vytisknout velikost písma Prvé preteky Formule E skončili nehodou v poslednej zákrute

Ak ste v sobotu dopoludnia nenašli na internete on-line prenos historicky prvých pretekov elektrických formúl, alebo ste nemali čas, potom verte, že sa v Pekingu diali aj zaujímavé veci. O najväčší rozruch sa postaral Nico Prost, ktorý v poslednej zákrute zostrelil Nicka Heidfelda, pričom výsledkom bola nebezpečne vyzerajúce nehoda.

Skoro by sa chcelo ale doplniť, že išlo o jediný naozaj dramatický moment pretekov. Úprimne som bol na elektrické formule z nejakého dôvodu zvedavý, ale výsledok bol tak trochu sklamaním. Jednoduchý mestský okruh zostavený zo šiestich pravouhlých zákrut a niekoľkých roviniek rozdelených šikanami, zvuk ako od zubárskej vŕtačky a hlavne neustále sledovanie akumulátorov. Nemohol som sa zbaviť dojmu, že sa naplno začalo pretekať až posledné dve kolá pred koncom, kedy Nick Heidfeld z druhého miesta doťahoval celý pretek vedúceho Nico Prosta.

Ich súboj skončil v poslednej zákrute, takže nakoniec prvé miesto "zostalo" pre Lucasa di Grassi a tím Audi Sport ABT. Druhý došiel Franck Montagny a tretí Sam Bird. Nico Prost nakoniec ešte v sobotu večer napísal na svoj ​​profil na Twitteri, že sa pozrel na video, z ktorého jasne spoznal, že za nehodu môže on, takže sa ospravedlňuje. Ďalšie preteky budú 22. novembra v Malajzii.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY