vytisknout velikost písma Prvé SUV Maserati, Levante, prezradené na patentových skicách

Prvé SUV Maserati, Levante, prezradené na patentových skicách

Áno, aj značka Maserati bude robiť SUV. Ponesie meno Levante a do predaja zamieri zhruba za rok. Sériovú podobu zrejme uvidíme až na autosalóne v Detroite v roku 2016. Už teraz však z patentového úradu unikli skice naznačujúce dizajn nového auta.

2104362820698757233.jpg7374082031187031415.jpg14647209391297100017.jpgZvažujúca sa strecha a rozkročené boky naznačujú, že nepôjde výhradne o praktickosť. Ani na schopnosti v ťažkom teréne sa asi nebude klásť príliš veľký dôraz

Ako sa dalo čakať, vznikne "športovo" poňaté SUV v štýle BMW X6, ale na praktickosť automobilka určite nezabudne. Hoci sú technické detaily ešte tajné, môžeme očakávať nasadenie motorov zo sedanov Maserati Ghibli a Quattroporte vrátane šesťvalcového turbodiesela.

Maserati svoje prvé SUV naznačilo konceptom Kubang na autosalóne vo Frankfurte pred štyrmi rokmi. Techniku by si mohlo SUV požičať od Jeepu v rámci koncernovej spolupráce, ale dá sa predpokladať, že podvozok bude značne upravený.

Sľubovaný naftový šesťvalec by mal v základe ponúknuť 250 koní, vo vrcholnej verzii ale až 340 koní. Vrcholom ponuky má byť preplňovaný benzínový osemvalec príbuzný s jednotkou vo Ferrari California, ktorý ponúkne minimálne 560 koní. Vozidlo bude mať štandardne automatickú prevodovku a je možné, že sa bude ponúkať aj s pohonom zadných kolies.

1377723323624796360.jpg3238652092016981728.jpg53405645316656591.jpg7665921661313119227.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY