plne autonómnych vozidiel. Túto revolučnú myšlienku samozrejme neprehliada ani koncern General Motors. Ten teraz oznámil zintenzívnenie vývoja a povedal, že jeho prvým plne autonómnym modelom sa stane Chevrolet Volt.

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012 a prvýkrát by sa mal aspoň náznak nových možností objaviť v Cadillacu CT6 už budúci rok. Ten bude schopný samostatnej jazdy v kolóne a vo svojom pruhu na diaľnici, bez toho, aby vodič musel držať volant. Aspoň to teda tvrdí GM.

Zatiaľ systém poslúži na to, aby znížil nároky na pozornosť vodiča pri pomalom posúvaní, ale zatiaľ nebude vedieť prechádzať z pruhu do pruhu, to bude musieť urobiť vodič.

Plne autonómny systém bude General Motors skúšať na prototypoch Chevrolet Volt po celom území Spojených štátov od roku 2016. Presný rok uvedenia na trh ale GM ešte nepozná a nedokáže odhadnúť, kedy bude systém pripravený.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY