vytisknout velikost písma Prvý vyrobený Range Rover ide do aukcie. Kúpi ho automobilka?

Prvý vyrobený Range Rover ide do aukcie. Kúpi ho automobilka?

Range Rover s poradovým číslom 1 ide do aukcie. Áno, jedná sa o prvú generáciu tohto modelu. Vôbec prvý sériovo vyrobený exemplár sa postupom času stratil, aby bol znovu nájdený, zreštaurovaný a aktuálne ponúknutý prípadným záujemcom na kúpu. Vozidlo pôjde do dražby, odhadovaná suma by sa mala pohybovať v prepočte medzi sumou 125 až 176 tisíc eur.

Koncom novembra 1969 bola spustená sériová výroba Range Roveru a práve o prvom exemplári, ktorý zišiel z výrobnej linky, je dnes reč. Prvým majiteľom sa stal Michael Forlong, čo bol producent dvoch propagačných filmov tohto automobilu. Voz neskôr zmenil vlastníka, zmenil sa aj jeho pôvodný lak, menili sa aj registračné značky...

Začiatkom deväťdesiatych rokov tento raritný kúsok objavil súčasný majiteľ, nasledovala šesť rokov trvajúca renovácia. Auto má stále pôvodný motor, nápravy, prevodovku aj karosériu. V roku 1997 príslušné úrady znovu vydali pôvodnú registračnú značku "YVB 151 H".

Nechajme sa prekvapiť, za koľko nakoniec bude prvý Range Rover vydražený a či si ho náhodou nekúpi automobilka samotná. Do jej nedávno zhotovenej zbierky britských klasických vozidiel by sa náramne hodil.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY