vytisknout velikost písma Prvé SUV Maserati, Levante, prezradené na patentových skicách

Prvé SUV Maserati, Levante, prezradené na patentových skicách

Áno, aj značka Maserati bude robiť SUV. Ponesie meno Levante a do predaja zamieri zhruba za rok. Sériovú podobu zrejme uvidíme až na autosalóne v Detroite v roku 2016. Už teraz však z patentového úradu unikli skice naznačujúce dizajn nového auta.

2104362820698757233.jpg7374082031187031415.jpg14647209391297100017.jpgZvažujúca sa strecha a rozkročené boky naznačujú, že nepôjde výhradne o praktickosť. Ani na schopnosti v ťažkom teréne sa asi nebude klásť príliš veľký dôraz

Ako sa dalo čakať, vznikne "športovo" poňaté SUV v štýle BMW X6, ale na praktickosť automobilka určite nezabudne. Hoci sú technické detaily ešte tajné, môžeme očakávať nasadenie motorov zo sedanov Maserati Ghibli a Quattroporte vrátane šesťvalcového turbodiesela.

Maserati svoje prvé SUV naznačilo konceptom Kubang na autosalóne vo Frankfurte pred štyrmi rokmi. Techniku by si mohlo SUV požičať od Jeepu v rámci koncernovej spolupráce, ale dá sa predpokladať, že podvozok bude značne upravený.

Sľubovaný naftový šesťvalec by mal v základe ponúknuť 250 koní, vo vrcholnej verzii ale až 340 koní. Vrcholom ponuky má byť preplňovaný benzínový osemvalec príbuzný s jednotkou vo Ferrari California, ktorý ponúkne minimálne 560 koní. Vozidlo bude mať štandardne automatickú prevodovku a je možné, že sa bude ponúkať aj s pohonom zadných kolies.

1377723323624796360.jpg3238652092016981728.jpg53405645316656591.jpg7665921661313119227.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY