vytisknout velikost písma Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012. Presný rok uvedenia na trh ale ešte nepozná.
Prvým plne autonómnym vozidlom GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

Veľké automobilky si uvedomujú hrozbu spoločností Google a Apple a intenzívne pracujú na vývoji vlastných plne autonómnych vozidiel. Túto revolučnú myšlienku samozrejme neprehliada ani koncern General Motors. Ten teraz oznámil zintenzívnenie vývoja a povedal, že jeho prvým plne autonómnym modelom sa stane Chevrolet Volt.

General Motors pracuje na systémoch samočinnej jazdy už od roku 2012 a prvýkrát by sa mal aspoň náznak nových možností objaviť v Cadillacu CT6 už budúci rok. Ten bude schopný samostatnej jazdy v kolóne a vo svojom pruhu na diaľnici, bez toho, aby vodič musel držať volant. Aspoň to teda tvrdí GM.

Zatiaľ systém poslúži na to, aby znížil nároky na pozornosť vodiča pri pomalom posúvaní, ale zatiaľ nebude vedieť prechádzať z pruhu do pruhu, to bude musieť urobiť vodič.

Plne autonómny systém bude General Motors skúšať na prototypoch Chevrolet Volt po celom území Spojených štátov od roku 2016. Presný rok uvedenia na trh ale GM ešte nepozná a nedokáže odhadnúť, kedy bude systém pripravený.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY