vytisknout velikost písma Prvý autonómny Kamaz bude nasadený počas futbalových MS

Autonómne vozidlá sa vyvíjajú aj v Rusku, jeden taký chystá aj Kamaz. Ide o malý elektrický autobus. Aktuálne sa vozidlo testuje, nasadené by malo byť budúci rok v rámci futbalových majstrovstiev.
Prvý autonómny Kamaz bude nasadený počas futbalových MS

Keď sa povie Kamaz, zrejme sa vám ako prvé vybavia pretekárske nákladné autá vyhrávajúce jednu vytrvalostnú rally za druhou (napríklad nedávno Silk Way Rally). Lenže Kamaz má širšie pole pôsobnosti. Aktuálne sa zaoberá aj vývojom autonómnych vozidiel. Jeho nový malý elektrický autobus schopný jazdy bez vodiča už sa dokonca testuje.

Zatiaľ bezmenný stroj vznikol zo spolupráce spoločnosti Kamaz a vývojového strediska NAMI. Práce na projekte začali minulý rok, teraz už autonómne autobus jazdí. Nedávno sa s ním odviezol aj ruský premiér Dimitrij Medvedev.

Trochu netradičný Kamaz zvládne odviezť až dvanásť pasažierov. Stačí len zadať údaje o cieľovej destinácii, prípadne môžete pridať ďalšie zastávky. Najvyššia rýchlosť ale nie je nijako dramatická. Maximálne sa vozidlo rozbehne na 40 km/h.

Ak pôjde všetko podľa plánu, bude niekoľko prototypov prevážať budúci rok návštevníkov svetového majstrovstvá vo futbale, ktoré prebehne práve v Rusku. Sériová výroba je naplánovaná na rok 2020.

Hoci sa to možno nezdá, autonómny Kamaz nie je prvým ruským automobilom schopným jazdy bez vodiča. V Rusku je vyvíjaný ešte jeden podobný stroj, ktorý nesie označenie Matryoshka, spoločnosť Yandex pre zmenu pracuje na technológii autonómneho riadenia pre bežné autá. Jej prototypy by mali budúci rok vyraziť do reálnej moskovskej prevádzky.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY