vytisknout velikost písma Prvé preteky Formule E skončili nehodou v poslednej zákrute

Ak ste v sobotu dopoludnia nenašli na internete on-line prenos historicky prvých pretekov elektrických formúl, alebo ste nemali čas, potom verte, že sa v Pekingu diali aj zaujímavé veci. O najväčší rozruch sa postaral Nico Prost, ktorý v poslednej zákrute zostrelil Nicka Heidfelda, pričom výsledkom bola nebezpečne vyzerajúce nehoda.

Skoro by sa chcelo ale doplniť, že išlo o jediný naozaj dramatický moment pretekov. Úprimne som bol na elektrické formule z nejakého dôvodu zvedavý, ale výsledok bol tak trochu sklamaním. Jednoduchý mestský okruh zostavený zo šiestich pravouhlých zákrut a niekoľkých roviniek rozdelených šikanami, zvuk ako od zubárskej vŕtačky a hlavne neustále sledovanie akumulátorov. Nemohol som sa zbaviť dojmu, že sa naplno začalo pretekať až posledné dve kolá pred koncom, kedy Nick Heidfeld z druhého miesta doťahoval celý pretek vedúceho Nico Prosta.

Ich súboj skončil v poslednej zákrute, takže nakoniec prvé miesto "zostalo" pre Lucasa di Grassi a tím Audi Sport ABT. Druhý došiel Franck Montagny a tretí Sam Bird. Nico Prost nakoniec ešte v sobotu večer napísal na svoj ​​profil na Twitteri, že sa pozrel na video, z ktorého jasne spoznal, že za nehodu môže on, takže sa ospravedlňuje. Ďalšie preteky budú 22. novembra v Malajzii.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY