vytisknout velikost písma Prvý majiteľ dostal svoj ​​Volkswagen XL1. Zaplatil za neho 110 tisíc eur

Prvý majiteľ dostal svoj ​​Volkswagen XL1. Zaplatil za neho 110 tisíc eur

V roku 2011 sa na autosalóne v Katare prvýkrát ukázala štúdia VW XL1, ktorá okrem v skutku nevšedného dizajnu pútala pozornosť predovšetkým spotrebou. Tento špeciál totiž má jazdiť za menej ako liter paliva na sto kilometrov. Oproti niektorým očakávaniam automobilka vozidlo nakoniec dotiahla až do sériovej výroby. Nedávno si svoj ​​exemplár prevzal prvý majiteľ.

Stalo sa tak v Nemecku, pričom ide o vozidlo s farbou karosérie onyx white a s interiérom kombinujúcim farby titan black a pearl grey. Zákazník za auto zaplatil 110 000 eur. Podľa informácií serveru idnes.cz sa aktuálne tri exempláre predstavujú na uzavretej akcii aj českým a slovenským zákazníkom.

Volkswagen XL1 ponúkne okrem moderných materiálov zrýchlenie z nuly na stovku za 12,7 s, najviac sa rozbehne na 160 km/h a hlavne podľa tabuľkových údajov spotrebuje iba 0,9 l/100 km.

xl1.jpg
Foto: Volkswagen

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY