vytisknout velikost písma Prvý majiteľ dostal svoj ​​Volkswagen XL1. Zaplatil za neho 110 tisíc eur

Prvý majiteľ dostal svoj ​​Volkswagen XL1. Zaplatil za neho 110 tisíc eur

V roku 2011 sa na autosalóne v Katare prvýkrát ukázala štúdia VW XL1, ktorá okrem v skutku nevšedného dizajnu pútala pozornosť predovšetkým spotrebou. Tento špeciál totiž má jazdiť za menej ako liter paliva na sto kilometrov. Oproti niektorým očakávaniam automobilka vozidlo nakoniec dotiahla až do sériovej výroby. Nedávno si svoj ​​exemplár prevzal prvý majiteľ.

Stalo sa tak v Nemecku, pričom ide o vozidlo s farbou karosérie onyx white a s interiérom kombinujúcim farby titan black a pearl grey. Zákazník za auto zaplatil 110 000 eur. Podľa informácií serveru idnes.cz sa aktuálne tri exempláre predstavujú na uzavretej akcii aj českým a slovenským zákazníkom.

Volkswagen XL1 ponúkne okrem moderných materiálov zrýchlenie z nuly na stovku za 12,7 s, najviac sa rozbehne na 160 km/h a hlavne podľa tabuľkových údajov spotrebuje iba 0,9 l/100 km.

xl1.jpg
Foto: Volkswagen

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY