vytisknout velikost písma Prvý vyrobený Range Rover ide do aukcie. Kúpi ho automobilka?

Prvý vyrobený Range Rover ide do aukcie. Kúpi ho automobilka?

Range Rover s poradovým číslom 1 ide do aukcie. Áno, jedná sa o prvú generáciu tohto modelu. Vôbec prvý sériovo vyrobený exemplár sa postupom času stratil, aby bol znovu nájdený, zreštaurovaný a aktuálne ponúknutý prípadným záujemcom na kúpu. Vozidlo pôjde do dražby, odhadovaná suma by sa mala pohybovať v prepočte medzi sumou 125 až 176 tisíc eur.

Koncom novembra 1969 bola spustená sériová výroba Range Roveru a práve o prvom exemplári, ktorý zišiel z výrobnej linky, je dnes reč. Prvým majiteľom sa stal Michael Forlong, čo bol producent dvoch propagačných filmov tohto automobilu. Voz neskôr zmenil vlastníka, zmenil sa aj jeho pôvodný lak, menili sa aj registračné značky...

Začiatkom deväťdesiatych rokov tento raritný kúsok objavil súčasný majiteľ, nasledovala šesť rokov trvajúca renovácia. Auto má stále pôvodný motor, nápravy, prevodovku aj karosériu. V roku 1997 príslušné úrady znovu vydali pôvodnú registračnú značku "YVB 151 H".

Nechajme sa prekvapiť, za koľko nakoniec bude prvý Range Rover vydražený a či si ho náhodou nekúpi automobilka samotná. Do jej nedávno zhotovenej zbierky britských klasických vozidiel by sa náramne hodil.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY