vytisknout velikost písma Prvé preteky Formule E skončili nehodou v poslednej zákrute

Ak ste v sobotu dopoludnia nenašli na internete on-line prenos historicky prvých pretekov elektrických formúl, alebo ste nemali čas, potom verte, že sa v Pekingu diali aj zaujímavé veci. O najväčší rozruch sa postaral Nico Prost, ktorý v poslednej zákrute zostrelil Nicka Heidfelda, pričom výsledkom bola nebezpečne vyzerajúce nehoda.

Skoro by sa chcelo ale doplniť, že išlo o jediný naozaj dramatický moment pretekov. Úprimne som bol na elektrické formule z nejakého dôvodu zvedavý, ale výsledok bol tak trochu sklamaním. Jednoduchý mestský okruh zostavený zo šiestich pravouhlých zákrut a niekoľkých roviniek rozdelených šikanami, zvuk ako od zubárskej vŕtačky a hlavne neustále sledovanie akumulátorov. Nemohol som sa zbaviť dojmu, že sa naplno začalo pretekať až posledné dve kolá pred koncom, kedy Nick Heidfeld z druhého miesta doťahoval celý pretek vedúceho Nico Prosta.

Ich súboj skončil v poslednej zákrute, takže nakoniec prvé miesto "zostalo" pre Lucasa di Grassi a tím Audi Sport ABT. Druhý došiel Franck Montagny a tretí Sam Bird. Nico Prost nakoniec ešte v sobotu večer napísal na svoj ​​profil na Twitteri, že sa pozrel na video, z ktorého jasne spoznal, že za nehodu môže on, takže sa ospravedlňuje. Ďalšie preteky budú 22. novembra v Malajzii.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY