vytisknout velikost písma Prvý Nissan Leaf schopný jazdy bez šoféra vyráža do ulíc

Prvý Nissan Leaf schopný jazdy bez šoféra vyráža do ulíc

Japonská automobilka zhruba pred mesiacom oznámila, že do roku 2020 začne ponúkať prvý model (Nissan Leaf) schopný jazdy bez vodiča. Možno si spomeniete na koniec augusta, kedy sme tento model mali možnosť vyskúšať, vtedy ale išlo o akciu na uzavretom letisku.

Aktuálne Nissan oznámil, že prvý takto upravený Leaf mieri do reálnej prevádzky. Tento exemplár bude jazdiť na domácich cestách v Japonsku, pre ktoré to bude v danom ohľade premiéra. Okrem všemožných nápisov okoloidúci rozoznajú testovacie vozidlo podľa poznávacej značky 20-20, ktorá má symbolizovať cieľový rok uvedenia na trh.

Ako sme písali skôr, podľa niektorých odhadov podobné autá dosiahnu v roku 2021 na šestnásťpercentný trhový podiel. Ich častejší výskyt v bežnej prevádzke by mal priniesť menšie dopravné kolóny a znížiť počet nehôd.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY