vytisknout velikost písma Prvý exemplár Shelby GT350R bol vydražený za milión dolárov

Prvý exemplár Shelby GT350R bol vydražený za milión dolárov

Presne pred týždňom sa svetu prvýkrát ukázala ostrejšia ostrá verzia súčasného Fordu Mustang. Inak povedané Ford predstavil Shelby GT350 v ešte športovejšej variante R. Vôbec prvý exemplár tohto modelu potom zamieril do aukcie, kde bol tiež predaný.

Za Shelby GT350R Mustang s výrobným číslom 001 bol nakoniec zaplatený rovný milión dolárov. Celá suma potom zamierila na dobročinné účely. Podobný scenár už v minulosti prebehol napríklad aj s prvým exemplárom Corvette Stingray.

Len pripomeňme, že Shelby GT350R Mustang používa údajne najsilnejší atmosférický osemvalec, aký sme si kedy mohli od automobilky Ford zaobstarať. Na rozdiel od základného Shleby GT350 je "erko" ľahšie, a to aj vďaka štandardne dodávaným karbónovým diskom veľkosti devätnásť palcov. Okrem toho výbava zahŕňa rad aerodynamických vylepšení, upravený podvozok, vnútri športový volant a športové sedačky.

aukce_1.jpgaukce_2.jpgaukce_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY